بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

به گزارش مجله فضای وب، بهترین دانشگاه های سوئد

سوئد کشوری زیبا در قسمت شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی است که از سمت غرب نروژ، شرق خلیج بوتنی، در شمال شرق کشور فنلاند، جنوب شرقی دریای بالتیک، جنوب غربی دانمارک همسایگان این کشور هستند. استکهلم مرکز آن است و مساحتش 449964 کیلومتر مربع است و چهارمین کشور بزرگ اروپا از این نظر است. این کشور عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. رتبه هشتم سرانهٔ تولید ناخالص داخلی را دارد و در سطح جهانی در زمینه های گوناگون مثل آموزش، کیفیت زندگی، بهداشت، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه از جایگاه خوبی برخوردار است. مردم سوئد از شاخه ژرمنی اقوام هندواروپایی بوده و از تبار وایکینگ ها هستند. کیفیت زندگی در سوئد بالا و نرخ بیکاری در آن در سطح پایینی واقع شده است. زبان رسمی این کشور زبان سوئدی است و این زبان از خانوادهٔ زبان های هندواروپایی شاخهٔ ژرمنی است. در بعضی منطقه ها شمال سوئد زبان فنلاندی هم رواج دارد. بطور کلی در این کشور 4 زبان تورندال، فنلاندی، رومانی و ییدیش رایج است و مردم به این زبان ها صحبت می کنند.

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

شرایط زندگی در سوئد

حالا که تصمیم گرفته اید یک کشور اروپایی را برای تحصیل انتخاب کنید و ترجیح می دهید در کشوری درس بخوانید که تا حدود زیادی با معیارهای شما از هر جهت نزدیک باشد و یا اینکه آدم های اطرافتان فراتر از حد و حدود مرزهایی که در آن زندگی می کنند باشند سوئد برترین گزینه است. در این کشور شما با مردمی رو به رو می شوید اگرچه که جمعیت کل کشورش اندازه یک شهر نیست اما همین مردم نگاهی فرا مرزی دارند. کشوری که زمانی یک امپراطوری بزرگ در آن بود و زمانی دیگر محل پیدایش جایزه نوبل، بنابراین این سرزمین در اعتلای فرهنگ دنیای نقش موثری داشته و زمینه ای مناسب برای رشد هر چه بیشتر این فرهنگ در آن فراهم است. عدالت اجتماعی مشخصه و ویژگی شاخص این کشور است.

بیشترین اندازه برابری ثروت در دنیا را در سوئد می بینید، خدمات بهداشتی و درمانی عمومی برای همه قابل دسترس است، و در کنار همه این ویژگی های خوب زیبایی طبیعت این کشور و تحصیل رایگان البته برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا سوئد را به مجذوب کننده ترین کشور تحصیلی دنیا تبدیل کرده است. بنابراین شکی نیست که کشوری با این سطح از ویژگی های مثبت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باید برترین سیستم آموزشی و دانشگاههاو موسسات آموزشی را داشته باشد تا جایی که 8 دانشگاه کشور سوئد در لیست برترین دانشگاه های دنیا است. پس در اینجا با خبرنگاران برترین دانشگاه های سوئد را به شما معرفی می کند.

لیست برترین دانشگاه های سوئد

  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه سلطنتی استکهلم
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه چالمرز
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه لینشوپینگ

دانشگاه لوند

از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه ها در شمال اروپا دانشگاه لوند است که در بین برترین دانشگاه های دنیا رتبه اش 70 است. دانشگاه لوندبا 600 دانشگاه دیگر در 70 کشور دنیا همکاری های گوناگون دارد که از آن جمله تبادل دانشجو و همکاری پژوهشی است و یکی از برترین دانشگاه های سوئد است.

دانشگاه اوپسالا

این دانشگاه در 1477 میلادی تاسیس شد و بیش از 5 قرن قدمت دارد. قدیمی ترین دانشگاه سوئد و کشور های اسکاندیناوی به شمار میرود. رتبه این دانشگاه در لیست برترین دانشگاه های دنیا 102 است و سابقه درخشان علمی آموزشی دانشگاه سبب شده تا یکی از برترین دانشگاه های سوئد و دنیا محسوب شود.

مؤسسه سلطنتی فناوری

یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد که قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه سوئد و هچنین یک دانشگاه صد در صد بین المللی و از برترین دانشگاه های اروپا به شمار میرود این موسسه آموزشی است که در استکهلم مرکز کشور قرار گرفته است. رتبه 92 به این دانشگاه در بین دانشگاه های دنیا اختصاص دارد و یک سوم تحصیلات مهندسی و پژوهش های دانشگاهی کشور سوئد در این دانشگاه انجام می شود و یکی از 4 دانشگاه برتر رشته های مهندسی و فناوری است.

دانشگاه استکهلم

دانشگاه دولتی استکهلم مرکز سوئد در رده 182 دنیا است و این دانشگاه یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد و بزرگ ترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که رشته های گوناگونی به زبان انگلیسی در آن برگزار می شود و جزء 100 دانشگاه برتر دنیا در رشته های هنر و علوم انسانی است.

دانشگاه صنعتی چالمرز

دانشگاه صنعتی چالمرز یکی از برترین دانشگاه های سوئد در جنوب غربی این کشور و در شهر بندری یوتبوری است که در زمینه تحقیقات و تحصیل در رشته های فنی مهندسی، علوم پایه و معماری معروفیت دارد و از معتبرترین دانشگاه های فنی اروپا محسوب می شود. 40 درصد مهندسین سوئدی در این دانشگاه دانش آموخته اند.

دانشگاه گوتنبرگ

یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد دانشگاه گوتنبرگ است. شهر گوتنبرگ از شهر هایی است که زندگی در آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این شهر بندری و تاریخی جاذبه های زیادی برای دانشجویان دارد و به همین دلیل گوتنبرگ به شهری معروف است که زندگی دانشجویی در آن رایج است و در لیست برترین شهرهای دانشجویی رتبه 54 را دارد.

دانشگاه اومئو

دانشگاه اومئو در این کشور یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد است که دارای رتبه هفتم سوئد و رتبه 289 در دنیا است و محیط مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی است.

دانشگاه لینشوپینگ

این دانشگاه در سوئد از نظر علمی و آموزشی مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور است و رتبه هشتم در بین دانشگاه های سوئد را دارد و همچنین رتبه 331 را در بین دانشگاه های دنیا دارد و یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد است. همچنین از دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور که در لیست برترین موسسات و دانشگاه های سوئد قرار می گیرند مؤسسه کارولینسکا با تمرکز روی رشته های پزشکی، است و نیز ودانشکده اقتصاد استکهلم یکی دیگر از برترین دانشگاه های سوئد است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1972

به "بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید