اپل برای عرضه هدست واقعیت افزوده مدیر ارتباطات AR متا را جذب کرد

به گزارش مجله فضای وب، با افزایش شایعه ها درباره هدست واقعیت افزوده اپل، گفته می گردد که این شرکت مدیر ارتباطات واقعیت افزوده متا را استخدام نموده است. بر اساس گزارش منتشر شده مارک گورمن از بلومبرگ اپل آندره آ شوبرت، مدیر ارتباطات و روابط عمومی متا را برای موفقیت در پروژه های واقعیت افزوده خود استخدام نموده است. بلومبرگ می گوید: پیش از عرضه هدست، اپل تمام مقدمات لازم برای موفقیت در این پروژه را مهیا نموده است. به من گفته شده که این شرکت آندره آ شوبرت، مدیر ارتباطات و روابط عمومی شرکت متا را برای پروژه های واقعیت افزوده خود استخدام نموده است.

اپل برای عرضه هدست واقعیت افزوده مدیر ارتباطات AR متا را جذب کرد

طبق گزارش های اخیر بلومبرگ، هدست AR اپل می تواند متن ایمیل، نقشه، بازی و چیزهای دیگر را به وسیله نمایشگرهای هولوگرافیک تعبیه شده در لنز به کاربران نمایش دهد. سال گذشته، مارک گورمن فاش کرد که این شرکت دو استراتژی برای دستگاه های واقعیت افزوده خود دارد، یکی عینک AR و دیگری یک هدست AR/VR قدرتمندتر.

آخرین شایعه ها حاکی از آن است که این دستگاه برای کاربران حرفه ای مد نظر قرار خواهد گرفت، زیرا مجهز به دو نمایشگر 8K برای نمایش تصاویر با وضوح فوق العاده بالا است. مینگ چی کو معتقد است که هدست AR/VR اپل مجهز به حسگرهای سه بعدی پیشرفته خواهد بود که نه تنها می توانند اشیاء را در یک صحنه تشخیص دهند، بلکه حرکات دست کاربران را هم شناسایی می نمایند. طبق ادعای این تحلیلگر باسابقه، حسگرهای سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی می شوند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را ثبت نمایند.

همان طور که سنسورهای آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت. این تحلیلگر در گزارش خود نوشته که افزایش دقت تشخیص حرکات دست منجر به مجذوب کننده تر شدن تعامل با رابط کاربری واقعیت افزوده می گردد. در حالی که او ابتدا استدلال می کرد که انتظار می رود عینک اپل به شدت به آیفون متکی باشد، اما اکنون در آخرین مصاحبه خود اعلام نموده که پردازنده هایی که دستگاه را تغذیه می نمایند، از پس کار های سنگین پردازشی هم بر خواهند آمد.

با توجه به اینکه اپل اکنون دو تراشه قدرتمند نو دارد که برای استفاده در هدست در دسترس هستند؛ M1 پرو با 33.7 میلیارد ترانزیستور و M1 مکس با 57 میلیارد ترانزیستور، به نظر می رسد که کاربران هدست برای استفاده از هدست واقعیت ترکیبی نیازی به آیفون خود نداشته باشند. گزارش دیگری از کو ادعا می نماید که وزن این هدست حدود 350 گرم خواهد بود. در حالی که منابع متعدد بر این باور بودند که هدست AR/VR اپل در سال 2020 معرفی خواهد شد، اکنون به نظر می رسد که این شرکت ممکن است برنامه هایی برای معرفی محصول نو خود در سال 2022 داشته باشد.

در دیگر شایعه ای آمده که طبق اعلام کو، کوپرتینویی ها قصد دارند هدست واقعیت ترکیبی را به گونه ای طراحی کند که تا 10 سال آینده بتواند جانشین گوشی های آیفون این شرکت گردد. اما بر اساس گزارش بلومبرگ، این اتفاق برای نسل اول هدست ها نخواهد افتاد و این گجت ها نمی توانند از ابتدا جایگزین مک، آیفون یا آیپد اپل شوند. استفاده از این تکنولوژی و دوربین ها باعث می گردد که کاربران بعد از قرار دادن این هدست بر روی چشمشان، بتوانند که تصاویر محیط اطرافشان را در نمایشگر های داخلی این هدست ببینند. بعلاوه اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که این هدست نمایشگر های MicroOLED و با رزولوشن بالا خواهد داشت.

به گفته کو، اپل بعلاوه با توسعه دهندگان برای بعضی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. این تحلیلگر اعلام نموده که دستگاه به طور یکپارچه بین AR و VR جابه جا می گردد تا تجربه ی یک هدست نوآورانه و پیشرفته را به کاربران ارائه دهد. غول آمریکایی دنیای فناوری اولین نسل هدست های واقعیت ترکیبی خود را با تمرکز بر بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای روانه بازار خواهد نمود. بعلاوه نسل دوم این گجت های پوشیدنی طبق ادعای کو، در حال توسعه است و با بدنه سبک تر، سیستم باتری نو و تراشه قدرتمندتر در اواسط سال 2024 عرضه می گردد.

در حال حاضر، محتمل ترین سناریو این است که هدست اپل در اواخر سال 2022 وارد استورهای این شرکت گردد. البته تا زمانی که اپل به طور رسمی محصول نو خود را معرفی نکند، همه چیز می تواند تغییر کند. اما به نظر می رسد که اپل با استخدام مدیر ارتباطات AR متا، میخواهد تا سریع تر از همواره در این راستا حرکت کند. باید دید در نهایت این هدست های گران قیمت می توانند نظر طیف وسیعی از کاربران اپل را به خود جذب نمایند یا نه.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1934

به "اپل برای عرضه هدست واقعیت افزوده مدیر ارتباطات AR متا را جذب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای عرضه هدست واقعیت افزوده مدیر ارتباطات AR متا را جذب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید