ایده های طراحی فضای آشپزخانه

به گزارش مجله فضای وب، اگر شما به دنبال ایده های طراحی آشپزخانه هستید می توانید بهترین آنها را اینجا پیدا کنید. باید بدانید آشپزخانه بخش مهمی از خانه شما است که بیشتر کارها در آن انجام می گردد، در حالی که قسمت نشیمن و میهمانی فقط برخی مواقع استفاده می شوند. پس همه چیز در آشپزخانه آغاز می گردد. این مکان جایی است که در آن شما اولین قهوه خود را در صبح می نوشید و روزنامه می خوانید، یا بعد از ظهر دلپذیری را با خانواده به مصاحبه می نشینید. قبل از اینکه بودجه کلی برای تعمیرات محل مورد نظر خود در نظر بگیرید، بهتر است برای آشپزخانه بیشترین مبلغ را ذخیره کنید.

ایده های طراحی فضای آشپزخانه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

سرویس چوبی مناسب برای آشپزخانه خود تهیه کنید

آشپزخانه قلب خانه شماست و باید به درستی طراحی گردد تا بقیه مکان ها در خانه بتوانند به درستی عمل نمایند. شاید زیبایی در فهرست اولویت های طراحی آشپزخانه باشد، اما مهم تر از همه کاربرد است. اما چه نکاتی برای انتخاب یک مبلمان خوب ضروری است؟ پاسخ مناسبی برای همه موارد وجود ندارد، اما ما به شما توصیه می کنیم همه فاکتورهای مربوطه را در نظر بگیرید تا بهترین راه چاره را انتخاب کنید. شاید تحقیق و جستجو خسته نماینده باشد، اما در نهایت اثربخش خواهد بود.

جزیره بزرگ برای آشپزخانه در نظر بگیرید

آیا جزیره آشپزخانه به سادگی شگفت انگیز نیست؟ آن را در وسط قرار دهید تا زیباتر به نظر برسد و همه میهمانان را در یک مکان واحد جمع کند در حالی که میزبان در حال آماده کردن غذایی دلپذیر است. علاوه بر آن، جزیره آشپزخانه یک میز آشپزی است و این مزیتی است که آن را تکمیل می نماید. یکی دیگر از چیزهایی که باعث می گردد جزیره ها بسیار شگفت انگیز باشند کاربردی بودن آنها است، چرا که آنها هم برای آشپزخانه های کوچک که احتیاج به مکانی اضافی برای نشستن دارند و هم برای مکان های ناهار خوری بزرگ برای ایجاد مکانی نسبتا صمیمی تر مناسب هستند. با این حال، اگر در وهله اول یک جزیره آشپزخانه را به عنوان عنصر اصلی در آشپزخانه در نظر گرفتید، به یاد داشته باشید که ضروری است جایگاه مناسب را نیز خریداری کنید که انتخاب آن نیز گاهی اوقات از انتخاب جزیره سخت تر است. شما باید فضا را اندازه گیری کنید، سبک های مختلف را با هم مقایسه کنید و آن را با بقیه دکوراسیون خانه و همچنین با بسیاری از جزئیات مربوط به طراحی آشپزخانه هماهنگ کنید.

فضایی برای صرف صبحانه در گوشه آشپرخانه طراحی کنید

این روزها خوردن صبحانه های سنتی و طولانی در اتاق های ناهار خوری دور از انتظار است، چرا که همه ما با یک برنامه فشرده زندگی می کنیم و به سختی فرصت داریم تا قبل از خروج از خانه صبحانه میل کنیم . ایجاد فضای مخصوص برای صرف صبحانه در گوشه ایده ای جالب و کاربردی است. این فضا قسمت مهمی در طراحی آشپزخانه است و باید به آن توجه گردد. علاوه بر این، فضای مختص صبحانه فوق العاده زیبا است و بسیاری از مردم قبل از اینکه در خصوص چگونگی استفاده از آن تصمیم بگیرند آن را نصب مینمایند. در این جاست که فضای صبحانه با صرف قهوه ای گرم در فصل بهار و یا گفتگوی طولانی با دوستان دل را می رباید. این یک ایده ساده طراحی است که ما آن را به خاطر عملکرد و سبک آن دوست داریم و در حقیقت می توانیم آن را در گوشه ای از آشپزخانه که بدون استفاده است تعبیه کنیم.

کابینت مناسب برای آشپزخانه خریداری کنید

انتخاب کابینت امری چالش برانگیز و خسته نماینده است و برای طراحی آشپزخانه بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر آن هزینه نصب کابینت بالا می باشد. توصیه می گردد کابینت ها را تصادفی انتخاب نکنید، چرا که به طورعکس بر ظاهر تمام آشپزخانه تاثیر می گذارد، در نتیجه طراحی آشپزخانه کاملا ناکارآمد خواهد بود. خیلی به ندرت پیش می آید قیمت کابینت اساسا با ظاهر آن مرتبط نباشد و معیار قاطعی نیز برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا آشپزخانه شما به آن احتیاج دارد یا نه وجود ندارد. در حالی که به دنبال ایجاد آشپزخانه دلخواه خود هستید، بهتر است زمان بیشتری را صرف آنالیز گالری های طراحی آشپزخانه کنید . مد و سبک روز به روز تغییر می نماید و این امکان وجود دارد که بعد از اینکه کابینت های خود را خریداری کردید، طرح های شگفت انگیز جدیدی به بازار عرضه گردد. ایده های اتنخاب وسایل آشپزخانه یک موضوع جالب برای طراحان داخلی است و ترکیبی از کارایی وسایل و سبک و استایل آنها می باشد. در نهایت، در دسترس بودن گزینه های متفاوت و طرح های مختلف می تواند به همان اندازه که خوب است بد هم باشد، زیرا فقط فردی که صد در صد مصمم باشد می تواند از بین گزینه های موجود برای کابینت دقیقا آن چیزی را که می خواهد انتخاب کند. شما باید درب های چوبی حک شده، لولا های نرم، کشو های نیمه باز یا کامل باز شونده و هزاران رنگ را آنالیز کنید.

از طرح های تلفیق آشپزخانه و فضای نشیمن بهره ببرید

هنگامی که شما یک فضای اختصاصی فقط مختص آشپزخانه دارید، زیاد نگران اصولی بودن طراحی نباشید. اما چه اتفاقی می افتد زمانی که شما یک فضای باز دارید که باید طراحی آن به دقت مورد آنالیز قرار گیرد؟ چگونه می توانید آشپزخانه و اتاق نشیمن را بطور درست با هم یکی کنید؟ طرح های آشپزخانه شما ممکن است بطور قابل توجهی متفاوت باشد ، در مواردی مانند این، افراد باید به سادگی تفاوت بین دو فضا را احساس ننمایند و آنها را به عنوان یک اتاق واحد درک نمایند. ایده های طراحی آشپزخانه کوچک با بودجه کم، قطعا طرح های مناسبی برای انتخاب نیستند. تصمیم نهایی در دستان شماست، ما یک فضای ترکیبی از آشپزخانه و اتاق نشیمن هم رنگ بدون تقسیم بندی واضح و قابل توجه را توصیه می کنیم.

کفپوش مناسب برای آشپزخانه انتخاب کنید

کفپوش باید از معیارهای بسیاری پیروی کند و باید کاربردی، راحت، مقاوم در برابر آسیب و آرامش بخش باشد. کفپوش آشپزخانه یک عنصر مهم در برنامه ریزی طراحی است و باید کاربردی و زیبا باشد. قبل از فکر کردن به زیبایی شناسی، به دوام کار فکر کنید و از مهمترین جنبه طراحی آشپزخانه که کاربرد است غافل نشوید. کف آشپزخانه بهتراست با لمینت، وینیل (نوعی پلاستیک محکم) و چوب سخت کار گردد و با الگوها و رنگ ها زیباتر و چشمگیرتر گردد. شما می توانید از کفپوش در هر سبک طراحی آشپزخانه بهره ببرید. زمانی که آغاز به جستجو برای کفپوش می کنید در ذهن موضوع تطبیق میز و جایگاه با کفپوش را نیز مورد توجه قرار دهید.

موضوع کاربرد را جدی بگیرید

طراحی آشپزخانه مدرن باید کاربردی باشد. کاربردی بودن تنها به فضا و دوام کار اشاره ندارد، بلکه شامل تعدادی از ترفندهای ساده می گردد که می توانید برای مراقبت مناسب از آشپزخانه خود اعمال کنید. در حالی که برنامه تمیز کردن منظم را نیز در نظر دارید، به استفاده از چوب سبک برای کفپوش و کابینت هانیز توجه کنید زیرا گرد و غبار را بهتر از هر ماده مشابهی می پوشاند. چوب به طور کلی احتیاج به مراقبت ویژه ای دارد و شما باید از لحظه ای که آن را خریداری نمودید، زیبایی آن را حفظ نمائید. به عنوان مثال، با نجار مشورت کنید تا بهترین محصولات را برای تمیز کردن و پرداخت چوب به شما توصیه کند یا درباره نگهداری وسایل چوبی از بسیاری از منابع آنلاین اطلاعات کسب نمائید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 641

به "ایده های طراحی فضای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی فضای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید