چشمه آبگرم گنو در بندرعباس

به گزارش مجله فضای وب، چشمه آبگرم گنو و بخش های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج های خانوادگی است.

چشمه آبگرم گنو در بندرعباس

با وجود اینکه سواحل دریای خلیج فارس و عمان در این منطقه شهرت زیادی دارد و بسیاری از مردم آن را با سواحل زیبا و جزایر دوست داشتنی اش می شناسند، اما این منطقه دارای جاذبه های گردشگری دیگری نیز هست که در این مقاله از خبرنگاران سعی داریم تا با چشمه آبگرم گنو از جاهای دیدنی بندرعباس بیشتر آشنا شویم.

معرفی چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در کوه گنو واقع شده که در فاصله 34 کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس واقع شده است. این چشمه و بخش های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج های خانوادگی است.

با وجود اینکه آب و هوای استان هرمزگان در اغلب مواقع سال گرم و شرجی است، اما محیط اطراف کوه گنو به دلیل ارتفاع زیادش آب و هوای معتدلی دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که دلیل شرجی بودن هوای این استان همین کوه گنو است.

ویژگی های خاص

هیدروژن سلفوره و کلر از جمله ترکیبات آب های گرم هستند که این مواد به همراه دمای بالای آب محیطی را ایجاد می نمایند که تنها گیاهان و حیوانات اندکی می توانند در آن زندگی نمایند. اما نکته جالب اینجا است که در شرایط این چنینی چشمه گنو نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس دارد که این نوع ماهی در کل جهان فقط در چمشه مذکور یافت می گردد.

امکانات و خدمات رفاهی

برای بهره بردن از آبگرم چشمه گنو دو استخر مردانه و زنانه در این منطقه ایجاد نموده اند که گردشگران می توانند از آن ها استفاده نمایند. چندین مجتمع نیز برای استراحت و اقامت مسافران در این محل تعبیه شده است و فروشگاه هایی نیز برای خرید وسایل مورد نظر در این منطقه یافت می گردد.

آلاچیق هایی در محیط اطراف این بخش وجود دارند که گردشگران می توانند در آن ها بنشینند و از مناظر و هوای خوب منطقه استفاده نمایند. آب استخر های مذکور به وسیله چشمه گنو تامین می گردد و پساب استخر ها نیز مثل رودخانه از استخر خارج شده و سپس به شکل آبشاری کوچک به پایین می ریزد. گفتنی است که از این پساب جهت آبیاری نخلستان های موجود در اطراف این منطقه استفاده می گردد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هرمزگان ساحل زیبای بندر مقام هرمزگان را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1252

به "چشمه آبگرم گنو در بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه آبگرم گنو در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید