احتمال اضافه شدن سطل آشغال به اندروید12

به گزارش مجله فضای وب، به گفته این وب سایت، زمانی که کاربر در اندروید 12 روی Trash تپ کند، پیغا می به صورت پاپ اپ نمایش داده می گردد که در آن میزان حافظه اشغال شده توسط فایل های حذف شده را نشان می دهد و کاربر می تواند در صورت تمایل، این فایل ها را حذف کند.

احتمال اضافه شدن سطل آشغال به اندروید12

به نظر می رسد که گوگل به دنبال اضافه کردن قابلیت سطل آشغال به نسخه جدید اندروید 12 است.

اخیرا وب سایت XDA-Developer کدی متعلق به سیستم عامل اندروید12 را مورد آنالیز قرار داد تا به بعضی از ویژگی ها و قابلیت های این نسخه که هنوز توسط گوگل معرفی نشده اند، دست یابد. جدیدترین یافته این گروه از توسعه دهندگان، ویژگی سطل آشغال تحت عنوان Trash در اپلیکیشن Settings بوده است.

به گفته این وب سایت، زمانی که کاربر در اندروید 12 روی Trash تپ کند، پیغا می به صورت پاپ اپ نمایش داده می گردد که در آن میزان حافظه اشغال شده توسط فایل های حذف شده را نشان می دهد و کاربر می تواند در صورت تمایل، این فایل ها را حذف کند.

به نظر می رسد این ویژگی شبیه به سطل آشغال موجود در سیستم عامل ویندوز یا مک باشد؛ اما با این تفاوت که اندکی پیچیده تر است. البته در نسخه اندروید 11 نیز اپلیکیشن ها می توانستند به لطف یک API در این پلت فرم، فایل ها را به جای حذف دائم و فوری، پنهان نمایند. اما این ویژگی محدودیت های خاص خود را داشت و کمتر مورد استفاده نهاده شد.

اما به نظر می رسد گوگل میخواهد در اندروید12، پشتیبانی از این ویژگی را در اپلیکیشن Files اضافه کند. این ویژگی قادر است تما می فایل های حذف شده در دستگاه را نشان دهد، همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا در صورت تمایل، فایل های موجود در سطل آشغال و به طور کل، حافظه دستگاه خود را پاک نمایند.

اما با توجه به اطلاعات موجود، هنوز راهی برای بازیابی فایل های انتقال داده شده به سطل آشغال معین نشده است. گوگل هنوز واکنشی درخصوص انتشار این خبر نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در ماه مه، اضافه شدن سطل آشغال جزو ویژگی های جدید معرفی شده برای اندروید 12 خواهد بود یا خیر.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1589

به "احتمال اضافه شدن سطل آشغال به اندروید12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اضافه شدن سطل آشغال به اندروید12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید