حاشیه های جنگل های هیرکانی ویلاسازی شده است

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، محمدحسن طالبیان شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی با بیان اینکه یزد به عنوان اولین شهر ایران ثبت ملی شو گفت: منظر باستان شناسی فارس و جنگل های هیرکانی نیز ثبت شده است.

حاشیه های جنگل های هیرکانی ویلاسازی شده است

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی با بیان اینکه در بخش ثبت آثار نامانوس 14 اثر ثبت شدند که دو اثر سال جاری در فهرست دنیای قرار می گیرد گفت: بخشی از اطراف جنگل های هیرکانی از بین رفته و ویلاسازی شده است و فقط بخشی از مناطق حفاظتی باقی مانده است و ثبت دنیای به موضوع حفاظت یاری می نماید.

این مسئول یادآور شد: به عنوان نمونه در اطراف پارک ملی سی سنگان جنگل های زیادی از بین رفته است و باید از کسانی که در امر صیانت کوشش می نمایند تقدیر کرد.

وی با اظهار اینکه موضوع گردشگری پایدار باید مدنظر قرار گیرد گفت: قرار است یک مدیریت با استاندارد دنیای بر عرصه های ثبت شده اعمال گردد و این نشان از صندلی ایران در دنیا دارد و دیپلماسی فرهنگی ما را قوی تر می نماید.

طالبیان توضیح داد: بعضی از آثاری که در دنیا ثبت می شوند مانند کوه های راکی کانادا یا سواحل مرجانی استرالیا تقریباً دست نخورده هستند.

وی مشارکت جمعی سازمان های مردم نهاد و بخش های دولتی در حفظ میراث طبیعی ضروری دانست و گفت: در سال 2003 جمهوری آذربایجان پرونده ای برای ثبت دنیای هیرکانی تشکیل می دهد ولی به دلیل واقع شدن بخشی از جنگل های هیرکانی نسبت به آن ایراد گرفته می گردد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گفت: در سال 2007 جنگل های هیرکانی در فهرست موقت جمهوری اسلامی نهاده شد ولی آذربایجان تقاضا داشت ارسال نماینده پرونده این کشور باشد که ایران آن را رد نموده است.

طالبیان ادامه داد: دو درصد از نوار 850 کیلومتری جنگل های هیرکانی در آذربایجان قرار گرفته است و این نشان می دهد که پرونده باید از سوی ایران مطرح و پیگیری گردد و 15 عرصه در 12 سایت برای ثبت دنیای انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 791

به "حاشیه های جنگل های هیرکانی ویلاسازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های جنگل های هیرکانی ویلاسازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید