ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران

به گزارش مجله فضای وب، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری عقاب طلایی با مسافرینی از سه قاره جهان از طریق مرز سرخس وارد مشهد می شود.

ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران

حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:

چهارمین قطار گردشگری و لوکس عقاب طلایی 21 آبان ماه جاری سفر خود را از مسکو آغاز کرده و پس از بازدید گردشگران از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، 29 آبان ماه از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران می شود.

وی اضافه نمود که تعداد مسافران این قطار 39 نفر به همراه 38 خدمه می باشد که از اتباع چندین کشور از قاره آمریکا، اروپا و آسیا هستند و طی یک هفته از جاذبه های گردشگری کشور در شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران دیدن می کنند. این قطار که دارای واگن های ویژه گردشگری است پس از ورود به ایران با لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران راستا خود را در کشور می پیماید.

زارع صفت خاطر نشان کرد که از ابتدای راه اندازی مرز ریلی سرخس از سال 1375 این نخستین قطار مسافری و گردشگری است که از مسکو و از طریق این مرز ریلی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه مشهد یکی از مهم ترین مقاصد سفر در ایران است اضافه نمود:

جاذبه های گردشگری بی نظیر در مشهد باعث شده تا این کلانشهر یکی از مهم ترین مقاصد سفر در ایران باشد و همه ساله میزبان صدها هزار نفر گردشگر خارجی باشیم.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1954

به "ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید