برترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگارانـ حبوبات یکی از مهم ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند که مصرف آن ها به صورت موکد از سوی پزشکان و کارشناسان تغذیه سفارش شده است. هر کدام از حبوبات به نوع خود برای بدن مفیدند و حذف هیچ کدام از آن ها از برنامه غذایی جایز نیست. حبوبات برترین جایگزین برای افرادی است که به هر علت منع مصرف گوشت دارند و می توانند پروتئین مورد احتیاج بدن شان را با استفاده از حبوبات تامین نمایند.

برترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟

اما این دانه های سرشار از مواد معدنی اگر به درستی تهیه و طبخ نشوند، منجر به نفخ و درنهایت دل درد و دل پیچه خواهند شد. برترین راه برای فرار از این مشکل این است که قبل از پخت حبوبات نفخ آن گرفته گردد که این کار از راه خیساندن حبوبات صورت می گیرد. برای بسیاری این سوال وجود دارد که هر کدام از انواع حبوبات را باید چه مقدار و چه مدت زمانی خیساند. ما در مطلب پیش رو به توضیح این مطلب و پاسخ به این سوال مهم پرداخته ایم.

نخود

بهتر است نخود را حدود 12 ساعت در آب ولرم خیس کنید. زمان تقریبی پخت نخود بین 60 تا 90 دقیقه است که این زمان با توجه به نوع نخود ها فرق دارد.

لوبیا قرمز

برترین زمان برای خیساندن لوبیا قرمز حدود 12 ساعت با آب ولرم است و زمان تقریبی پخت آن با توجه به نوع لوبیا قرمز بین 45 تا 50 دقیقه طول می کشد.

عدس

عدس احتیاجی به خیساندن ندارد و کافی است زمان استفاده آن را چند آب بشویید و بلافاصله روی شعله اجاق گاز بگذارید. مدت زمان تقریبی پخت عدس بین 30 تا 40 دقیقه متغیر است.

لپه

لپه نیز مانند عدس احتیاجی به خیساندن ندارد و کافی است بعد از شستشو آن را روی شعله اجاق گاز بگذارید. حدود 40 تا 45 دقیقه زمان برای پخت کامل لپه احتیاج است.

لوبیا چیتی

برترین زمان برای خیساندن لوبیا چیتی 12 ساعت در آب ولرم است. لوبیا چیتی برای پخت بین 70 تا 90 دقیقه زمان احتیاج دارد.

ماش

ماش را 12 ساعت قبل در آب ولرم خیس بدهید و زمان تقریبی پخت ماش بین 30 تا 50 دقیقه بسته به نوع ماش طول می کشد.

لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی را باید حتما 12 ساعت در آب ولرم خیس بدهید و زمان تقریبی پخت آن بین 45 تا 50 دقیقه است.

لوبیا سفید

لوبیا سفید به 12 ساعت زمان برای خیساندن در آب ولرم احتیاج دارد. زمان پخت تقریبی این لوبیا بین 70 تا 90 دقیقه است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1854

به "برترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید