8 خاصیت آنتی اکسیدانی آلوئه ورا را بشناسید

به گزارش مجله فضای وب، آلوئه ورا یک گیاه محبوب دارویی است که برای هزاران سال برای درمان جراحات پوست، مانند سوختگی ها و زخم ها از آن استفاده شده است.

8 خاصیت آنتی اکسیدانی آلوئه ورا را بشناسید

با این حال خواص درمانی دیگر این گیاه به علت وجود آنتی اکسیدان هایی که در خود دارد، شاید هنوز به طور کامل شناخته شده نباشد:

بهبود سلامت کلی: آلوئه ورا یک گیاه با ریشه ضخیم است که به طور گسترده ای در فراوری لوازم بهداشتی، دارویی و غذایی از آن استفاده می گردد. این گیاه با برگ های سبز گوشتی حاوی بافت لزجی است که آب را در خود ذخیره می نماید. بافت لزج آلوئه ورا حاوی ژلی است که ترکیبات فعال زیستی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده است.

قوی و ضد باکتری: ژل آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده به نام پلی فنول ها است. این ترکیبات به مهار رشد باکتری های خاصی که منجر به عفونت در انسان می شوند، یاری میکند.

تسریع بهبود زخم ها: آلوئه ورا اغلب به اسم یک پماد برای درمان زخم ها استفاده می گردد؛ به ویژه زخم های ناشی از آفتاب سوختگی. مطالعات نشان می دهد که آلوئه ورا یک درمان موضعی برای بهبود سوختگی های درجه یک و درجه دو است.

پیشگیری از پلاک های دندان: پوسیدگی دندان و بیماری های لثه از مسائل سلامتی بسیار رایج است و یکی از برترین راه ها برای جلوگیری از بروز آن، جلوگیزی از تشکیل پلاک های دندان است. در یک پژوهش نو معلوم شد که می توان از آلوئه ورا به اسم یک ماده فعال برای پیشگیری از پوسیدگی های دندانی، در ژل های تمیزکننده دندان ها استفاده کرد. به گفته پژوهشگران آلوئه ورا برای تمیز کردن و تسکین دندان ها و لثه ها مفید است و هم چنین می توان در خمیردندان ها به اسم ماده موثر برای مقابله با پوسیدگی های دندانی از این گیاه استفاده کرد. ژل دندان آلوئه ورا مانند خمیر دندان عمل می کند و قادر به نابود کردن باکتری ها و میکروب های بیماری زای موجود در دهان است. در پژوهش نو هم چنین معلوم شد که ژل آلوئه ورا در بعضی موارد حتی موثرتر از خمیردندان های معمولی است.

از بین برنده زخم های دهان: بسیاری از مردم زخم های دهانی را تجربه نموده اند و مطالعات متقاعد کننده نشان داده استفاده از آلوئه ورا به طور موثر باعث تسریع بهبود این زخم ها می گردد. البته خاصیت دیگر آلوئه ورا این است که منجر به کاهش درد زخم های دهانی هم شده و حتی در بسیاری از موارد موثرتر از کورتیکواستروئیدها عمل می نماید.

یاری به درمان یبوست: صمغ گیاه آلوئه ورا (صمغ زرد رنگ روی سطح خارجی برگ ها) حاوی مولکول هایی به نام آنترانوئید است که خواص مسهلی دارد و با یبوست مقابله می کند.

جلوگیری از بروز چروک های پوستی: شواهد مقدماتی وجود دارد که نشان می دهد ژل آلوئه ورا فرایند پیری پوست را کند می نماید. مصرف ژل موضعی این گیاه به افزایش فراوری کلاژن و افزایش انعطاف پذیری پوست یاری می نماید. ژل آلوئه ورا به کاهش قرمزی پوست و به آبرسانی پوست یاری می نماید.

کاهش قند خون در دیابتی ها: آلوئه ورا یک درمان سنتی برای دیابت است و مصرف آن منجر به افزایش حساسیت به انسولین و یاری به مدیریت قند خون می گردد.

منبع: care2

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1809

به "8 خاصیت آنتی اکسیدانی آلوئه ورا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 خاصیت آنتی اکسیدانی آلوئه ورا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید