تخصیص سهمیه نقدی بنزین به تاکسی های اینترنتی

به گزارش مجله فضای وب، تهران- خبرنگاران- چند روز است خبر سهمیه بندی بنزین به شدت داغ شده و این مسئله برای کسانی که کسب وکارشان به خودرو و حمل ونقل گره خورده، نگرانی هایی به وجود آورده است. مدیرعامل اسنپ در گفت وگو با خبرنگاران از احتمال تخصیص نقدی بنزین به رانندگان تاکسی های اینترنتی اطلاع داد.

تخصیص سهمیه نقدی بنزین به تاکسی های اینترنتی

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار خبرنگاران، ژوبین علاقبند، جزئیاتی از چگونگی تخصیص بنزین به رانندگان این شرکت حمل و نقل اینترنتی اطلاع داد.

وی گفت: از حدود هشت ماه قبل با مسئولان و وزارتخانه های ذیربط در مورد بودجه بندی بنزین و ضرورت تخصیص بودجه برای تاکسی های اینترنتی جلساتی را برگزار نموده ایم. تقریبا تمام برنامه ریزی های مربوط به این اتفاق مهم اجرا شده است.

مدیرعامل اسنپ با اشاره به اینکه مجلس، وزارت نیرو و دیگر سازمان های مرتبط به اهمیت اختصاص بودجه بنزین به تاکسی های اینترنتی واقف هستند، گفت: در مورد چگونگی اختصاص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هنوز هیچ چیزی صد درصد و قطعی نیست، اما بر اساس خبرها به تمامی خودروها 60 لیتر بنزین تعلق خواهد گرفت و ظرف یک ماه آینده میزان تخصیص سهمیه بنزین معین می گردد.

علاقبند اضافه نمود: تاکسی های اینترنتی روزانه بیش از دو میلیون و 200هزار سفر شهری را پوشش می دهند و معیشت بیش از 750 هزار راننده در کل تاکسی های اینترنتی در گرو سهمیه بندی سوخت واقع شده است، به همین دلیل نمی توان از تخصیص سهمیه بنزین به این خانواده بزرگ و موثر چشم پوشی کرد.

وی درباره پرداخت نقدی سهمیه بنزین گفت: با مشارکت وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و تاکسی های اینترنتی، سامانه ای توسعه داده خواهد شد که تعداد سفرهای هر راننده و کیلومتری که در سفر طی نموده اند در آن قرار خواهد گرفت و بر مبنای پیمایش هر راننده به او سهمیه تعلق خواهد گرفت.

میزان سهمیه برای هر راننده منحصر به فرد خواهد بود که به احتمال فراوان به صورت اعتبار بلاک شده به صورت مستقیم روی کارت بانکی راننده ها قرار خواهد گرفت.

معمولا زمانی که تخصیص سهمیه به صورت نقدی اتفاق می افتد، امکان بروز تخلف نیز وجود دارد، علاقبند درباره مدل پیشنهادی تخصیص سهمیه به سامانه های هوشمند حمل ونقل گفت: قرار نیست که این سهمیه به طور مستقیم به هیچ سامانه هوشمند حمل ونقلی پرداخت گردد و استارتاپ ها از آن هیچ سود شخصی ای نمی برند. در حقیقت سامانه های هوشمند حمل ونقل به وزارت نفت گزارش پیمایش راننده های خود را ارائه می دهند و اعتبار سهمیه بر اساس سفرهای طی شده محاسبه و به حساب راننده ها واریز می گردد. در نهایت نیز کمیته ای از اعضای وزارت ارتباطات، وزارت نیرو و تمامی مسئولان ذیربط تشکیل می گردد، تا راستی آزمایی این سامانه را برعهده بگیرند و میزان تخلف را به صفر برسانند. در واقع این کار در راستای منافع عمومی جامعه و بالا نرفتن قیمت ها و اثر تورمی آزادسازی نرخ بنزین صورت خواهد گرفت.

علمی**9207**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 188

به "تخصیص سهمیه نقدی بنزین به تاکسی های اینترنتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تخصیص سهمیه نقدی بنزین به تاکسی های اینترنتی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص سهمیه نقدی بنزین به تاکسی های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید