شیائومی با پیشی گرفتن از اپل، دومین فروشنده بزرگ گوشی در جهان شد

به گزارش مجله فضای وب، برای اولین بار، شرکت چینی شیائومی پیروز شد در سه ماهه دوم سال 2021، جایگاه دومی اپل در فروش جهانی گوشی را بگیرد.

شیائومی با پیشی گرفتن از اپل، دومین فروشنده بزرگ گوشی در جهان شد

همان طور که گزارش موسسه تحقیقاتی و تحلیل گر بازار Canalys نشان می دهد؛ فروش گوشی در فصل پیش حدود 12 درصد رشد کرده است که در نتیجه واکسیناسیون کووید-19 در سراسر جهان است.

در حالی که مانند همیشه سامسونگ در جایگاه نخست فروش گوشی در جهان قرار گرفته است؛ اپل در فصل دوم سال 2021 رتبه دوم خود را به شرکت شیائومی داده است. این شرکت چینی با رشدی 83 درصدی در فصل آخر؛ بیشترین درصد رشد را به نام خود ثبت کرده است. اپل تنها 1 درصد رشد داشته و سامسونگ رشدی 15 درصدی را به نام خود ثبت کرده است.

از نظر سهم بازار، سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 19 درصد از کل بازار گوشی تلفن هوشمند را به خود اختصاص داده است. شیائومی 17 درصد و اپل 14 درصد دیگر بازار را برای خود برداشتند اما جالب است که دو برند چینی دیگر به نام های اوپو و ویویو با داشتن 10 درصد از سهم بازار، در رتبه های چهارم و پنجم هستند و رقابتی سختی با یکدیگر دارند.

طبق این تحقیق، یکی از دلایل رشد شیائومی، افزایش بیش از 300 درصدی فروش در امریکای لاتین به همراه رشد 150 درصدی در افریقا بوده است.

رشد سریع شیائومی؛ افت سریع هواوی

شیائومی گوشی هایی ارائه می دهد که در مقایسه با سامسونگ و اپل، به ترتیب 40 و 75 درصد ارزان تر هستند. بنابراین، این گوشی ها در کشورهای فقیر یا در حال توسعه طرفداران بیشتری دارند.

به طور طبیعی، هرچیزی که رشد می کند؛ تمامل پیدا می کند. شیائومی هم در طی سال های گذشته به طور مرتب رشد کرده و شرکای تجاری، کانال های توزیع، نحوه قیمت گذاری، طراحی و مشخصات و کیفیت گوشی ها و نحوه رقابت در بازار خود را کامل تر کرده است.

با این شرایط، باز هم اپل در فروش جهانی گوشی شرایط خوبی دارد و پیش بینی می شود با معرفی آیفون های 13 در پاییز امسال، فروش پرقدرت آیفون 12 ادامه پیدا کند. تحقیقات موسسه Consumer Intelligence Research Partners نشان می دهد آیفون 12 در سه ماهه سوم سال 2021 حدود 63 درصد بازار گوشی آیفون ایالات متحده را تصاحب کرده است.

نکته بسیار مهم دیگری که در تحقیق بازار موسسه Canalys به چشم می خورد؛ افت فروش شدید گوشی های هواوی است؛ به طوری که اصلا در فهرست 5 شرکت برتر دیده نمی شود. سال های گذشته، هواوی در جایگاه شیائومی و دومین فروشنده بزرگ گوشی تلفن همراه بود اما تحریم های ایالات متحده و محدودیت های فروش در بازارهای مختلف به همراه فروش برند آنر، باعث شد هواوی کاملا بازار گوشی جهانی خود را از دست بدهد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1723

به "شیائومی با پیشی گرفتن از اپل، دومین فروشنده بزرگ گوشی در جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با پیشی گرفتن از اپل، دومین فروشنده بزرگ گوشی در جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید