تشریح آخرین شرایط تله کابین یاسوج و موزه استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله فضای وب، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، تشریح آخرین شرایط تله کابین یاسوج و موزه استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

تشریح آخرین شرایط تله کابین یاسوج و موزه استان کهگیلویه و بویراحمد

سعید طالبی پور، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پارک آبی یاسوج به صورت آزمایشی افتتاح شده است البته هنوز افتتاح رسمی نشد. 34 میلیارد تومان تسهیلات و در مجموع 150 میلیارد تومان ارزش اضافه نموده این پارک آبی است. خوشبختانه اکنون با راه اندازی این مجموعه برای 150 نفر اشتغال مستقیم شده و صدها نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم از این مجموعه بزرگ ارتزاق می نمایند.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم دیگری که در حوزه جهانگردی در دستور کار داریم، مجموعه پل معلق یاسوج است که در منطقه تنگه مهریان احداث خواهد شد. 600 میلیارد تومان اعتبار ضروری است تا بتوانیم این مجموعه بزرگ و بزرگ را نهایی کنیم، مقدمات و کارهای اداری آن کامل اجرا شده و سرمایه گذار نیز از خود آن منطقه است و بخشی از ملک شخصی و بخشی از منابع دولتی را نیز به آن اختصاص داده ایم تا بزرگترین پل معلق در ایران که بین 360 تا 380 متر طول دارد به وسیله همان شرکتی که در اردبیل کار نموده در اینجا هم کار گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: این پل معلق دارای فضاها و اماکن بسیار زیادی بوده و بعلاوه دریاچه، کافی شاپ، رستوران و سایر بخشهای جانبی دیگر نیز در این مجموعه پیش بینی شده است. علت انتخاب منطقه مهریان هم این بوده که یکی در جاده اقلید و طریق الرضا ایجاد می گردد که جاده ای پر تردد در آینده خواهد بود و خود جاده کاکان یکی از منطقه ها پر جهانگرد در فصل تابستان و بعلاوه در فصل زمستان بواسطه بودن پیست اسکی کاکان است.

طالبی پور در مورد آخرین شرایط تله کابین یاسوج نیز توضیح داد: سرمایه گذار تل کابین از همان ابتدا پای کار نبود، سرمایه گذاری که وقتی به او زنگ می زنیم بعد از یک هفته جواب ما را می دهد، سرمایه گذار نه به فکر خودش و نه به فکر ماست و تا به امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده ام این نشان می دهد که موضوع شدنی نیست از همان روز اولی که ما در این مجموعه قرار گرفتیم می دانستم که سرمایه گذار پای کار نیست و تله کابین اجرا نخواهد شد بنابراین موضوع تله کابین را باید یک موضوع تمام شده بدانید.

وی ادامه داد: در پروژه پل معلق، تله کابین پیش بینی شده است، اینگونه نیست که تله کابین از برنامه جهانگردی این استان حذف گردد البته این را هم بگویم اگر کسانی خواستار سرمایه گذاری در در زمینه تله کابین یاسوج هستند می توانند پای کار بیایند، چون می دانیم پروژه با این پیمانکار به نتیجه نمی رسد و اگر سرمایه گذار جدیدی بیاید قطعاً با او به تفاهم می رسیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: در رابطه با موزه یاسوج باید بگویم ظرفیت های تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است به قول بعضی ها اگر در بعضی از منطقه ها ما کاوش گردد به میزان نصف موزه های ایران را پر می کنیم.

طالبی پور تاکید نمود: موزه یاسوج منطقه ای است و از استانهای دیگر هم می توانند اشیای خود را در آن بگذارند تجهیزات حوزه ما کاملاً بروز است که اگر خریداری نمیشد در حال حاضر نمی توانستیم چنین تجهیزاتی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: موزه یاسوج افتتاح شد اما چه افتتاحی! افتتاحی که مردم را نسبت به ما بدبین می نماید. اگر افتتاح شده بود چرا کسی از آن بازدید نمی نماید؟ برای مثال هر چند پارک آبی راه اندازی شده اما به علت اینکه فکر می کنیم مشکلاتی وجود دارد آن را به صورت رسمی افتتاح ننموده ایم. بنابراین اینگونه افتتاح ها غیرقابل قبول است و درست نیست که روبانی ببندیم و بگوییم مجموعه قابلیت افتتاح دارد در حالی که چنین نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیتهای بسیاری در صنایع دستی داریم که اگر از دو حوزه دیگر جهانگردی و میراث استان این ظرفیتها بیشتر نباشد از آنها کمتر نیست، متاسفانه در سالهای اخیر دست بافته های هنرمندان ما در منطقه ها مختلف به وسیله دلالان و بازاریابان به حراج می رفت، هم اکنون بسیاری از فروشندگان استان به وسیله فضای مجازی یاد گرفته اند که دست بافته های خودشان را به فروش برسانند و در این بین واسطه وجود نداشته باشد و به دست دلالان نیفتد.

طالبی پور اضافه کرد: موضوع دیگری که در بخش صنایع دستی باید مورد توجه قرار داد، ایجاد بازارچه است، استان کهگیلویه و بویراحمد بازارچه صنایع دستی ندارد. چند جا برای راه اندازی این بازارچه نظر داشتیم اما معارضاتی وجود داشت به اتفاق مسئولان دستگاه های مختلف نقطه ای از پارک ولایت یاسوج شناسایی شده که نقطه بسیار خوبی است و در صحن شورا هم مورد تایید قرار گرفته که آنجا کار بازارچه را انجام دهیم.

وی اعلام کرد: بعلاوه روستاهای سادات محمودی در شهرستان بویراحمد و روستاهای سربیشه و بیدزرد را داریم. مقدمات کار ثبت ملی آنها صورت گرفته و سپس برنامه ما این است که دهستان سادات محمودی نیز در زمینه صنایع دستی ثبت ملی گردد. اگر چنین کاری انجام گردد، توجه ویژه ای از سوی وزارت به این منطقه ها خواهد شد و بعلاوه بودجه و اعتبارات برای آنها در نظر گرفته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2229

به "تشریح آخرین شرایط تله کابین یاسوج و موزه استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط تله کابین یاسوج و موزه استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید