بهره برداری از 10 طرح در هفته تعاون

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران/همدان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از بهره برداری 10 طرح با سرمایه گذاری 125 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 177 نفر اطلاع داد.

بهره برداری از 10 طرح در هفته تعاون

احمد توصیفیان، سه شنبه 16 شهریورماه در آیین معرفی و تجلیل از تعاونی های برتر استان همدان با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و فعالین بخش تعاون برگزار گردید، اظهار کرد: برای توسعه مالی احتیاجمند کار جمعی، سخت کوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی است.

توصیفیان توضیح داد: ضرورت دارد که باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت گردد، چرا که فعالیت در عرصه تعاون، علاوه بر تاب آوری مالی در شرایط اعمال تحریم ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: تعاون، راه چاره مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، دارای ویژگیهای رشد گرایی و باز توزیعی است و فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق فراوری داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های مالی است به گونه ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی، مشارکت افراد در برابری فرصت هاست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مطرح نمود: تعاون و شرکت های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم عایدی و آسیب پذیر را پوشش می دهد، انسان محور و عدالت محور بوده و در واقع تکیه بر توان زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد این اداره کل، حمایت، راهنمایی و نظارت بر تعاونی هاست.

توصیفیان ادامه داد: ضمن یاری به ثبت و راه اندازی تعاونی ها و در اولویت قرار دادن و پیگیری پرونده های تسهیلات شرکت ها تعاونی متقاضی برگزاری دوره های آموزشی مورد احتیاج بازدید از کلیه تعاونیها و اتحادیه های فعال انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه معرفی نمونه های پیروز تعاونی سبب الگوسازی و توسعه نگرش های عمومی نسبت به بخش تعاون است، اظهارکرد: استان همدان دارای هزار و 212 شرکت تعاونی فعال و در حال بهره برداری با فرصت شغلی 13 هزار و 682 نفر و تعداد 31 هزار و 137 نفر عضو در سطح استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ادامه داد: از این تعداد 689 تعاونی فراوریی شامل تعاونی های کشاوزی، صنعتی، معدنی و فرش دستبافت و تعداد 364 تعاونی خدماتی شامل تعاونی های حمل و نقل، سهام عدالت و خدمات و تعداد 209 تعاونی توزیعی شامل تعاونی های مسکن، مصرف و تعاونی اعتبار است.

توصیفیان گفت: کلیه اطلاعات تعاونی ها در سامانه جامع تعاون درج و ثبت و به روز رسانی شده است و از بین آنها تعداد 44 شرکت تعاونی توانستند ضمن ثبت نام و تکمیل پرسشنامه در جشنواره تعاونی های برتر حضور فعال داشته باشند.

وی درخصوص گرایش ها و نحوه ثبت نام متقاضیان، اظهار کرد: افراد شرکت نماینده دراین جشنواره در 10 گرایش استانی از جمله کشاورزی، صنعتی، تأمین احتیاج فراورینمایندگان، تأمین احتیاج مصرف نمایندگان، خدماتی، اعتبار، دهیاری، حمل و نقل، مسکن و اتحادیه، برگزار و کلیه شرکت های تعاونی متقاضی از تاریخ 18 اردیبهشت ماه امسال تا انتها مردادماه فرصت داشتند که از لحاظ کیفی، کلیه آیتم های دارای امتیاز را به وسیله پنل شخصی خود درسامانه جامع و هوشمند تکمیل و در جشنواره شرکت نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ادامه داد: پس از این مرحله داوری نهایی استانی و کشوری که به وسیله سامانه جامع به صورت سراسری انجام شد، سه تعاونی برتر استانی و 7 تعاونی شایسته تقدیر، جهت تقدیر در جشنواره استانی، همزمان با سایر تعاونی های برگزیده سراسر کشور، تجلیل شدند.

توصیفیان توضیح داد: در هفته تعاون، 10 طرح و پروژه تعاونی در استان که در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی اجرا شد که اندازه سرمایه گذاری برای 10 طرح تعاونی این استان، 125 میلیارد ریال است که با بهره برداری از این طرح ها ، اشتغال 177 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1775

به "بهره برداری از 10 طرح در هفته تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 10 طرح در هفته تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید