افزایش نظارت بر خانه سالمندان کانادا در پی کرونا

به گزارش مجله فضای وب، در پی مرگ مشکوک 31 سالمند در آسایشگاهی در مونترآل کانادا، دولت محلی استان کبک اظهار داشت بازرسی ها درباره ایمنی و شرایط عمومی 2600 واحد نگهداری افراد ناتوان و خانه های سالمندان را تشدید می نماید.

افزایش نظارت بر خانه سالمندان کانادا در پی کرونا

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مونترآل؛ ماموران پلیس و اداره پزشکی قانونی مونترآل به تحقیق درباره علت مرگ 31 سالمند ساکن در خانه سالمندان رزیدنس هرون پرداخته اند که نگهداری 139 نفر را به عهده داشته و اداره آن در پی افشای این حادثه، تحت نظر مقام های استانی قرار گرفته است.

تا به امروز مرگ تنها پنج تن از سالمندان ساکن این آسایشگاه بر اثر ابتلا به کووید 19 تائید شده و علت جان سپردن بقیه قربانیان هنوز تعیین نشده و در دست آنالیز قرار گرفته است.

رویترز اضافه نمود: بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کانادا، در استان کبک اتفاق افتاده که دومین استان پرجمعیت در میان 10 استان این کشور آمریکای شمالی است. نکته قابل توجه دیگر اینکه براساس آمار استان کبک؛ حدود 60 درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان در خانه های سالمندان یا تاسیسات نگهداری درازمدت از بازنشستگان اتفاق افتاده و یک چهارم خانه های نگهداری سالمندان و افراد ناتوان، دستکم یک مورد مرگ مربوط به کووید 19 داشته اند.

به نوشته نشریه مونترآل گازت، گروه کاتاسا مالک و اداره کننده این آسایشگاه در وست آیلند مونترآل که 6 آسایشگاه دیگر بازنشستگان و سالمندان را نیز در اختیار دارد، برای نگهداری هر نفر، ماهانه 10 هزار دلار کانادا دریافت می نماید. مسئولان این گروه برای پاسخگویی در این باره، در دسترس نبوده اند.

فرانسوا لاگو نخست وزیر دولت محلی کبک گفت: با توجه به قدمت و ادامه کمبود کارکنان مراقبت های بهداشتی در استان کبک حتی پیش از همه گیری کرونا، دولت محلی قصد داشته از کارکنان بهداشتی و پزشکی بیشتری برای یاری به مراکز نگهداری درازمدت ازنشستگان و سالمندان نیازمند به مراقبت های ویژه استفاده کند.

لاگو اضافه نمود: علت حادثه این بوده که در پی ابتلای ناگهانی شمار زیادی از سالمندان، به بیماری کووید 19، بسیاری از کارکنان این مراکز تصمیم به ترک محل کار خود گرفته اند.

این در حالیست که کبک اضافه کار موقت شامل هشت درصد افزایش دستمزد برای کارکنان بخش بهداشت و درمان پرداخت می نماید که در تماس مستقیم با بیماران قرار داشته باشند و همچنین افزایش دستمزد ساعتی برای خدمتکاران خصوصی خانگی درنظرگرفته است.

به گفته لاگو؛ مقام های بهداشتی استان پیش از آدینه شب تنها در این حد آگاه شده بودند که این آسایشگاه دچار کمبود کارمند شده است و از مرگ ده ها تن از ساکنان آن آگاهی نداشته اند.

لاگو وقوع این حادثه را به غفلت و بی توجهی بسیار زیاد در طول تعطیلات آخر هفته نسبت داد و گفت مدیریت این مراکز برای تحقیق درباره این مسائلت با مسئولان محلی همکاری نکرده اند.

لاگو اضافه نمود: درباره گزارش های مربوط به مسائل سال های 2017 و 2019میلادی این آسایشگاه نیز تحقیق می گردد.

گزارش دیگری از تارنمای خبری سی تی وی حاکیست: در پی پیش بینی ها از افزایش تصاعدی نرخ ابتلا به کرونا و تلفات ناشی از آن در کانادا، دولت محلی کبک برگزاری تمام جشنواره ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی عمومی را در این استان را تا 31 اوت (10 شهریور) لغو کرد.

وزرای گردشگری، فرهنگ و ارتباطات و آموزش استان کبک کانادا در بیانیه مطبوعاتی مشترک ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کردند: لغو این رویدادها از آنجا ضروری است که بعضی اقدامات خاص بهداشتی برای محافظت از ساکنان کبک در برابر ویروس کرونا، باید در درازمدت رعایت شوند.

از جمله رویدادها و جشنواره های ورزشی و فرهنگی که قرار بو قبل از 31 اوت (10 شهریور) در استان کبک کانادا برگزار گردد، می توان به تورنمنت تنیس راجرز کاپ، جشنواره های موسیقی اوشیگا (Osheaga) و ایلسونیک (Ilesoniq) در مونترال، فستیوال بین المللی تابستانی کبک (dete de Quebec) و رقابت های سالانه آتش بازی مونترال اشاره نمود.

از زمان شناسایی ویروس کرونا (و بیماری کووید 19) تا به امروز و براساس آمار رسمی در کانادا، تا به امروز 25680 نفر به آن مبتلا، 7756 مفر تعداد بهبودیافتگان و 789 نفر نیز جان باخته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 805

به "افزایش نظارت بر خانه سالمندان کانادا در پی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نظارت بر خانه سالمندان کانادا در پی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید