ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگ زرینی در افتخارات استان فارس

به گزارش مجله فضای وب، استاندار فارس به مناسبت ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی پیغام تبریک صادر کرد.

ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگ زرینی در افتخارات استان فارس

به گزارش خبرنگاران، در پیغام عنایت الله رحیمی آمده است:

صنایع دستی جلوه ای از هنر نیاکان، فرهنگ و حاصل کار دست هنرمندان و صنعتگرانی است که روح هر بیننده ای را به سمت زیبایی، نقوش و ظرافت فراوریات خود متمایل می سازند و استان فارس از روزگاران کهن، مهد پرورش اساتیدی کارآمد و چیره دست در این عرصه بوده است.

شناسایی 80 رشته و 55 زیررشته صنایع دستی در شیراز و فعالیت بیش از 20 هزار فراوریکننده صنایع دستی در شیراز، نشان از رونق و غنای انواع این هنر، در دیار هنرپرور پارس دارد.

هم جواری این شهر با آثار ارزشمند تاریخی - فرهنگی، مذهبی و ادبی و گردشگرپذیر بودن شیراز، رونق صنایع دستی را به عنوان یک کالای گردشگرمحور در پی داشته است به طوری که علاوه بر محبوبیت فراوریات خاتم و دست بافت های قشقایی در بازارهای داخلی و خارجی، در حال حاضر بعضی از موزه های سراسر جهان نیز با نمایش این فراوریات، مهر تأییدی بر نبوغ و چیره دستی هنرمندان این منطقه زده اند.

اینک که به کمک خداوند متعال، با ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگ زرین دیگری در افتخارات استان فارس رقم خورده است، ضمن تبریک این رویداد بزرگ به شهروندان این شهر، از کوشش های ارزنده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، شهرداری شیراز، هنرمندان و صنعتگران این شهر، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان فارس، اتحادیه صنایع دستی استان و همه کسانی که در کسب این افتخار بزرگ نقش بسزایی را ایفا کرده اند تشکر و قدردانی می نمایم.

بی شک با این اتفاق بزرگ، شاهد توسعه بیش از پیش این هنر اصیل و برداشته شدن گامی دیگر در جهت حمایت از هنرمندان صنایع دستی، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، رونق فراوری و ارزآوری برای استان فارس عزیز و همواره سرافرازمان خواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 770

به "ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگ زرینی در افتخارات استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگ زرینی در افتخارات استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید