حداکثری برای یادگیری وجود ندارد ، با مدرک گرایی مخالفم!

به گزارش مجله فضای وب، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: حداکثری برای یادگیری وجود ندارد، چرا که یادگیری معطوف به آموزش کلاسیک نیست، اما در مقابل با مدرک گرایی صرف، مخالفم.

حداکثری برای یادگیری وجود ندارد ، با مدرک گرایی مخالفم!

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص حداکثر یادگیری برای دانشجویان گفت: حداکثری برای یادگیری وجود ندارد چرا که یادگیری معطوف به آموزش کلاسیک نیست و تا زمانی که زنده ایم باید در جهت یادگیری حرکت کنیم و این الزاما محدود به مدرک تحصیلی نیست.

مصلح اضافه کرد: امروزه در ایران، درصد محدودی از دانشجویان نسبت به مقطع کارشناسی به سمت تحصیل در مقطع دکتری می فرایند و عمدتا کسانی در مقطع دکتری تحصیل می کنند که گرایش های تحقیقاتی دارند و بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد پس از کسب مدرک دانشگاهی وارد بازار کار می شوند و دیگر تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، اما این به این معنی نیست که این افراد دیگر نیازی به یادگیری ندارند، بلکه در بازار کسب و کار نیز می توانند به کسب تجربه بپردازند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با تاکید بر اینکه با مدرک گرایی مخالفم، اظهار کرد: جامعه کنونی نیازمند مدرک گرایی نیست و الزاما نباید تمامی دانشجویان تا مقطع دکتری و حتی بالاتر به تحصیل بپردازند، اما بسته به جایگاهی که قرار است افراد در جامعه داشته باشند، باید به یادگیری ادامه داد.

وی با اشاره به یکی از خاطرت دوران تحصیل خود در دانشگاه یادآور شد: در دوران دانشجویی (مقطع کارشناسی) استادی داشتیم که با شیوه آموزشش، تمام دانشجویان علاقه مند و غیرعلاقه مند به تحصیل را جذب کلاسش می کرد و باعث می شد دانشجویان، تمام مدت در کلاس با علاقه به مباحث ریاضی گوش دهند حتی اگر قلبا حس تنفر به این رشته را داشتند!

مصلح بیان نمود: این استاد همواره فضایی شاد و با انگیزه را در کلاس ایجاد می کرد و باعث می شد دانشجویان با اشتیاق در کلاسش حاضر شوند. شاید بتوان گفت که ایشان در حوزه آموزشی یکی از بهترین اساتید ایران بودند؛ بنابراین در صورتی که شیوه آموزش، صحیح باشد، دانشجویان علاقه مند به یادگیری می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 855

به "حداکثری برای یادگیری وجود ندارد ، با مدرک گرایی مخالفم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثری برای یادگیری وجود ندارد ، با مدرک گرایی مخالفم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید