ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در 2030

به گزارش مجله فضای وب، وزیر ورزش و جوانان گفت: برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در ایران تقاضا داده شده که ایران در سال 2030 میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا گردد.

ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در 2030

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، مسعود سلطانی فر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه ورزشگاه شهید مهدوی به عنوان بزرگترین ورزشگاه بوشهر افتتاح شد گفت: افتتاح و بهره برداری از این ورزشگاه با استانداردهای بین المللی و تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و در اختیار ورزش استان نهاده شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این ورزشگاه زمینه برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی فوتبال و دوو میدانی فراهم شد اضافه کرد: در بعد سخت افزاری ورزشگاه های زیادی ساخته شده و مورد بهره برداری نهاده شده است و امروز نوزدهمین ورزشگاه 15 هزار نفری در بوشهر افتتاح شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیستمین ورزشگاه 15 هزار نفری در بجنورد بزودی افتتاح می گردد گفت: 20 ورزشگاه 15 هزار نفری در مراکز استان های کشور ساخته شده و این ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات بین المللی فراهم نموده است.

سلطانی فر با بیان اینکه اکنون ورزشگاه 75هزار نفری نقش دنیا شیراز، 50 هزار نفری یادگار امام تبریز و 50 هزار نفری پارس شیراز راه اندازی شده خاطر نشان کرد: وجود این ورزشگاه ها و ورزشگاه 50 هزار نفره غدیر اهواز و 30 هزار نفری ثامن مشهد این امکان و فرصت را می دهد که برای میزبانی مسابقات بزرگ فوتبال از جمله جام ملت های آسیا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به ارائه تقاضا برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در 2030 اضافه کرد: برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در ایران تقاضا داده شده که ایران در سال 2030 میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا گردد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از سالهای گذشته 45 ورزشگاه پنج هزار نفری شروع شده گفت: از این تعداد عملیات ساخت 10 ورزشگاه تمام شده و مابقی در حال ساخت است.

سلطانی فر با بیان اینکه از لحاظ زیرساخت ها امکانات امروز کشور خوب است خاطر نشان کرد: نزدیک به 500 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی مرکز بزرگ بین المللی ورزشهای آبی در بوشهر شروع شد توضیح داد: این مجموعه که با کوشش مسئولان استان بوشهر و همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی شده بود شروع شد و شرایطی ایجاد می نماید که بوشهر به کانون بزرگ ورزش های آبی و ساحلی تبدیل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 681

به "ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید