تیم جوانان ایران به مصاف ایتالیا می رود

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: تیم فوتبال جوانان ایران در سال 94 به مصاف ایتالیا می رود.

تیم جوانان ایران به مصاف ایتالیا می رود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی در مورد استعدادیابی های اجرا شده در مناطق 9 گانه کشور گفت: تاکنون در تهران، شیراز، بوشهر، اصفهان، همدان و امروز در شهر ساری بازیکنان مستعد زیر نظر استعدادیاب ها فعالیت نموده اند و برترین های آنها به اردوهای تیم ملی فوتبال در رده های سنی پایه دعوت می شوند.

وی اضافه کرد: طرح استعدادیابی مناطق 9 گانه به کمیته جوانان و تیم های پایه یاری بسزایی می نماید چرا که بازیکنان بدون حضور واسطه و با تمام توانایی های خود مورد ارزیابی قرار می گیرند. تا خاتمه فروردین ماه استعدادیابی در رده سنی جوانان و تا خاتمه اسفند ماه استعدادیابی در رده سنی نوجوانان انجام خواهد شد.

معینی ادامه داد: با انجام این طرح، گام اول استعدادیابی را برداشته ایم. پس از ارزیابی 500 بازیکن مستعد، حدود 100 نفر از آنها در اردوی یک هفته ای شرکت خواهند کرد و در نهایت 44 نفر از بازیکنان را انتخاب می کنیم تا در 4 گروه 11 نفره رقابت داشته باشند و در نهایت برترین های این نفرات مستعد در کنار بازیکنان تیم ملی در یک بازی تدارکاتی مسابقه دهند و کادر فنی نفرات نهایی را برای دعوت به اردوهای اصلی تیم جوانان و نوجوانان انتخاب نمایند.

وی درباره بازیکنانی که انتخاب شده اند اما نظر کادر فنی را جلب ننموده اند، گفت: این بازیکنان رها نخواهند شد. زیر نظر مربیان استعدادیاب استان ها تمرینات خود را پیگیری می نمایند و دائما زیر نظر کادر فنی ما در استان های مختلف هستند تا در صورت طی کردن روند رو به رشد، به اردوهای تیم ملی در هر رده سنی دعوت شوند.

سرپرست کمیته جوانان درباره اعزام تیم نوجوانان به ژاپن گفت: حضور در این کشور و برگزاری بازی های تدارکاتی محک خوبی برای بازیکنان است. ضمن اینکه ما نیز کادر فنی را در بازی های تدارکاتی زیر نظر خواهیم داشت.

وی از برگزاری دیدار محبت آمیز تیم جوانان ایران با ایتالیا اطلاع داد و گفت: تیم فوتبال جوانان ایران در ماه می (اردیبهشت یا خرداد) 2 بازی محبت آمیز با تیم زیر 19 سال ایتالیا برگزار خواهد نمود که معتقدم حضور در این بازی، باری فنی و تجربه خوبی برای کادر فنی و بازیکنان به همراه داشته باشد.

معینی درباره برگزاری 10 تا 12 بازی خارجی برای تیم جوانان گفت: سه تورنمنت و حدود 10 یا 12 بازی خارجی برای آماده سازی این تیم در نظر گرفته ایم که امیدوارم با انجام آن، تیم آماده ای را به مسابقات مقدماتی آسیا که از یک تا 10 اکتبر سال 2015 برگزار می گردد، اعزام کنیم.

وی در خاتمه گفت: یکی از برنامه های ما یکسان سازی تفکر مربیان تیم های ملی پایه است تا بتوانیم آینده تیم ملی و در نهایت فوتبال ایران را تامین کنیم. هر چقدر مربیان تیم های ملی تفکراتشان به یکدیگر نزدیک باشد می توانیم به آینده درخشان فوتبال ایران خوشبین باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 478

به "تیم جوانان ایران به مصاف ایتالیا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم جوانان ایران به مصاف ایتالیا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید