اگر دوست دارید بخوابید بدترین زمان ورزش برای شما چه زمانی است؟

به گزارش مجله فضای وب، ورزش کردن بسیار عالی است اما نه اگر بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد. ورزش مداوم و خواب ستون هایی از سلامت قوی از نظر جسمی و روحی هستند. هنگامی که ما به میزان کافی نمی خوابیم، عصبی هستیم، مضطرب هستیم و به هیچ کس یاری نمی کنیم. به طور مشابه، بارها و بارها نشان داده شده است که ورزش یکی از جنبه های اساسی زندگی سالم است.

اگر دوست دارید بخوابید بدترین زمان ورزش برای شما چه زمانی است؟

در حالی که رابطه کامل بین خواب و ورزش تا حدودی برای جامعه علمی یک راز به جای مانده است، بیشتر پزشکان معتقدند که ورزش مداوم به طور کلی باعث بهبود خواب می گردد. شارلین گاملدو، مدیر پزشکی مرکز جانز هاپکینز می گوید، در حالی که شناسایی یک شرح خاص برای این امر سخت است اما شواهد محکم و کافی وجود دارد که می تواند با خواب بهتر ارتباط داشته باشد.

با این حال، این کار به این سادگی نیست که ورزش بیشتر برابر با خواب بیشتر است. وقتی صحبت از موضوعاتی مانند خواب و ورزش می گردد، جزئیات مهم است. برترین زمان ورزش برای خواب بهتر چه زمانی است؟ به طور مشابه، آیا نوع خاصی از تمرینات وجود دارد که باید برای داشتن خواب بهتر انجام دهید؟

اینها سوالات مهمی هستند، به ویژه اینکه بیشتر از هر زمان دیگر آمریکایی ها به گزارش شب های بی خوابی در طول همه گیری COVID-19 ادامه می دهند. خوشبختانه، یک گزارش تازه مجذوب نماینده از دانشگاه کنکوردیا که در Sleep Medicine Reviews منتشر شده است، پاسخ های بالقوه تازهی ارائه می دهد. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره آنچه محققان به این نتیجه رسیدند، بیشتر بدانید، از جمله زمان روز که ورزش ممکن است خواب شما را در آن شب خراب کند.

آنچه این مطالعه تازه نشان داد

این تحقیق بعضی از جامع ترین کارها تا به امروز در خصوص تأثیر ورزش های شدید بر خواب و بعلاوه عوامل خاصی (مانند زمان روز) را نشان می دهد. به طور خلاصه، یافته های اصلی مطالعه را می توان در یک جمله خلاصه کرد: ورزش باعث می گردد خواب بهتری در بیشتر افراد ایجاد گردد، مادامی که حداقل دو ساعت قبل از خواب باشد.

امانوئل فریمپونگ، نویسنده ارشد این مطالعه و فوق تخصص آزمایشگاه خواب، شناخت و تصویرسازی عصبی می گوید: به طور کلی، تجزیه و تحلیل ما نشان داد که وقتی ورزش دو ساعت قبل از خواب به سرانجام رسید، مزایای خواب، از جمله افزایش آغاز خواب و افزایش مدت زمان خواب، وجود داشت.

او می افزاید: از سوی دیگر، هنگامی که ورزش کمتر از دو ساعت قبل از خواب به سرانجام رسید، بر خواب تأثیر منفی گذاشت. خواباندن شرکت نمایندگان طولانی تر شد و مدت زمان خواب هم کاهش یافت.

گفتنی است که به هیچ وجه تضمینی نیست که ورزش به مسائل خواب یاری کند. نویسندگان مطالعه تأکید می نمایند که هیچ دو بدنی یکسان نیستند و عوامل ژنتیکی و شیوه زندگی می توانند بر الگوهای خواب تأثیر بگذارند. ملودی موگراس، عصب شناس و محقق در آزمایشگاه خواب پرفورم می گوید: هنگامی که ما ادبیات مربوط به این کار را مرور کردیم، متوجه شدیم که نتایج متفاوتی وجود دارد. بعضی از آنها به زمان ورزش، بعضی دیگر به سطح آمادگی شرکت نمایندگان در مطالعه یا حتی نوع ورزش بستگی داشت.

نحوه انجام تحقیق

تیم دانشگاه کنکوردیا داده های 15 مطالعه مربوطه را با هم جمع کرد. آنها بر روی بزرگسالان جوان و میانسال به طور کلی تمرکز کردند و به طور خاص به تاثیر یک جلسه تمرین بر کیفیت خواب عصر بعد پرداختند.

تجزیه و تحلیل آماری بر روی کل مجموعه داده برای شناسایی و آنالیز متغیرهای مختلف خواب/ورزش از جمله زمان تمرین (اوایل شب، اواخر عصر)، زمان تمرین نسبت به زمان خواب (کمتر از دو ساعت، بیش از دو ساعت)، فردی انجام شد. سطح آمادگی جسمانی، شدت، مدت زمان و تمرینات خاص هم مد نظر نهاده شد.

تأثیر جالب بر کسانی که تمام روز می نشینند

این تحقیق نشان می دهد بزرگسالانی که دارای سبک زندگی بی تحرکی هستند و صبح زود ورزش می نمایند بیشترین پیشرفت را در مدت زمان خواب و زمان آغاز چرت زدن مشاهده کردند.

یافته مهم دیگر این است که به نظر می رسد دوچرخه سواری مفیدترین ورزش برای ارتقاء خواب بهتر و عمیق تر است. جلسات تمرینی هم باید به صورت 30 تا 60 دقیقه نگه داشته شوند.

عصر بهتر است اما آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید

فریمپونگ خاطرنشان می نماید: بر اساس آنالیز ما، برای بزرگسالان سالم، جوان و میانسال بدون سابقه اختلالات خواب، در صورت امکان تمرینات عصرگاهی باید در اوایل شب انجام گردد.

اما در سرانجام، فقط شما بدن خود و الگوهای خواب طبیعی آن را می شناسید. محققان نکته ای را اضافه می نمایند که باید در نظر گرفت که آنها جغد شب هستند یا پرنده صبحگاهی. افرادی که به طور طبیعی تمایل به بازدهی در صبح دارند ممکن است حتی یک جلسه ورزش صبحگاهی آنها را سرپا نگه دارد. برای چنین افرادی، تمرین صبحگاهی احتمالاً همان مزایای خواب را دارد که تمرین 7 بعد از ظهر برای یک جغد شب که معمولاً بعد از نیمه شب به خوبی کار می نماید. همه چیز در خصوص پیدا کردن برنامه ورزشی اینگون درست است که برای شما مناسب باشد و به آن پایبند باشید.

فریمپونگ در سرانجام می گوید: افراد بعلاوه باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشند زیرا ورزش در زمان های مختلف عصر می تواند باعث اختلال در خواب گردد. و در نهایت، استراتژی های بهداشت خواب هم باید انجام گردد، مانند دوش گرفتن بین توقف ورزش و زمان خواب و اجتناب از خوردن غذاهای سنگین یا نوشیدن آب زیاد قبل از خواب.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1829

به "اگر دوست دارید بخوابید بدترین زمان ورزش برای شما چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر دوست دارید بخوابید بدترین زمان ورزش برای شما چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید