آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان فارس برگزار گردید

به گزارش مجله فضای وب، در آخرین روز از هفته گردشگری مراسم تجلیل از فعالان این حوزه در هتل بزرگ شیراز برگزار گردید.

آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان فارس برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان فارس امروز پنجشنبه 11 مهر جاری با حضور مسئولین استانی، روسای صنوف گردشگری و شاغلان در این حوزه در هتل بزرگ شیراز برگزار گردید.

بنابر این گزارش، در ابتدای این مراسم سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس با گرامیداشت این هفته، پیشنهاد اختصاص صندلی گردشگری در هواپیماها با هدف اجرای تورهای ارزان قیمت برای هموطنان را عنوان کرد.

او با تاکید بر اینکه روزانه در شیراز و تهران به ترتیب 50 و 150 هواپیما به زمین می نشیند، اظهار کرد: اگر در هر کدام از این پروازها 10 صندلی به این طرح اختصاص یابد، تورهای گردشگری رونق خواهند گرفت.

سیادتان در ادامه با اشاره به لغو ویزا برای گردشگران چینی، ابراز امیدواری کرد این طرح با پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای گردشگران ژاپنی نیز مد نظر قرار گیرد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با یادآوری این مطلب که واحدهای اقامتی دولتی یکی از مسائل در حوزه تاسیسات اقامتی خصوصی به شمار می آیند، توضیح داد: رای برای بسته شدن و خصوصی شدن واحد های اقامتی دولتی گرفته شده است و امیدواریم اجرای آن هر چه سریع تر صورت پذیرد.

در ادامه این مراسم مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به رشد زیرساخت های گردشگری در استان گفت: بیش از 137 پروژه اقامتی و گردشگری با پیشرفت حدود 30 تا 80 درصد در سطح استان با 19 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه 444 واحد اقامتی در سطح استان فعال است، افزود: هم اکنون رشد ساخت و ساز در حوزه گردشگری از رشد گردشگران هم بیشتر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شش ماه اول امسال 3میلیون گردشگر داخلی و 195 گردشگر خارجی به استان سفر نموده اند، اضافه نمود: تا کنون 105 اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده است و انتظار می رود تا انتها سال بیش از 20 اقامتگاه دیگر نیز اضافه گردد.

امیری با یادآوری این مطلب که شهر آباده سال گذشته تحت عنوان شهر جهانی منبت شناخته شد، افزود: شیراز در یک ماه گذشته با همکاری علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به عنوان شهر ملی صنایع دستی انتخاب شد و پیش بینی می گردد تا انتها سال لقب شهر جهانی صنایع دستی به خود گیرد.

او با تاکید به نقش مهم گردشگری سلامت اضافه نمود: در شش ماه گذشته 18 هزار نفر صرفا از کشور عمان و با احتساب دیگر کشور ها بیش از 30 هزار گردشگر خارجی به منظور بهره مندی از گردشگری سلامت وارد شیراز شده اند.

امید حقیقت مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به راه اندازی شورای عالی گردشگری به دستور ریاست جمهور در سراسر کشور تاکید نمود: باید با بهره گیری از علم، تجربه بین المللی و حمایت فعالان گردشگری برای توسعه گردشگری استفاده نمود و صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کرد.

او با یادآوری این مطلب که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی دارد از بخش خصوصی گردشگری حمایت کند، گفت: بخش توریست درمانی، نعمتی است که خداوند به فارس داده است و انجام 12 پرواز از مبدا عمان به شیراز نشان از اهمیت این موضوع دارد و یک موضوع فوق العاده است.

حقیقت با اشاره به رقابتی شدن صنعت گردشگری در بین استان ها، توضیح داد: قطعا نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامعی برای گردشگری فارس هستیم تا بتوانیم صندلی برتر فارس را در این رقابت ها تثبیت کنیم.

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: حدود 7 میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی می نمایند که قریب به 90 درصد آنها دارای دانش و ثروت هستند و تمایل به سفر و سرمایه گذاری در کشور را دارند و باید با بازنگری در بعضی از قوانین از این فرصتها با هدف توسعه مالی از راه گردشگری استفاده کرد.

او خواهان تسهیل بعضی ضوابط برای برطرف مسائل کنونی بخش فعال در حوزه گردشگری شد.

در انتها این مراسم، ضمن تجلیل از 30 فعال حوزه های اقامتی (هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی) واحد پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ایرلاین ها، راهنمایان گردشگری، سازمان های مردم نهاد، مجتمع های گردشگری، سفره خانه های سنتی و نمایندگان دستگاه های اجرایی حامی صنعت گردشگری استان، از پوستر جشنواره ملی عکس گردشگری شیراز رونمایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 428

به "آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان فارس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان فارس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید