انتها همکاری اپل با تأمین کنندگان ژاپنی و استفاده از نمایشگر OLED در آیفون SE

به گزارش مجله فضای وب، طبق آخرین شایعات، اپل در حال آماده سازی نسخه تازه آیفون SE است که در سال آینده با تغییرات بزرگ وارد بازار خواهد شد. این تغییرات شامل استفاده از نمایشگر OLED است که یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسخه های قبلی این مدل محسوب می گردد. در صورت صحت این اطلاعات، اپل برای اولین بار در سری آیفون SE به سمت نمایشگر OLED خواهد رفت و دیگر از نمایشگرهای LCD استفاده نخواهد کرد. به همین علت، همکاری اپل با تأمین کنندگان ژاپنی نمایشگرهای LCD مانند Japan Display و Sharp به خاتمه خواهد رسید.

انتها همکاری اپل با تأمین کنندگان ژاپنی و استفاده از نمایشگر OLED در آیفون SE

سرانجام همکاری اپل با تأمین نمایندگان ژاپنی و تغییر به OLED

گزارش های تازهی که از نیکی آسیا (Nikkei Asia) منتشر شده، تأیید می نمایند که نسل بعدی آیفون SE همچون سایر مدل های تازه اپل به نمایشگر OLED مجهز خواهد شد. در حال حاضر، آیفون SE تنها مدل آیفون است که هنوز از نمایشگرهای LCD بهره می برد. پیش تر، شرکت های Japan Display و Sharp حدود 70 درصد از تأمین نمایشگرهای LCD برای آیفون ها را بر عهده داشتند. با گذار اپل به فناوری OLED، این شرکت ها جای خود را به تأمین نمایندگان کره ای و چینی خواهند داد.

طبق گزارش های موجود، اپل برای آیفون SE تازه از شرکت های BOE و LG سفارش نمایشگرهای OLED داده است. این تغییر به معنای سرانجام همکاری اپل با تأمین نمایندگان ژاپنی در این حوزه و به کارگیری نمایشگرهای پیشرفته تر است. در این گزارش آمده است: شرکت سامسونگ الکترونیکس حدود 50 درصد از بازار نمایشگرهای OLED آیفون را در اختیار دارد، در حالی که LG Display سهمی حدود 30 درصد و BOE حدود 20 درصد از این بازار را دارند. هیچ یک از شرکت های Japan Display و Sharp فراوری انبوه نمایشگرهای OLED برای گوشی های هوشمند ندارند و با سرانجام فراوری مدل های قدیمی آیفون SE، تأمین LCD نیز به سرانجام خواهد رسید.

مزایای نمایشگر OLED

نمایشگرهای OLED به علت این که هر پیکسل به طور مستقل نور خود را فراوری می نماید، رنگ های زنده تر و کنتراست بهتری نسبت به LCD دارند. این فناوری از سال 2017 و با معرفی آیفون X به آیفون ها وارد شد و تا سال 2019 فقط در مدل های گران قیمت اپل مورد استفاده قرار می گرفت. اما از سال 2020 با عرضه سری آیفون 12، تمامی مدل ها به نمایشگر OLED مجهز شدند. اکنون به نظر می رسد که اپل میخواهد این فناوری را به مدل های مقرون به صرفه تر خود نیز توسعه دهد و آیفون SE نیز از این فناوری بهره مند خواهد شد. علاوه بر آیفون ها، تبلت های iPad نیز در حال تغییر از نمایشگرهای LCD به OLED هستند و پیش بینی می گردد که مدل iPad Pro M4 اولین مدل آیپد با این فناوری باشد.

طراحی تازه آیفون SE 4 مشابه آیفون 14

شایعات دیگر حاکی از آن است که آیفون SE 4 از نظر طراحی بسیار شبیه به آیفون 14 خواهد بود. این مدل تازه دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با یک ناچ در قسمت بالایی خواهد بود و از فناوری Face ID برای شناسایی چهره پشتیبانی می نماید. بعلاوه، انتظار می رود که این دستگاه از تراشه A18، که در آیفون 16 نیز استفاده خواهد شد، بهره مند باشد تا از ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی و سایر قابلیت های پردازشی اپل پشتیبانی کند.

زمان عرضه و قیمت آیفون SE 4

در حالی که اپل هفته آینده آیفون 16 را معرفی خواهد نمود، انتظار می رود که آیفون SE 4 در نیمه اول سال 2025 به بازار عرضه گردد. مدل کنونی آیفون SE با قیمت 429 دلار به فروش می رسد، اما قیمت مدل تازه هنوز اعلام نشده است. با توجه به ویژگی های تازه و استفاده از نمایشگر OLED، ممکن است قیمت این مدل کمی بیشتر از نسخه فعلی باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 شهریور 1403 بروزرسانی: 14 شهریور 1403 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2308

به "انتها همکاری اپل با تأمین کنندگان ژاپنی و استفاده از نمایشگر OLED در آیفون SE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها همکاری اپل با تأمین کنندگان ژاپنی و استفاده از نمایشگر OLED در آیفون SE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید