انجام 1.4 میلیون سفر دریایی در نوروز سال جاری خبرنگاران

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جزئیات سفر های دریایی نوروز 1400 گفت: جمعاً یک میلیون و 400 هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

انجام 1.4 میلیون سفر دریایی در نوروز سال جاری خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد اظهار کرد: طرح تسهیل جهانگردی دریایی در سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و صرفاً 80 هزار سفر دریایی انجام شد، اما در نوروز 1400 انجام سفر های دریایی و جهانگردی دریایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار نهاده شد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و جهانگردی دریایی در نوروز 1400 ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفاً شاهد انجام سفر دریایی بودیم و جهانگردی دریایی ممنوع شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفر های دریایی نوروزی از 25 اسفندماه هر سال تا نیمه فرودین ماه سال بعد مدنظر قرار می گیرد، گفت: سفر دریایی از یک نقطه شروع و به نقطه دیگری ختم می شود، اما جهانگردی دریایی نقطه شروع و خاتمه یکی است و شناور به مکان اولیه خود باز می شود.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1400 از ابتدای اسفندماه کلید خورد و از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز استعلام مربوطه گرفته شد، اعلام کرد: به جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و جهانگردی دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام جهانگردی دریایی روبرو بودیم، در سایر بنادر کشور، سفر های دریایی و جهانگردی دریایی انجام شد.

وی ادامه داد: در نوروز 1400، حدود یک میلیون و 400 هزار مسافر و جهانگرد دریایی داشتیم، 81 هزار شناور تردد دریایی داشتند و 133 هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در رابطه با طرح تسهیل سفر های دریایی، توضیح داد: الزام استفاده از ماسک به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مدنظر نهاده شد و در خاتمهه های مسافری نیز تب سنجی از مسافران و جهانگردان دریایی انجام شد، علاوه بر این در شناور های تفریحی ظرفیت مجاز پذیرش مسافران کاهش یافته بود و در شناور های مسافری ظرفیت به حداقل نصف کاهش یافت.

عباس نژاد با اشاره به انجام تست فوری کرونا در هرمزگان قبل از سفر، اضافه نمود: همچنین ارتباط سیستم فروش بلیط مسافران با بانک اطلاعات تست کرونا از دیگر اقدامات اجرا شده بود و تنها به مسافرانی که تست منفی داشتند در بخش مسافری دریایی اجازه سوار شدن به شناور داده می شد.

به گفته وی، به ترتیب بنادر استان های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان انجام سفر های دریایی و جهانگردی دریایی در طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1400 را به خود اختصاص دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1564

به "انجام 1.4 میلیون سفر دریایی در نوروز سال جاری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 1.4 میلیون سفر دریایی در نوروز سال جاری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید