جذابیت حیرت انگیز روستای کاسه سلخ قشم، عکس

به گزارش مجله فضای وب، کافی است دلی سراسر شور و شوق برای دیدن این کشور داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید با صبر و حوصله فراوان گوشه گوشه این سرزمین زیبا را بگردید و از مناظر بسیار زیبا و تماشایی که مانند یک گنج گرانبها در آن پنهان شده است، رو نمایی کنید.

جذابیت حیرت انگیز روستای کاسه سلخ قشم، عکس

ایران، از خشکی گرفته تا دریا، اماکن بسیار جذابی دارد. گستره جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران به حدی است که حتی ممکن است نام برخی از آن ها را هم نشنیده باشید. یکی از این اماکن زیبا، که در نوع خود، جذابیت ها و عجایب بسیار زیادی دارد، قشم است. قشم جزیره ای است که در جنوب کشور قرار گرفته است.

این جزیره هر فرد با هر سلیقه ای را می تواند از خود راضی نگه دارد. قشم با زیبایی های بی بدیلش، به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور تبدیل شده است. نمی توانید نقطه ای از این جزیره را بیابید که منظره ای دیدنی در آن وجود نداشته باشد. رفتن به این جزیره با تور قشم، باعث آشنایی شما با تمام نقاط این جزیره خواهد شد.

قشم جزیره عجیبی است. مناطق برهوت و خالی از آب و علف این جزیره نیز چیزی برای نمایش دادن دارد. از جمله مکان هایی که با داشتن زمین بدون پوشش گیاهی، به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح است، روستای کاسه سلخ قشم است. اگر برای اولین بار است به این روستا سفر می کنید، شاید تصور کنید از کره زمین خارج شده و به سیاره ای دیگر قدم گذاشته اید.

آشنایی با کاسه سلخ قشم

روستای سلخ، در بخش شهاب قرار گرفته است که این بخش یکی از توابع جزیره قشم به شمار می رود. در این روستا 42 خانواده زندگی می کنند و جمعیت این روستا حدود 220 نفر است. روستای سلخ مساحت زیادی را به خود اختصاص داده است و روستای بزرگی محسوب می گردد.

درست است که این روستا خالی از پوشش گیاهی است، اما هنوز هم می توان جذابیت هایی را در آن دید که می تواند شما ترغیب کند به این روستا سفر کنید. در این روستا، مردم با ماهی گیری و فروش صنایع دستی، امرار معاش کرده و چنانچه شرایط جذب توریست در این منطقه محیا گردد، این منطقه نیز می تواند رشد و پیشرفت بسیار زیادی را شاهد باشد.

دیدنی های روستا کاسه سلخ

قبل از اینکه به دیدن این روستا بروید، در مورد آن قضاوت نکنید. این روستا به اندازه خود، جذابیت هایی دارد که شاید در هیچ جایی از دنیا نتوانیدآن ها را مشاهده کنید.

کوه های روستای کاسه سلخ

یکی از صحنه های جذاب و تماشایی که در کاسه سلخ دیده می گردد، کوه های آن هستند. این مناظر تصور شما در مورد واژه کوه را به طور کلی دگرگون می کنند، اما علت این واقعه چیست؟ کوه هایی که شما در این منطقه مشاهده می کنید، با کوه هایی که در محل زندگی تان می بینید، کاملا متفاوت است.

در کاسه سلخ، کوه ها هر یک دارای شکل متفاوتی هستند و شاید با دیدن آن ها تصور کنید به سیاره مریخ سفر کرده اید. سعی کنید حتما با خود دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا تصاویر بسیار زیبایی از این مناظر ثبت کنید.

فرهنگ مردم کاسه سلخ

فرهنگ مردمی که در روستای کاسه سلخ زندگی می کنند نیز می تواند موردی باشد که گردشگران بسکمک را به سمت خود جلب کند. عده ای بعد از سفر به این روستا می گویند که فرهنگ و روش زندگی مردم این روستا به هندی ها شباهت زیادی دارد.

یکی از جاهایی که متفاوت بودن فرهنگ مردم نمود بیشتری پیدا می کند، ایام عید است. در ایام عید مردم این ناحیه، جشن ها و مراسم های مختلفی دارند و دیدن این جشن ها خالی از لطف نخواهد بود.

یکی از نکات جالب در مورد فرهنگ مردم این روستا و آیین هایی که در این منطقه برگزار می گردد، همراه بودن تمام جشن ها و مراسم های آن ها با موسیقی است. این تلفیق می تواند یکی از راه های افزایش جذب توریست باشد و باعث پیشرفت منطقه گردد.

بسیار جالب است که بدانید صیادان این منطقه اوایل تابستان صیدی نمی کنند و غذاهای دریایی نیز طبخ نمی کنند. هدف آن ها از این کار، حمایت از آبریان و کمک به ادامه نسل و بقای آن ها است. این همه مهربانی و عطوفت را در کمتر جایی می توان مشاهده کرد.

چشمه کاسه سلخ قشم

برهوت بودن و بیابانی بودن این منطقه باعث نمی گردد شما نتوانید در این منطقه چشمه هایی آب بیابید. البته در این روستا، چشمه ها از نوع گوگردی هستند و بیشتر برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر این چشمه ها معادن نفت و گاز وجود دارد و به همین دلیل این چشمه ها خاصیت درمانی پیدا کرده اند.

آدرس کاسه سلخ قشم

چنانچه تصمیم دارید با یک تور داخلی به بازدید این روستا بروید، باید به جاده شهرک گورزین به سلخ رفته و راستا خود را ادامه دهید تا به روستای طبل برسید. بعد از آنکه این روستا را پشت سر گذاشتید، می توانید روستای کاسه سلخ را مشاهده کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1307

به "جذابیت حیرت انگیز روستای کاسه سلخ قشم، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت حیرت انگیز روستای کاسه سلخ قشم، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید