گورمن: اپل آی مک پرو بازطراحی شده و ایرپادز پرو نو را سال جاری رونمایی می نماید

به گزارش مجله فضای وب، مارک گورمن تحلیلگر حوزه فناوری از خبرگزاری بلومبرگ در نوترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On، انتظارات خود را برای محصولات نو اپل در امسال اعلام کرد. گورمن تأکید کرد که اپل در حال برنامه ریزی برای رونمایی از نسل سوم آیفون SE با 5G و تراشه سریع تر، یک آیپد ایر نو و حداقل یک مک نو با تراشه اپل سیلیکون در بهار امسال است. این تحلیلگر بعلاوه به گزارش قبلی خود مبنی بر اینکه اپل اولین رویداد سال خود را در ماه مارس یا آوریل (اسفند یا فروردین) برگزار می نماید نیز اشاره ای کرد.

گورمن: اپل آی مک پرو بازطراحی شده و ایرپادز پرو نو را سال جاری رونمایی می نماید

طبق آخرین شایعات و گزارشات منتشر شده، آیفون SE 3 از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. بنابراین باید انتظار بهره گیری از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه هوم حاوی تاچ آی دی و حاشیه های ضخیم اطراف نمایشگر را داشته باشیم. هنوز درباره تراشه این گوشی با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم ولی گزینه نهایی یکی از تراشه های A15 یا A14 خواهد بود که به ترتیب برای سری آیفون 13 و سری آیفون 12 استفاده شده اند. باید خاطر نشان کنیم که که اولین نسل آیفون SE در سال 2016 در کنار آیفون 6s و 6s پلاس معرفی گردید و در سال 2017 همراه با حافظه داخلی بیشتر به دست کاربران رسید.

وبلاگ ژاپنی مک اوتاکارا اخیرا گزارش داده که اپل در نظر دارد نسل پنجم آیپد ایر را با ویژگی های مشابه نسل ششم آیپد مینی، از جمله تراشه A15 Bionic، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی اولترا واید با پشتیبانی از فناوری Center Stage، نسل پنجم اینترنت همراه (5G) برای مدل های سلولار و فلاش دوربین Quad LED True Tone عرضه کند. این گزارش در ادامه شرح داده که آیپد ایر تازه همان طراحی کلی مدل فعلی، از جمله دوربین پشتی تک لنز را خواهد داشت. به همین دلیل باید گفت که حفظ اسکلت مدل پیشین برای آیپد ایر 5 موجب صرفه جویی در هزینه های فراوری اپل شده و به این شرکت یاری می نماید تا محدوده قیمتی مناسبی را برای مشتریان خود هدف قرار دهد. علاوه بر این، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به این نکته اشاره نموده که که اپل به علت نگرانی های مربوط به هزینه و کیفیت، برای نسل تازه آیپد ایر از نمایشگر اولد استفاده نخواهد نمود.

گورمن انتظار دارد که اپل یک آی مک بزرگ تر با استفاده از تراشه های M1 پرو و M1 مکس در امسال معرفی کند. او معتقد است که این رایانه دارای نام تجاری آی مک پرو و طراحی مشابه آی مک 24 اینچی سال گذشته خواهد داشت. بعلاوه انتظار می رود که یک مک مینی پیشرفته با تراشه های M1 پرو و M1 مکس در امسال در اختیار کاربران اپل قرار بگیرد.

تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ ادعا می نماید که اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی ایرپادز پرو تازه در اواخر امسال است. پیش از این، مینگ-چی کو گفته بود که غول فناوری آمریکایی در سه ماهه چهارم سال 2022 ار این محصول رونمایی خواهد نمود. در گزارش های قبلی بلومبرگ دیده شده که اپل طراحی جمع و جوری را برای نسل دوم نسل ایرپادز پرو آزمایش نموده که ساقه هایی که زیر ایربادز هستند را حذف می نماید. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، طراحی نهایی ایرپادز پرو تازه می تواند شبیه به بیتس استودیو بادز اپل باشد که سال گذشته روانه بازار شد. گورمن بعلاوه بعلاوه ادعا نموده که ایرپادز پرو تازه دارای حسگرهای حرکتی برای قابلیت های ردیابی تناسب اندام در کنار اپل واچ است.

به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، ایرپاد پرو تازه دارای یک تراشه بی سیم ارتقا یافته در مقایسه با تراشه H1 در ایرپاد پرو فعلی خواهد بود. این تراشه عملنمودهای مرتبط با صدا مانند حذف نویز فعال را تامین می نماید و بهبود این فناوری می تواند منجر به بهبود عمر باتری برای مدت زمان طولانی تر گوش دادن به ازای هر بار شارژ گردد. کو بعلاوه اعلام نموده که ایرپادز پرو 2 از محتوای صوتی Lossless اپل (ALAC) و یک کیس شارژ که کاربران می توانند با هشداری که از خود منتشر می نماید مکان آن را پیدا نمایند، روانه بازار خواهد شد. کو شرح داده که نسل دوم ایرپادز پرو اپل مجهز به قابلیت های تازهی خواهد بود که استقبال بسیار خوب کاربران را به همراه خواهد داشت. این تحلیلگر پیش بینی نموده که فروش ایرپادزها در سال 2022 با نرخ رشد سالانه 25 درصدی به 90 میلیون دستگاه خواهد رسید.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2023

به "گورمن: اپل آی مک پرو بازطراحی شده و ایرپادز پرو نو را سال جاری رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورمن: اپل آی مک پرو بازطراحی شده و ایرپادز پرو نو را سال جاری رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید