آنالیز هایی که قبل از مسافرت باید انجام گردد

به گزارش مجله فضای وب، همه ما دوست داریم در هنگام سفر، بیشترین لذت را از لحظاتمان ببریم و خاطرات خوبی را برای خود و عزیزانمان بسازیم. اگر قصد سفر دارید و کمی گیج شده اید که چه مواردی را در نظر بگیرید، ما کلیه توصیه ها و آنالیز های لازم برای داشتن یک سفر خوب را در زیر آورده ایم تا چیزی از قلم نیفتد. تمامی آنالیز های لازم مانند توصیه های عمومی، مالی و پزشکی برای سفر خود را می توانید مشاهده نمایید.

آنالیز هایی که قبل از مسافرت باید انجام گردد

توصیه های عمومی قبل از سفر

  • یک چک فهرست تهیه کنید، به کلیه وسایل مورد احتیاجتان در سفر فکر کنید و همه را به صورت یک فهرست، بر روی کاغذ بنویسید تا چیزی از قلم نیفتد[1].
  • چمدان مناسب برای وسایل تان در نظر بگیرید که فضای مناسبی برای وسایل تان داشته باشد؛ سبک بوده و به راحتی قابل حمل باشد. از برداشتن وسایل اضافی خودداری کنید و فقط وسایلی که واقعا مورد احتیاجتان هست را بردارید تا سبک بار باشید[2].
  • روز اول سفر خود را برنامه ریزی کنید. عموما به خاطر ورود به یک محیط ناآشنا و سردرگمی، روز اول سفر از بین می رود. در ابتدا باید خود و وسایل تان را به یک مکان برای استراحت منتقل کنید. سپس باید آنالیز کنید که چه جاذبه هایی در نزدیکی شما هستند و چگونه می توانید از زمان محدود خود بهره ببرید.
  • برنامه ریزی به شما یاری می نماید تا از اولین روز سفرتان بیشتر بهره را ببرید. می توانید از پیاده روی در منطقه ها اطراف لذت ببرید یا از امکانات رفاهی موجود در نزدیکی محل اقامتتان بهره ببرید[3].
  • شرایط آب و هوا را آنالیز کنید. هوا یک عامل بسیار مهم است که می تواند بر روی سفر شما تاثیر مثبت یا منفی می گذارد. حتما قبل از سفر، شرایط آب و هوا را آنالیز کنید. بعلاوه لباس متناسب با آن آب و هوا را در چمدان خود در نظر بگیرید.
  • راه های سفر و شرایط آن را آنالیز کنید. اگر میخواهید در مقصد از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید هزینه آن ها را آنالیز کنید و برای سفر خود برنامه ریزی کنید.
  • آخرین روز سفر خود را نیز برنامه ریزی کنید. کلید خانه، سوییچ خودرو، پول تاکسی و یا مدارکی را که احتیاج دارید، در دسترس داشته باشید. باز کردن چمدان برای دسترسی به این وسایل دردسرساز است[3].
  • تفریح های مورد نظر خود در مقصد را آنالیز کنید. از جاهای تفریحی فهرست تهیه کنید جاهایی که دوست دارید تماشا کنید را بنویسید.
  • بیشتر شهرها و یا کشورها یکسری تفریحات محلی در آخرهفته ها دارند. بهتر است این تفریحات را از قبل آنالیز کنید و اگر علاقمند هستید، بلیط آن را زودتر تهیه کنید و یا حتی رستوران مورد نظرتان را از قبل رزرو کنید.
  • در سفر همواره مقداری غذا و خوراکی همراه داشته باشید. چون ممکن است که جایی متوقف شوید و دسترسی به غذا نداشته باشید.
  • در سفر به دلیل اینکه ممکن است دسترسی به سرویس بهداشتی به راحتی امکان پذیر نباشد و یا افراد از سرویس بهداشتی عمومی اجتناب نمایند، افراد آب کمتری می نوشند ولی کم آبی ممکن است منجر به بیماری شما گردد. پس در سفر به اندازه کافی آب بنوشید[4].
  • در صورتی که با خودرو سفر می کنید، حتما استراحت کافی داشته باشید و درصورتی که احساس خواب آلودگی دارید، از رانندگی خودداری کنید. قبل از رانندگی از سلامت وسیله تقلیه خود مطمئن شوید[2].
  • اگر با اتومبیل خودتان سفر می کنید داشتن هندزفری یاری می نماید که هر دو دستان را هنگام رانندگی به کار بگیرید و توجه بیشتری به رانندگی خود داشته باشید و در عین حال کمتر درگیر موبایل خود باشید.
  • در سفر همواره انعطاف پذیر باشید چون همواره احتمال اینکه در شرایط پیش بینی نشده قرار بگیرید، وجود دارد. در صورتی که در شرایط پیش بینی نشده قرار گرفتید؛ به استقبال چالش های تازه بروید و سعی کنید در همه حال از سفر خود لذت ببرید[2].
  • اگر به صورت گروهی سفر می کنید سعی کنید سلیقه سایر افراد را هم مورد توجه قرار دهید از تک روی بپرهیزید و جمع را در نظر بگیرید. با سایر افراد مشورت کنید[2].

توصیه های اقتصادی قبل از سفر

محل اقامت خود را از قبل معین کنید. در خصوص محل اقامتتان حتما بودجه خود را در نظر بگیرید و از قبل هزینه های آن را آنالیز کنید[3].
  • حتما قبل از سفر به موجودی اقتصادی خود سربزنید تا دچار مشکل اقتصادی نشوید. اگر به سفر خارجی می روید حتما ارز آن کشور را بخرید[3].
  • در هزینه ها صرفه جویی کنید. سعی کنید با توجه به بودجه خود، هزینه های سفرتان را مدیریت کنید. از هزینه اقامت تا هزینه مربوط به خوراک خود را در نظر بگیرید. منطقی برخورد کنید و از هزینه های اضافی خودداری کنید[1].

توصیه های پزشکی و سلامتی قبل از سفر

انجام معاینات پزشکی

بهتر است قبل از سفر یک معاینه پزشکی انجام دهید. این توصیه بیشتر برای زنان باردار و افرادی که دارای بیمارهای مزمن هستند، بیشتر می باشد. مانند:

- بیماران قلبی

- بیماران سرطانی

- مبتلایان به آسم

- بیمارانی که آلرژی دارند.

-کسانی که سابقه سکته داشته اند.

- بیمارانی که اخیرا عمل جراحی داشته اند.

خصوصا برای سفرهای خارجی و یا افرادی که به کشورهایی سفر می نمایند که درآن خطراتی برای سلامتی وجود دارد، توصیه می گردد معاینات پزشکی انجام شوند.

پزشک آنالیز می نماید که آیا شرایط شما برای سفر مناسب هست یا خیر و در صورت لزوم توصیه های لازم را برای شما ارائه می دهد[4].

گاهی اوقات پروازهای طولانی، تغییر آب و هوا و مصرف کمتر مایعات در سفر برای بیماران خطر دارد.

بیماری های کشورهای دیگر را آنالیز کنید.

درصورتی که به مکانی سفر می کنید که دچار مشکلاتی مانند مالاریا، وبا، هپاتیت، حصبه و یا سایر بیماری هاست باید در برابر این بیماری ها محافظت شوید. زیرا این بیماری ها به سرعت پیشرفت می نمایند و می توانند کشنده باشند[4].

مطمئن شوید که قبل از سفرتان همه چیز درست است.

اگر احتیاج به واکسیناسیون هست حداقل 8 هفته قبل از عزیمت خود آن را انجام دهید. این یک نکته مهم است که باید قبل از سفر خود روی آن برنامه ریزی کنید. به خاطر داشته باشید که بعضی از واکسن ها بعد از چند سال منقضی می شوند و شما باید آن را تکرار کنید. بهتر است یک دفترچه واکسیناسیون داشته باشید که از برنامه واکسیناسیون خود آگاه شوید این موضوع در مرزهای بین المللی هم یاری می نماید تا اثبات کنید که شما واکسینه شده اید. واکسن های مسافرتی شما به جایی بستگی دارد که به آن سفر می کنید. به عنوان مثال محافظت دربرابر مالاریا برای منطقه ها گرمسیری بسیار مهم است. نقاط مهمی که باید خود را در برابر ملاریا محافظت کنید را آنالیز کنید. بعضی از کشورها نیز احتیاج به واکسیناسیون تب زرد یا حصبه یا هپاتیت و غیره دارند[4] و [5].

به داروهایی که مصرف می کنید، توجه داشته باشید.

اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، داروها را در چند جا قرار دهید تا درصورتی که هر کدام از بین رفت یا گم شد، در جای دیگر از آن دارو داشته باشید[5].

جعبه یاری های اولیه همراه ببرید.

همراه داشتن جعبه یاری های اولیه می تواند برای موارد اضطراری کاربردی باشد.

بیمه مسافرتی را مدنظر قرار دهید.

توصیه می گردد هرگز بدون بیمه مسافرتی، اقدام به مسافرت نکنید. حوادث جدی ممکن است شما را در حین سفر تهدید کند. امیداوریم که هرگز به آن احتیاجی پیدا نکنید اما داشتن بیمه سفر اطمینان و آرامش خاطر بیشتری برای شما می آورد[5].

به شرایط آلرژی خود توجه نمایید.

اگر آلرژی و حساسیت شدیدی دارید دیگران را از آن آگاه کنید. یک راه آن است که یه دستبند به دست خود ببندید و آلرژی خود را در آن بنویسید. بعلاوه در صورت خوردن غذاهای تازه دقت کنید که از مواد حساسیت زا در آن استفاده نشده باشد[5].

قبل از سفر گروه خونی خود را بشناسید.

این مورد ضروری نیست اما در موارد اضطراری، یاری نماینده می باشد.

قبل از سفر به دندانپزشک مراجعه کنید.

قبل از سفر حتما شرایط دندان های خود را آنالیز کنید و اگر احتیاج به اقدام خاصی دارند، انجام دهید. انجام این کارها در محل زندگی خودتان راحت تر است[5].

با رعایت موارد بالا می توانید سفری خوب و به یاد ماندنی را تجربه کنید و همواره از مرور خاطرات سفرتان لذت ببرید.

پی نوشت:

1.www.tebyan.net

3.www.smartertravel.com

4.www.docdoc.com.sg

5.www.traveldave.co.uk

منبع: راسخون
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1901

به "آنالیز هایی که قبل از مسافرت باید انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هایی که قبل از مسافرت باید انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید