اتفاقاتی که با خوردن تن ماهی در بدن رخ می دهد

به گزارش مجله فضای وب، خبرگزاری خبرنگاران- هرگز نباید در مصرف تن ماهی زیاده روی کنیم، زیرا چنین کاری می تواند باعث ابتلا به مسمومیت جیوه شود.

اتفاقاتی که با خوردن تن ماهی در بدن رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،با این که تن ماهی دارای فواید تغذیه ای مختلفی است و خیلی راحت برای وعده های غذایی مختلف آماده می شود، اما به هیچ وجه نباید در مصرف این غذا زیاده روی کنید، زیرا چنین کاری می تواند باعث ابتلا به مسمومیت جیوه شود.

اگر تصویر واضحی از جنبه های مثبت و منفی تن ماهی در فکر داشته باشید، بهتر می توانید از این غذای ساده و فوری در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

در این نوشتار برای شما توضیح خواهیم داد که وقتی تن ماهی می خورید، دقیقا چه اتفاقی برای بدن می افتد.

1. پروتئین دریافتی تان را افزایش می دهید

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی می تواند کار ارزشمندی باشد، زیرا پروتئین ها احساس سیری طولانی تری ایجاد می کنند و در نهایت میزان کالری های دریافتی را کاهش می دهند. تن ماهی ساده هم منبع خوبی برای دریافت پروتئین است، اما به شرطی که روغن موجود در کنسرو تن ماهی را مصرف نکنید و تا جایی که می توانید روغن نهفته در بافت تن ماهی را از آن جدا کنید.

2. به تقویت سلامت مغز و چشم های تان کمک می کنید

به لطف اسید های چرب امگا-3 که در کنسرو تن ماهی وجود دارند، خوردن تن ماهی در قالب یک ساندویچ ساده به تقویت سلامت مغز و چشم ها کمک می کند. DHA یا همان امگا-3 خاصی که در تن ماهی وجود یافت می شود، خواص خوبی هم برای ارتقای عملکرد های حافظه دارد. به علاوه، اثربخشی این ماده در جهت کاهش التهاب و از بین بردن علائم خشکی چشم را هم نباید فراموش کرد. بنابراین، اگر الگوی مصرف درستی برای استفاده از تن ماهی داشته باشید، از این مزیت های خاص بهره مند خواهید شد.

3. مصرف تن ماهی همراه با روغن کنسرو به افزایش وزن منتهی می شود

اگرچه شاید روغن کنسرو طعم خوبی داشته باشد و تن ماهی را به غذای لذیذتری تبدیل کند، اما مصرف این روغن به راحتی میزان کالری ها و چربی های دریافتی را افزایش می دهد، تا جایی که می تواند به افزایش وزن منتهی شود.

دور ریختن روغن کنسرو به شما کمک می کند تا کالری و چربی دریافت شده از تن ماهی را حداقل به نصف برسانید. اگر همچنان می خواهید کالری و چربی کمتری دریافت کنید، باید دنبال کنسرو هایی بگردید که تن ماهی را داخل آب پخته و بسته بندی کرده اند.

4. ممکن است نفخ کنید

یکی از ترکیبات رایجی که در کنسرو تن ماهی به کار می رود، سدیم است. بعضی از کنسرو های تن ماهی حاوی مقادیر بالای سدیم هستند، درحالی که همین سدیم به راحتی باعث نفخ می شود. هر یک عدد کنسرو تن ماهی (چه از نوع روغنی و چه از نوع آب پز) حداقل یک چهارم از سدیم استاندارد روزانه برای بدن را تامین می کند. اگرچه دریافت مقادیر محدودی از سدیم برای تنظیم مایعات بدن ضروری است، اما زیاده روی در دریافت سدیم می تواند به نفخ زیادی منجر شود.

5. با زیاده روی در مصرف تن ماهی به مسمومیت جیوه مبتلا می شویم

این درست است که جیوه موجود در کنسرو تن ماهی نسبت به ماهی تن تازه واقعا کمتر است، اما همچنان نباید در مصرف این کنسرو زیاده روی کنید. دریافت جیوه به عنوان نوعی نوروتوکسین همیشه باید تحت کنترل باشد. بنابراین، اگر می خواهید از فواید کنسرو های تن ماهی برخوردار شوید و به مسمومیت جیوه هم مبتلا نشوید، مصرف این کنسرو ها را در حد اعتدال نگه دارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2080

به "اتفاقاتی که با خوردن تن ماهی در بدن رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقاتی که با خوردن تن ماهی در بدن رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید