تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین

به گزارش مجله فضای وب، گروهی از مهندسان اخیرا پیروز به طراحی و توسعه دستگاه پوشیدنی الکتروانسفالوگرافی موسوم به Crown شده اند که از آن می توان برای تجزیه و تحلیل فعالیت لوب پیشانی کاربران استفاده نموده و سپس به آنها در حفظ تمرکز و افزایش بهره وری با یاری موسیقی یاری کرد.

تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، این دستگاه توسط محققان شرکتNeurosity توسعه یافته و قادر است با یاری هشت حسگر الکتروانسفالوگرافی امواج مغزی مغز را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کند.

الکتروانسفالوگرافی یکی از پرکاربردترین تکنیک های غیرتهاجمی برای اندازه گیری فعالیت عصبی است. این فناوری اساساً فعالیت الکتریکی مغز را به وسیله الکترودهایی که روی پوست سر قرار می گیرند، ثبت می نماید.

ثبت نوار مغزی، الکتروانسفالوگرافی یا الکترومغزنگاری ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال (معمولاً تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و بررسی آن می گردد.

بسته به سیگنال های مغزی کاربر این دستگاه موسیقی را که به طور خاص برای افزایش تمرکز او انتخاب شده پخش خواهد نمود.

از آنجا که توانایی تمرکز توسط لوب پیشانی مغز تنظیم می گردد ، دستگاه Crown بر این ناحیه از مغز تمرکز دارد. دستگاه مذکور به یک برنامه همراه به نام Neurosity Shift متصل است که این برنامه نیز به حساب اسپاتیفای کاربر مرتبط است.

بنابراین Crown در واقع یک پخش کننده موسیقی مغزخوان است و کارش بدین گونه است که دستگاه امواج مغزی کاربر را تجزیه و تحلیل می نماید و سپس مناسب ترین موسیقی را پخش می نماید تا بتواند حالت تمرکز کاربر را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1555

به "تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید