حقایقی جالب در خصوص گوشت مرغ

به گزارش مجله فضای وب، از آنجایی که شما می توانید از گوشت مرغ در انواع سالادها، سوپ ها، ساندویچ ها یا خوراک ها بهره ببرید، بنابراین به احتمال زیاد مانند خیلی از مردم دنیا تمایل بیشتری به مصرف گوشت مرغ نسبت به ماهی یا گوشت قرمز خواهید داشت.

حقایقی جالب در خصوص گوشت مرغ

گوشت مرغ مقادیر قابل توجهی از پروتئین باکیفیت، سلنیوم، فسفر، نیاسین، پتاسیم، روی (زینک)، آهن و ویتامین های گروه B را در خود جای داده است و استفاده متعادل از آن می تواند برای تمامی افراد، مخصوصا ورزشکاران و کسانی که نمی خواهند دچار تحلیل عضلانی شوند، بسیار مفید باشد.

البته به یاد داشته باشید که مقدار پروتئین موجود در سینه مرغ در حجم مساوی با ران مرغ حدود 6 تا 8 گرم بیشتر و مقدار کالری آن هم حدود 40 کیلوکالری کمتر است. بنابراین، اگر با هدف عضله سازی یا کاهش وزن بدون تحلیل عضلانی قصد دارید که از مرغ بهره ببرید، بهتر است که همواره سینه مرغ را انتخاب کنید.

گوشت مرغ؛ حاوی تمامی اسید های آمینه ضروری

همان طور که گفته شد، گوشت مرغ درواقع منبع خوبی برای دریافت پروتئین باکیفیت محسوب می گردد و می تواند تقریبا تمامی اسید های آمینه ضروری را به بدن برساند. این اسید های آمینه یا پروتئین های باکیفیت موجود در گوشت مرغ به تنظیم ترشح هورمون ها، عضله سازی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند. پروتئین حاوی 20 نوع اسید آمینه است، درحالی که بدن ما به طور طبیعی فقط 11 نوع از آن ها را فراوری می نماید و 9 مورد دیگر را باید به وسیله مصرف مواد غذایی مختلف مانند گوشت مرغ دریافت کند. توجه داشته باشید که گوشت مرغ به عنوان منبعی برای دریافت پروتئین کامل که حاوی تمامی اسید های آمینه ضروری مورد احتیاج بدن است، شناخته می گردد.

گوشت مرغ؛ حاوی پروتئین مورد احتیاج بدن

پروتئین نوعی درشت مغذی ضروری و مورد احتیاج بدن است که می تواند به ساخت سلول های تازه مانند عضلات یاری کند و باعث تنظیم سوخت وساز بدن گردد. به طور کلی، هر فرد به ازای هر یک کیلوگرم از وزنش به دریافت روزانه 0.8 گرم پروتئین احتیاج دارد که این احتیاج در بچه ها، نوجوانان و خانم های باردار بیشتر است. مصرف پروتئین کافی می تواند به ایجاد حس سیری طولانی مدت و پیشگیری از اضافه وزن یا چاقی هم یاری کند. هر وعده 120 گرمی از گوشت مرغ حدود 35 گرم پروتئین به بدن می رساند. از این رو، اگر شما گوشت سینه مرغ را به انواع سالادها، سوپ ها، ساندویچ ها و خوراک های روزانه خود اضافه کنید، مقادیر قابل توجهی از پروتئین مورد احتیاج بدن را دریافت خواهید کرد.

در مصرف گوشت مرغ افراط نکنید!

همان طور که گفته شد، گوشت مرغ یکی از پرمصرف ترین گوشت ها در برنامه غذایی بسیاری از افراد است. همین مساله باعث شده تا تعداد زیادی از خانواده ها، استفاده از سایر منابع برای دریافت پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز یا حتی پروتئین های گیاهی را کنار بگذارند.

گوشت ماهی، علاوه بر داشتن پروتئین باکیفیت، مقادیر قابل توجهی از امگا-3 به عنوان یک ترکیب ضدالتهاب را به بدن می رساند و ما نمی توانیم این چربی ارزشمند را از گوشت مرغ بگیریم.

از طرف دیگر، برخی از پروتئین های گیاهی مانند انواع حبوبات، مغزها، دانه ها، توفو، سویا و غلات سبوس دار، علاوه بر داشتن پروتئین، مقادیر قابل توجهی از فیبر غذایی را هم در خود جای داده اند و مصرف منظم آن ها می تواند به کنترل فشار، چربی و قند خون یاری کند. بنابراین، توصیه می گردد که در کنار مصرف گوشت مرغ حتما استفاده از سایر منابع پروتئینی را هم جدی بگیرید.

منبع: سلامت

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2215

به "حقایقی جالب در خصوص گوشت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در خصوص گوشت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید