5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل حسابداری از خود بپرسید

به گزارش مجله فضای وب، قبل از انتخاب شغل حسابداری باید به مقدار کافی تحقیق کنید و ابهام های احتمالی را رفع نمایید. در این مقاله به آنالیز سؤالات مهمی می پردازیم که با پاسخ آن ها دیدی روشن نسبت به شغل حسابداری پیدا خواهید کرد.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل حسابداری از خود بپرسید

1- آیا به کار با اعداد و ارقام علاقه دارید؟

حسابداری شغلی است که با اعداد و ارقام، آمار و مسائل ریاضی سروکار دارد. شما به عنوان حسابدار باید به آنالیز و تحلیل داده های آماری علاقه مند باشید. اگر به این فعالیت ها علاقه نداشته باشید ممکن است این شغل، دیر یا زود، برایتان خسته نماینده گردد و انگیزه لازم برای ادامه دادن آن را از دست بدهید.

با انتخاب شغل حسابداری هرروزه با داده ها و اعداد و ارقام پیچیده سروکار خواهید داشت و با چالش های جدی در این راستا روبه رو خواهید شد؛ بنابراین باید انگیزه کافی برای ادامه این کار و رویارویی با این چالش ها را داشته باشید.

2- آیا انتخاب شغل حسابداری به مدرک دانشگاهی احتیاج دارد؟

حسابداری یک شغل تخصصی با پیچیدگی های خاص خودش است و بدون مدرک دانشگاهی و کسب تخصص، موفقیت در آن سخت خواهد بود. بعلاوه بسیاری از شرکت ها هنگام استخدام از شما مدرک دانشگاهی می خواهند و احتمالاً آزمون ورودی داشته باشند. معمولاً مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر برای فعالیت به عنوان یک حسابدار حرفه ای ضروری است.

ممکن است یک شرکت یا یک سازمان کوچک به مدرک دانشگاهی اهمیت زیادی ندهد اما برای کار کردن به صورت حرفه ای در شرکت های بزرگ بهتر است به وسیله دانشگاه اقدام کنید و راستا شغلی حسابدار شدن را طی نمایید.

3- عایدی حسابدار چقدر است؟

این سؤال، پاسخ معین و قطعی ندارد و عایدی حسابدار با توجه به شرکت یا سازمانی که در آن کار می نماید کاملاً متفاوت خواهد بود. اندازه تخصص و جایگاه شغلی حسابدار هم در اندازه عایدیش تاثیرگذار است؛ مثلاً کسی که به عنوان حسابدار ارشد فعالیت دارد در مقایسه باکسی که به عنوان حسابدار معمولی کار می نماید، حقوق بیشتری خواهد گرفت.

در بازار کار ایران حسابدارها معمولاً در بازه 6-5 میلیون تومان حقوق می گیرند که این رقم تا 15 میلیون تومان به عنوان حقوق ثابت بالا می رود و با فعالیت هایی مثل مشاوره اقتصادی، حسابرسی و اضافه کاری بر آن افزوده می گردد.

4- آیا برای انتخاب شغل حسابداری به مهارت های کامپیوتری احتیاج دارید؟

همه می دانیم که کامپیوترها نقش غیرقابل انکاری در امور روزانه همه مشاغل ایجاد نموده اند؛ در کارهای حسابداری هم به همین منوال است. امروزه سیستم های حسابداری بر پایه نرم افزارهای کامپیوتری هستند و یک حسابدار حرفه ای باید به این نرم افزارها تسلط داشته باشد.

بعلاوه بیشتر کارهای حسابداری از حالت سنتی اتوماتیک و کاغذی خارج شده اند و هم اکنون سازمان ها و شرکت ها از اپلیکیشن های سیستمی استفاده می نمایند؛ بنابراین ضروری است که در حد یک کاربر عادی با کامپیوتر آشنا باشید و در نرم افزارهای حسابداری به یک تسلط نسبی برسید.

5- با تخصص حسابداری از چه راه هایی می توان به عایدی رسید؟

شما با گرفتن مدرک حسابداری می توانید از راه های مختلفی کسب عایدی کنید؛ به شرطی که تخصص کافی در این زمینه داشته باشید. بعضی از این راه ها عبارتند از:

  • استخدام در یک شرکت و فعالیت به عنوان حسابدار شرکت به صورت ثابت
  • مشاوره به حسابدارها و شرکت های حسابداری
  • تدریس به عنوان استاد حسابداری در دانشگاه و مدارس
  • آموزش نرم افزارهای حسابداری و برگزاری دوره های آموزشی
  • انجام امور حسابرسی و مشاوره اقتصادیاتی

برترین فرصت های شغلی برای حسابدار را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2092

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل حسابداری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل حسابداری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید