تاکید ایران و قطر بر همکاری دوجانبه در حوزه حمل و نقل

به گزارش مجله فضای وب، تهران (پانا) - وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل ونقل و ارتباطات قطر بر گسترش همکاری های دو کشور در صنعت حمل و نقل تاکید کردند.

تاکید ایران و قطر بر همکاری دوجانبه در حوزه حمل و نقل

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه با جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل ونقل قطر ملاقات و بر گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل تاکید نمود.

اسلامی با تاکید بر مشترکات فرهنگی و مرزی بین دو کشور گفت: این یک حقیقت است که ما فرصت و زمینه فراوانی برای گسترش همکاری ها بین دو کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در قلب مردم و مسئولان ایرانی مروت و دوستی است، اضافه نمود: این نقاط مشترک، مسائلی نیستند که کسی بتواند به سادگی از آن عبور کند یا بخواهد آن را تغییر دهد.

اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها بیش از 40 سال است که کشور ما را محاصره کردند؛ اما این محاصره برای ما هرچند فشار و خستگی داشته، ولی با وجود این باعث شدند تا ما در همه زمینه ها پیشرفت کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به تجربه ای که کشور ما طی این مدت تحریم داشته است، این امکان را داریم تا این دستاورد را در خدمت همسایگان قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از همکاری دولت قطر با ایران در روزهای سخت شیوع کرونا، بیان کرد: قطر در دوره کرونا نه تنها پروازها را قطع نکرد، بلکه در بسیاری از مسائل نیز به کشور ایران یاری کرد و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور ماندگار خواهد ماند.

اسلامی اضافه نمود: ما از هرگونه تفاهم و همکاری با دولت قطر در حوزه حمل ونقل استقبال می کنیم و معتقدیم که این همکاری ها می توانند هم برای دو ملت ایران و قطر و هم برای تمامی کشورهای منطقه مثمر و سازنده باشند.

وی گفت: ایران متعلق به همه فرهنگ ها و مذاهب است، به طوری که یکپارچگی اعراب، بلوچ، ترکمن، آذری و دیگر اقوام در این کشور وجود دارد و همگی در یک ترکیب سازگار کنار هم قرار دارند.

السیطی نیز با مثبت ارزیابی کردن این ملاقات، از وزیر راه و شهرسازی دعوت به عمل آورد تا با حضور در کشور قطر، از پروژه های فعال و در حال ساخت این کشور در حوزه حمل ونقل بازدید داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1461

به "تاکید ایران و قطر بر همکاری دوجانبه در حوزه حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایران و قطر بر همکاری دوجانبه در حوزه حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید