تصاویر ، نفوذ موجودات فرازمینی در مزارع گندم

به گزارش مجله فضای وب، شب دوازدهم آگوست سال 1972 میلادی، برایس باند و آرتور شاتل وود در ناحیه وارمینستر از منطقه ویلتشایر در جنوب انگلستان، متوجه صداهایی شدند که از مزرعه گندم می آمد.

تصاویر ، نفوذ موجودات فرازمینی در مزارع گندم

به گزارش خبرنگاران، آنان در نور درخشان مهتاب مشاهده کردند که با فشرده شدن ساقه های گندم و خوابیدن آنها بر روی زمین در جهت عقربه های ساعت، طرحی شگفت انگیز بر گستره کشتزار پدید آمد؛ به این ترتیب، آن دو با ناباوری ناظر وقوع رویدادی بودند که حلقه های کشتزار نامیده می شود.

حلقه های کشتزار و یا دایره های روی مزارع شکل هایی هستند که با خم شدن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و ذرت به وجود می آیند و گیاهان به نحوی اسرارآمیز بر روی زمین می خوابند. بدین صورت الگوهایی شکل می گیرد که به یکباره و بی آنکه در روشنایی روز پیش از آن کسی آنها را دیده باشد، توجه مردم را به خود جلب می کنند. بدین ترتیب حلقه های شگفت انگیز کشتزار به موضوع مهم و به شکل حیرت آوری به یک نکته پیچیده و حل نشدنی تبدیل شدند و از آن روز به بعد سیل گزارش ها مبنی بر دیده شدن شکل هایی در برخی از مزارع بدون دخالت انسان و با منشایی ناشناخته به دست رسید.

آنچه مردم دیده و یا از دیگران شنیده بودند خیلی زود مثل برق و باد همه جا پیچید و فرضیه های بسیاری شکل گرفت تا جایی که حتی برخی بر این باورند که موجودات فرازمینی دستی در این کشتزارهای عجیب دارند. از این رو دانشمندان بسیاری مطالعات خود را بر روی این پدیده آغاز کردند و هنوز پس از گذشت چندین دهه، توضیح قانع کننده ای درباره دلیل پیدایش حلقه های کشتزار یافت نشده و بررسی های بیشتر حاصلی جز شگفتی بیشتر در بر نداشته است.

این تصویر از 409 حلقه تشکیل شده است

گرچه عمدتا این تصور وجود دارد که مشاهده این طرح های شگفت انگیز از قرن بیستم میلادی آغاز شده است ولی مدارک موجود نشان می دهد که بشر از گذشته های دور و پیش از اختراع دوربین عکاسی با این پدیده آشنا بوده است.

کار یک موجود شیطانی!

به عقیده برخی از پژوهشگران، پاره ای از حجاری ها و دیوارنگاره های غارها نظیر طرح های مارپیچی منطقه نیوگراج در ایرلند، نمونه هایی از حلقه های کشتزار را که انسان عصر حجر شاهد آن بوده است، نشان می دهند. در میان نقوش باستانی مصر هم تصاویری یافت شده اند که به اعتقاد عده ای از محققان، ممکن است مدارکی دال بر تایید نظریه دخالت فضایی ها در پیدایش چنین طرح هایی باشند.

مشهورترین تصویر قدیمی مستندی که وقوع پدیده حلقه های کشتزار را نشان می دهد، یک حکاکی چوبی متعلق به سال 1678 میلادی در انگلستان است. در این اثر، موجودی شیطانی به تصویر درآمده است که با داسی بلند مشغول دروی مزرعه غلات در قالب الگویی عجیب و خاص است.

در پی این طرح متنی با عنوان اخبار عجیب هارتفورد شایر آمده است که در آن از کشاورزی خسیس سخن می رود؛ داستانی که درباره این حکاکی سینه به سینه نقل شده، این طور است که کشاورزی از پرداخت مبلغ عادلانه مرسوم که باید به عنوان حق الزحمه دروی محصول جو به کارگر دروگر می پرداخت، سر باز زده و کارگر بیچاره هم سوگند خورد کار او را به شیطان واگذار می کند.

این حلقه ها که شبیه عروس دریایی است یکی از اشکال معروف حلقه های کشتزار به شمار می رود

صبح روز بعد وقتی که کشاورز خسیس از خواب بیدار می شود، در کمال شگفتی مشاهده می کند که کسی در طول شب مزرعه او را درو کرده است. این کار با روشی عجیب و با دقتی شگفت انگیز در قالب نقوشی به صورت حلقه های گرد، چنان انجام گرفته بود که کاملا مشهود بود کار هیچ انسانی نمی توانست باشد و کشاورز خسیس آن قدر ترسیده بود که حتی برای درو کردن باقی محصولاتش، پا به مزرعه اش نگذاشت.

وقتی جریان هوا نقاشی می کند

در دهه 1980 میلادی دکتر ترنس میدن رئیس اتحادیه پژوهشی گردبادها و توفان ها در بریتانیا، عامل پیدایش بسیاری از حلقه های کشتزار را - حداقل در نمونه هایی که اشکال ساده دارند- جریان های دورانی هوا و از جمله گردبادهای کوچک و بزرگ دانست. اما در این بین نظر منتقدان چیز دیگری بود و چنین عنوان کردند که اگر دکتر میدن یک بار هم که شده به مشاهده مستقیم اثرات عبور گردباد می پرداخت، هرگز چنین نظریه ای را ارائه نمی داد!

آنها به چند دلیل نظریه دکتر میدن را رد کردند؛ نخست آنکه گردبادها الگوی جابه جایی منظمی ندارند و هیچ گاه روی خط مستقیم یا مسیرهای دایره ای کامل حرکت نمی کنند. همچنین گردبادهای کوچک هرگز گیاهان را بر روی زمین نمی خوابانند.

گندمزارها یکی از بهترین مزارعی هستندکه می توان چنین اشکالی را در آنها بوجود آورد

در کنار آنها گردبادهای سهمگین و عظیمی همانند تورنادو و هاریکن قرار دارند که مخرب ترین نیروهای حاصل ازجابه جایی هوا در کره زمین به شمار می روند. این بادها در مسیر خود همانند یک جاروبرقی غول پیکر، همه چیز را از دام ها و انسان ها گرفته تا درختان و ساختمان ها، از روی زمین بلند می کنند و هیچ چیز را بر روی زمین، به حال خود رها نمی کنند! در مسیر این بادهای مخرب حتی اگر درخت تنومندی وجود داشته باشد که ریشه های ستبر آن تسلیم باد نشوند، باز هم کمترین آسیب وارده این است که شاخه های درخت از تمامی برگ ها تهی خواهد شد.

بنابراین اگر پیدایش حلقه های کشتزار حاصل عملکرد نیروهای جوی بود، در این صورت ساقه ها کنده می شدند و اگر ساقه ای متصل به زمین باقی می ماند، برگ ها و دانه های آن جدا می شد و در محل بندهای ساقه، شکستگی روی می داد. نتیجه آنکه وزش باد آن هم از نوع دورانی آن، بر جای ماندن مزرعه ای آشفته و ژولیده را به همراه دارد، نه پیدایش طرح های هندسی زیبا، دقیق و منظم.

به علاوه تندبادها و گردبادها حرکت انتقالی پرقدرت و نیرومندی دارند که باعث می شود تا خط سیری از ویرانی را در مسیر خود بر جای بگذارند. این مطلب که گردبادی بر فراز یک مزرعه به وجود بیاید و بعد از ایجاد حلقه های کشتزار در همان جا از بین برود، امر معقولی به نظر نمی رسد.

ما هم می توانیم

در اوایل دهه 1990 میلادی دو مرد بازنشسته به نام های داج باور و دیوی کارلی ادعا کردند که آنها می توانند با ریسمان و تخته، حلقه های کشتزار را بسازند. ادعای این دو به طور همزمان و به سرعت در روزنامه های پرخواننده انعکاسی وسیع پیدا کرد.

با انتشار چنین ادعایی خیال برخی از مردم راحت شد که در حلقه های کشتزار هیچ رازی نهفته نیست و با این اعتراف شجاعانه نظریه های عجیب و غریب فروکش کرد. البته به عقیده بسیاری، اینکه رسانه های مهم کشورها همه به طور همزمان ماجرای ناشناخته بودن دلیل به وجود آمدن حلقه های کشتزار را رد کردند، مساله ای شک برانگیز بود.

مزارع انگلستان یکی از جاذبه های گردشگری در این کشور است

این در حالیست که یک سال بعد مجله علمی ساینتیفیک آمریکن مقاله ای از مت ریدلی منتشر کرد. او در این مقاله توضیح داده بود که چگونه توانسته در مزرعه ای واقع در شمال انگلستان چنین اشکالی را به وجود بیاورد و در این بین توضیح داد که مردم همیشه به راحتی داستان های ماورالطبیعه را باور می کنند و هر چیز ناشناخته ای را به این پدیده ها ربط می دهند اما به وجود آوردن چنین اشکالی با ساده ترین تجهیزات کشاورزی هم ممکن است.

اگرچه تمام مدعیان ساختن حلقه های کشتزار توانسته بودند تعدادی از این حلقه ها را به وجود بیاورند اما باز هم جنگ و جدل ها بر سر اینکه کشتزارها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که به نظر نمی رسد به همین راحتی ها بشود آن دایره ها را در آن به وجود آورد ادامه داشت.

اولین دلیل این بود که برای ساختن چنین اشکال عجیبی با وسعت بسیار بدون شک می بایست از ماشین آلات کشاورزی استفاده کرد و در نتیجه استفاده از آنها مطمئنا ردهایی نظیر ساییدگی در گیاهان به وجود خواهد آورد؛ در حالی که این نقش های شگفت انگیز هیچ نشانی از سازندگان خود ندارند؛ از طرفی مخالفان این نظریه می گویند این کار را با بالن و یا هر وسیله ای که بتواند آنها را روی مزرعه معلق نگاه دارد می شود انجام داد که البته حفظ تعادل در این امر نقش مهمی دارد.

گره های شگفت انگیز

نکته دیگر نحوه خمیده شدن ساقه ها و ارتباط آن با ساختمان آنهاست. ساقه گیاهان علفی، گره هایی دارند که وظیفه آنها ایجاد استحکام در گیاه است. این بندها مجهز به روزنه هایی برای خروج بخار آب هستند. تجمع زیاد آب در این گره ها باعث راست ایستادن ساقه گیاهان می شود و اگر دما افزایش یابد گیاه با تبخیر آب موجود در گره هایش خمیده می شود؛ بررسی های میکروسکوپی گیاهان نشان داده است که به هنگام پیدایش حلقه های کشتزار، دقیقا همین عامل است که به خوابیدن رستنی ها بر روی زمین می انجامد.

در واقع چنین به نظر می رسد که نوعی عامل خارجی باعث می شود در ناحیه بندها، دما افزایش یابد. جالب ترین نکته درباره شکل گیری حلقه های کشتزار این است ساقه گیاهان به طور انتخابی بسته به طرح و نقش خمیده می شوند؛ مثلا ممکن است در یک طرح گره های بالایی گیاه و در جاهای دیگری از همان طرح گره های پایینی خمیده شوند.

به این ترتیب به راحتی می توان آثار تقلبی را از نمونه های اصلی تشخیص داد. خم کردن ساقه ها با دست یا هرگونه وسیله مکانیکی دیگر، علاوه بر ایجاد آسیب در گیاه، منجر به بروز خمیدگی هایی می شود که عمدتا در فواصل میان بندها و نه در خود آنها به وجود می آیند.

حالت های عجیب بازدیدکنندگان

برخی ادعا می کنند که بسیاری از کسانی که از این حلقه ها بازدید می کنند، دچار واکنش های جسمی ویژه ای می شوند که از آن جمله می توان به حالت تهوع، سردرد، سرگیجه، احساس قلقلک و دردهای گوناگون اشاره کرد. مشابه این علائم را می توان در ناخوشی های ناشی از تاثیر پرتو رادیواکتیو مشاهده کرد.

گفته می شود که تلفن های همراه، دوربین های عکاسی، ساعت ها و به ویژه دستگاه های الکترونیکی ای که برای بررسی منطقه وارد آن می شوند، دچار اختلال می شوند و همین طور ادعا می شود که قطب نمای هواپیماها در بالای این منطقه ها به صورت دیوانه وار به چرخش درمی آید.

افرادی که شاهد پیدایش حلقه های کشتزار بوده اند، متوجه تابش نور سرخ رنگی بر سطح زمین شده اند. خمیده شدن گیاهان در پنج دقیقه روی می دهد و در این مدت هیچ شخص یا وسیله ای که بتوان این رویداد را به آن نسبت داد، دیده نشده است.

در این تصویرتبخیر آب موجود در گره ساقه گیاه به خوبی نشان داده شده

در برخی موارد، پیدایش اشکال پیچیده این حلقه ها با برخی رخدادهای عجیب و ناشناخته همراه بوده است که تا به امروز هیچ توضیح قانع کننده ای درباره آنها، ارائه نشده است؛ برای نمونه ادعا می شود که دیده شده سگ های مجاور یک منطقه در فاصله ساعت دو تا چهار بامداد پارس کرده اند و صبح روز بعد، پیدایش حلقه ای در آن منطقه گزارش شده است و یا دیده اند که احشام پس از ورود به محوطه حلقه ها بیمار می شوند.

در دامنه تپه ها، متوجه وزش بادهایی عجیب شده اند و همچنین مشاهده گوی های نارنجی نورانی، شنیدن صداهای خش خش مانند عجیب و نمایان شدن پی درپی اشیای پرنده ناشناس، از دیگر رویدادهای پس از آشکار شدن حلقه ها بوده اند اما هنوز هیچکس نمی تواند این ادعاها را رد یا تایید کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2257

به "تصاویر ، نفوذ موجودات فرازمینی در مزارع گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، نفوذ موجودات فرازمینی در مزارع گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید