6 خوردنی تابستانی که برنامه کاهش وزن شما را به هم می ریزند!

به گزارش مجله فضای وب، مردم معمولا در تابستان استراحت می نمایند و به مسافرت می فرایند. این استراحت و مسافرت هم به معنای دورهمی ها و خوردن غذاهای رنگارنگ و خوشمزه است. غذاهای زیادی وجود دارند که نه تنها در تابستان بلکه در همه فصل ها مصرف می شوند و هواداران زیادی هم دارند. ولی مردم در تابستان بیشتر به سراغ این غذاها می فرایند و دلی از عزا درمی آورند!

6 خوردنی تابستانی که برنامه کاهش وزن شما را به هم می ریزند!

اگرچه این غذاها طعم بسیار خوبی دارند، ولی معمولا کالری بالایی هم دارند و منجر به افزایش وزن ناخواسته می شوند. اگر در پی حفظ سلامتی یا کاهش وزن باشید بدون شک با مصرف این غذاها از برنامه ریزی خود دور خواهید ماند و همه کوشش هایتان بی نتیجه خواهند شد.

شما با شناخت این غذاها می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و از آسیب تماشا رژیم غذایی خود جلوگیری کنید. در این نوشته می خواهیم به آنالیز همین غذاها بپردازیم. در ادامه 6 نوع خوردنی را آورده ایم که در تابستان هواداران بیشتری دارند. شما باید کوشش کنید تا جای ممکن مصرف این غذاها را کاهش دهید و در عوض از خوردنی های سالم و مقوی یاری بگیرید تا همچنان بتوانید کالری بسوزانید و وزن کم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید کدام خوردنی های تابستانی برنامه کاهش وزن شما را به هم می ریزند.

1. ذرت و بلال

ذرت به تنهایی مسئله ای ندارد و یک خوردنی سالم و مقوی به شمار می رود. از آنجایی که ذرت در گروه سبزیجات قرار می گیرد کالری پایینی دارد و آسیبی به رژیم غذایی شما وارد نمی نماید. ولی مشکل اینجا است که بیشتر مردم افزودنی های گوناگونی به ذرت اضافه می نمایند و همین افزودنی ها آن را مضر و ناسالم می نمایند.

افزودن پنیر، نمک، انواع سس ها و کره به ذرت و بلال باعث می گردد کالری بالایی وارد بدن کنید و سلامتی خود را به خطر بیندازید. این افزودنی ها کالری های مضر و اضافی به رژیم غذایی شما می افزایند و منجر به افزایش وزن ناخواسته می شوند.

نکته کلیدی این است که ذرت و بلال را به تنهایی مصرف نموده و از آغشته کردن آن به پنیر، کره، نمک و سس خودداری کنید تا غذایتان را سالم نگه دارید و بهتر وزن خود را مدیریت کنید.

2. برگر و فست فود

مردم زیادی در تابستان دور هم جمع می شوند و غذا می خورند. چه در خانه بخواهند این کار را انجام دهند چه از خانه بیرون بزنند ممکن است گذرشان به انواع غذاهای سرخ کردنی و کبابی یا رستوران ها و ساندویچی ها بیفتد و انواع برگرها و فست فودها را بخورند. درست مانند هر زمان دیگر از سال، شما در تابستان هم با خوردن این غذاها سلامتی تان را به خطر می اندازید و نمی توانید به برنامه کاهش وزن خود پایبند بمانید.

اگر هر از گاهی فست فود بخورید اشکالی ندارد. این کار حتی می تواند به حفظ انگیزه شما برای مصرف غذاهای سالم در باقی اوقات و کاهش وزن یاری کند. مشکل اصلی زیاده روی در مصرف این غذاها است و شما هم مانند هر کس دیگری می دانید مصرف کم یا ترک کردن این خوردنی ها تا چه مقدار می تواند سخت باشد.

جدا از خود فست فودها افزودنی های آن ها هم ناسالم و مضر هستند. انواع سس ها می توانند کالری زیادی به وعده های غذایی شما بیفزایند و کارتان را برای کاهش وزن سخت نمایند. برترین کار این است که مصرف این غذاها را کاهش دهید و از افزودنی های سالم برای طعم دار کردن آن ها بهره ببرید.

3. اسموتی

میوه های تابستانی بسیار متنوع هستند و در رنگ ها و طعم های گوناگونی پیدا می شوند. استفاده از این میوه ها در اسموتی ها ممکن است شما را وسوسه کند رژیم غذایی تان را کنار بگذارید و حسابی از روزهای گرم تابستانی لذت ببرید.

شاید خیلی ها گمان نمایند اسموتی ها کاملا سالم و کم کالری هستند و یک وعده سبک تابستانی به شمار می فرایند. ولی بسته به موادی که در ساخت این اسموتی ها استفاده می شوند ممکن است قند و کالری فراوانی وارد بدنتان کنید و خودتان را در خطر افزایش وزن ناخواسته قرار دهید.

بسیاری از اسموتی ها سرشار از قند هستند و بعلاوه ممکن است حاوی خوردنی های پرکالری از جمله کره آجیل ها و آووکادو باشند. این خوردنی ها کالری بالایی دارند و قطعا انتخاب خوبی برای کاهش وزن نخواهند بود. به جای استفاده از این خوردنی ها باید مصرف اسموتی خود را کاهش دهید و تا جای ممکن دور استفاده از آب میوه ها، آووکادو و کره آجیل ها را خط بکشید. در عوض به سراغ میوه ها و سبزیجات تازه بروید و بعلاوه از شیرهای کم چرب یا گیاهی بهره ببرید.

4. بستنی

هیچ چیزی مانند یک بستنی خنک و دلچسب نمی تواند روزهای گرم تابستانی را قابل تحمل کند. زمانی که دمای هوا افزایش پیدا می نماید هر نوع خوردنی خنک می تواند کاملا لذت بخش و خوشمزه به نظر برسد. اگر شما هم از خوردنی های شیرین و خنک خوشتان می آید باید حواستان باشد در تابستان زیاده روی نکنید و سلامتی تان را به خطر نیندازید.

بستنی ها هم دارای قند و کالری فراوانی هستند و به طور معمول حجم کمی دارند. شما ممکن است مقدار زیادی بستنی بخورید ولی همچنان میل به این خوراکی داشته باشید. این موضوع باعث می گردد کالری بالایی مصرف کنید و برنامه کاهش وزن خود را به هم بریزید.

کوشش کنید مصرف بستنی را به حداقل برسانید و حواستان به برچسب ارزش غذایی هم باشد. تا جای ممکن بستنی هایی را که حاوی کالری کمتری هستند مصرف کنید تا بهتر وزن خود را مدیریت کنید.

5. استیک و کباب

درست مانند فست فود، کباب ها هم یک انتخاب همیشگی برای دورهمی ها هستند. شاید گوشت قرمز بدون چربی آن قدرها هم بد نباشد و بخشی از یک رژیم غذایی سالم به شمار برود، ولی بسیاری از مردم به سراغ گوشت های چرب می فرایند و آن ها را خوشمزه تر در نظر می گیرند!

افزایش حجم چربی مصرفی هم کالری بالایی را به رژیم غذایی شما اضافه می نماید. تازه ماجرا به اینجا ختم نمی گردد و مصرف انواع استیک ها و کباب ها با مصرف نمک، سس، نوشابه و سایر خوردنی های مضر همراه است. همه این ها در کنار هم یا حتی به تنهایی می توانند سلامتی تان را به خطر بیندازند و شما را با خطرات اضافه وزن روبه رو نمایند.

شاید بخواهید هر از گاهی به سراغ این غذاها بروید و با خود بگویید یه شب که هزار شب نمی شه! ولی باید توجه داشته باشید کالری بالای این غذاها به آسانی می تواند برنامه ریزی شما را از بین ببرد. باید کوشش کنید مصرف این غذاها را کاهش دهید و افزودنی های مضر را کنار بگذارید. بعلاوه همواره حجم کمتری بخورید و به سراغ برش های کوچک از کباب و گوشت های قرمز بدون چربی بروید.

6. انواع سالادها

سالادها به طور کلی غذاهای سالمی هستند. ولی بسیاری از مردم ممکن است کاهو، سبزیجات و… را بی مزه بدانند و به همین علت افزودنی های مختلفی به آن ها اضافه نمایند. همین باعث می گردد سالادها به یک وعده غذایی خطرناک برای کاهش وزن تبدیل شوند.

این غذاهای سبک انتخاب بسیار پرطرفداری برای تابستان هستند. در ادامه هم چندتا از این سالادها را آورده ایم که بسیار خوشمزه و در عین حال پرکالری هستند و می توانند برنامه شما را برای کاهش وزن به هم بریزند.

1. سالاد سیب زمینی

سالادهای سیب زمینی را بهتر است خودتان تهیه و آماده کنید تا از سالم و کم چرب بودن آن ها مطمئن شوید. سالادهای آماده ممکن است سرشار از چربی، سس و نمک باشند و به سلامتی شما آسیب بزنند. بعلاوه تا جای ممکن به سراغ ظرف های کوچک تر بروید تا حجم کمتری از این سالادها را مصرف کنید.

2. سالاد تخم مرغ

به طور کلی سالادهایی که بر پایه سس مایونز تهیه می شوند بسیار پرکالری و چرب هستند. سالاد تخم مرغ هم جزو همین سالادهای پرچرب است.

برترین کار این است که خودتان این سالاد را تهیه کنید تا خیالتان از مواد اولیه راحت باشد و مصرف نمک و روغن را کاهش دهید. اگر هم می خواهید سالادهای آماده خریداری کنید باید حواستان به برچسب ارزش غذایی باشد و محصولات کم کالری را خریداری کنید. در هر صورت، مصرف این سالادها را به حداقل برسانید و از مصرف کالری و چربی بالا خودداری کنید.

3. سالاد سزار

بعضی غذاها که گمان می کنید سالم هستند می توانند به طور زیرکانه رژیم غذایی شما را خراب نمایند. سالاد سزار یکی از همین غذاها است. از آنجایی که یک سالاد به شمار می رود شاید گمان کنید بسیار سالم و سودمند است. ولی تنها یک وعده 8 اونسی از سالاد سزار، به لطف انواع سس و چاشنی هایی که روی آن می ریزند، حاوی کم وبیش 350 کیلوکالری انرژی و 29 گرم چربی است. برای اینکه جلوی خطرات این غذا را بگیرید یادتان باشد سس و پنیر بسیار کمی به آن اضافه کنید.

4. سالاد کلم

کلم به تنهایی گزینه خوبی است، ولی سالاد کلم می تواند خطرناک باشد و برنامه کاهش وزن شما را به کشتن دهد. بسته به شیوه تهیه شدن آن، یک فنجان کوچک 6 اونسی از سالاد کلم به لطف سس مایونز دارای کم وبیش 306 کیلوکالری انرژی و 21 گرم چربی است.

اگر به رستوران و غذاخوری ها می روید حواستان به سالاد آن ها باشد و مقدار سالم بودنشان را در نظر داشته باشید. اگر خودتان می خواهید سالاد کلم درست کنید کوشش کنید از مایونز کم چرب یا ماست بدون چربی بهره ببرید تا غذای سالم تری وارد بدنتان گردد.

سخن پایانی

امروزه رژیم گرفتن یکی از راهکارهای بنیادین برای کاهش وزن و بهبود تناسب اندام به شمار می رود. رژیم های غذایی گوناگونی وجود دارند که شما را به خوردن یا نخوردن بسیاری از مواد غذایی سوق می دهند. نکته اینجا است که ورزش و فعالیت بدنی کم وبیش 30 درصد ماجرا را شکل می دهد و 70 درصد دیگر کاملا به غذایی که می خورید وابسته است.

خوردنی های گوناگونی وجود دارند که بهتر است آن ها را از رژیم غذایی تان حذف کنید تا آسیبی به سلامتی تان نزنید. البته بعضی خوراکی ها هم هستند که شاید در گروه غذاهای مناسب برای رژیم گرفتن و کاهش وزن قرار بگیرند، ولی می توانند آسیب زیادی به برنامه ریزی های شما وارد نمایند و نگذارند به کوششتان برای یک زندگی سالم تر ادامه دهید.

خوردنی هایی که در این نوشته آنالیز کردیم می توانند کالری زیادی وارد بدنتان نمایند و اجازه ندهند وزن خود را کنترل کنید یا کاهش دهید. برترین کار این است که تا جای ممکن از خوردنی های سالم و مقوی مصرف کنید و خوردن غذاهای ناسالم و پرکالری را به حداقل برسانید. با این کار می توانید هم از غذا خوردن لذت ببرید، هم وزن خود را کاهش دهید و به اندام ایدئالتان دست پیدا کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Eat This Not That

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2093

به "6 خوردنی تابستانی که برنامه کاهش وزن شما را به هم می ریزند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خوردنی تابستانی که برنامه کاهش وزن شما را به هم می ریزند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید