اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران :گزارش عملکرد 9 ماهه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس ارائه و بدون اعلام جزییاتی از خروجی اقدامات ،عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این اقدامات را خوب توصیف کرده و گفت: امروز مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس بودیم و قرار شد در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارتخانه ارائه شود. البته یک بخش گزارش عملکرد 9 ماهه بود و به صورت مکتوب در بخش های مختلف ماموریتی وزارتخانه مبتنی بر آنچه در جلسه رای اعتماد قول داده بودم، ارائه شد.

اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی

روزنامه توریسم نوشت : وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: گزارش مفصل مکتوبی ارائه دادم که به تعداد اعضا توزیع شد و در مهمترین بخش ها توضیحات شفاهی را نیز ارائه کردیم.

مهندس ضرغامی اضافه کرد: در کنار این، دستور مهم دیگری امروز در کمیسیون وجود داشت و آن کارنامه وزارتخانه درباره شعار سال و حوزه دانش بنیان و اشتغال بود. در حوزه تولید باید گزارش می دادیم. خوشبختانه اقدامات خوبی شده و همکاران ما در این حوزه گزارش های خود را ارائه دادند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه فناوری های نوین چون از روز اول و حتی قبل از این که رای اعتماد بگیرم این بخش را تدارک دیده بودم و کارشناسان را جمع کرده بودیم و استارت آپ ها را هماهنگ کرده بودیم اقدامات خوبی در این باره اجرا شده است.

او یادآور شد: سرمایه گذاری های خوبی شده و پلتفرم های تازهی ایجاد شده است. اگر این راهکارها رفته رفته در زندگی مردم مورد استفاده قرار گیرد تحول بزرگی خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی به عنوان یک طرح جامع پلتفرمی پیش بینی شده که می تواند تمام موضوعات مرتبط با صنایع دستی از تولید تا فروش را سرویس بدهد.

گزارش وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار امیدوار کننده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود ارائه کرد که بسیار امیدوارکننده بود.

گزارش وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار امیدوار کننده است

در این میان احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با میراث آریا، اظهار داشت: عصر سه شنبه 31 خرداد ماه 1401 در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودیم، در راستای دستور کار کمیسیون فرهنگی، گزارش وزارت میراث فرهنگی در خصوص استارت آپ ها، کسب و کارهای نوین و مقدار تحقق شعار سال را داشتیم. خوشبختانه گزارش خوبی از سوی معاونان مربوطه در کمیسیون ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره پلتفرم های تازه در حوزه گردشگری و صنایع دستی، برای حمایت از کسب و کارهای نوین، ارائه گزارش ها بسیار امیدوارکننده بود، مخصوصاً در بحث صنایع دستی که ما نیازمند یک پلتفرم جامع در حوزه توسعه زیر ساخت های صنایع دستی سراسر کشور هستیم فکر می کنم وزارت میراث فرهنگی هدف گذاری خوبی را انجام داده است.

او اضافه کرد: در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و نمایندگان محترم دغدغه های خود را با وزیر مطرح کردند. همچنین مطالبات خود را در خصوص تحقق مقدار شعار سال و اهداف اعتبارات لایحه بودجه 1401 به وزیر ارائه دادند. خصوصا در بحث اعتبارات تبصره 18، انتظار نمایندگان کمیسیون دسترسی به یک گزارش جامع از مقدار تحقق اهداف تبصره 18 است که قرار شد بر اساس دستور وزیر این گزارش به کمیسیون ارائه شود.

او با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارائه گزارش های جامع و نوبه ای در خصوص برنامه های سال انتظارات نمایندگان را برآورده خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه، امروز گزارش 9 ماهه عملکرد وزارت میراث فرهنگی به کمیسیون را داشتیم و همچنین اقداماتی که در خود وزارتخانه برای توسعه گردشگری دریایی اجرا شده است، اقدام شایسته دیگری است که از طریق محترم گردشگری اجرا شده، بحث یارانه ای شدن سوخت کشتی ها و قایق های مسافربری و گردشگری است. یارانه ای شدن سوخت کشتی ها و قایق ها که با پیگیری های وزارتخانه و شخص وزیر محترم محقق شده می تواند به توسعه صنعت گردشگری دریایی کشور منتهی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین نمایندگان درباره مقدار تحقق اهداف بودجه خصوصا در بحث تعرفه گاز هتل داران که با پیگیری های کمیسیون فرهنگی، تعرفه خدماتی لحاظ شده است گزارش خواستند که خوشبختانه این ماده قانونی در حال حاضر اعمال می شود و آقای وزیر پیام تشکر جامعه هتل داران را از کمیسیون فرهنگی اظهار داشتند. خرسندیم از اینکه ماده قانونی که می تواند به توسعه گردشگری کمک کند به لطف خدا محقق شده است.

راستینه هفشجانی در انتها متذکر شد: در مجموع جلسه خوبی میان وزیر محترم و اعضای کمیسیون فرهنگی در خصوص اقدامات و گزارش های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بحث شعار سال برگزار گشت که انتظار می رود این جلسات مستمر باشد و گزارش های نوبه ای به کمیسیون ارائه شود تا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اساس مسئولیت نظارتی خود بتواند مقدار تحقق اهداف و برنامه ها را رصد و ردیابی کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2083

به "اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید