افزایش 60 درصدی وام مسکن

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران- سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس انداز مسکن جوانان در تهران 60 درصد افزایش یافت و به 400 میلیون تومان رسید.

افزایش 60 درصدی وام مسکن

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، بانک مسکن با توجه به شرایط جدید قیمتی در بازار مسکن نسبت به افزایش سقف این تسهیلات برای افتتاح نمایندگان حساب های پس انداز مسکن جوانان اقدام نموده است. بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در انتها سال پانزدهم با 60 درصد رشد، از 250 میلیون تومان به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین سقف تسهیلات مذکور در شهرهای عظیم شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در انتها سال پانزدهم از 210 میلیون به 330 میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در خصوص سایر نقاط شهری 184 میلیون تومان بود که سال جاری در ترمیم انجام شده به 290 میلیون تومان افزایش یافت.

برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور سپرده گذاری ماهانه در هر سال با مبالغی بیش از آنچه پیش تر مشخص شده بود صورت می گیرد. بر این اساس میزان سپرده گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح نمایندگان حساب در سال 99 به ترتیب با مبالغ 65 هزارتومان شروع می گردد و درنهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ 247 هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می یابد.

سپرده گذارانی که می خواهند بین 5 سال تا 15 سال از زمان سپرده گذاری خود از سقف تسهیلات مسکن جوانان استفاده نمایند می باید بیشتر از حداقل های مشخص شده واریز نمایند .به طور مثال سپرده گذاری که بخواهد در انتها سال پنجم از سقف تسهیلات 210 میلیون تومان در شهر تهران بهره مند گردد باید در سال اول ماهانه مبلغ 610 هزار تومان واریز کند.

همچنین سقف تسهیلات مذکور در سه گروه شهری شامل تهران، شهرهای عظیم و سایر نقاط شهری در انتها سال پنجم از 150، 110 و 84 میلیون تومان به ترتیب به 210، 150 و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند. متقاضیان افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان می توانند سپرده گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) شروع نمایند.

برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ مشخص شده توسط بانک مرکزی در هر سال - که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی های جدید مشخص شده در سال 99 به روز خواهد شد - کمتر نگردد. پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای احداث، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی امکان پذیر است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1145

به "افزایش 60 درصدی وام مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 60 درصدی وام مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید