تور دبی ارزان: حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات

به گزارش مجله فضای وب، ابوظبی، یکی از شهرها و شیخ نشین های هفت گانه امارت متحده عربی است، ابوظبی بزرگ ترین امارت هفت گانه کشور امارات متحده عربی است که مرکز این کشور هم است.

تور دبی ارزان: حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

ابوظبی یکی از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه است که در سال 2009 به عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافرت اعلام شد. شهر ابوظبی در سال های گذشته پیشرفت های زیادی داشته است و در سال 2008 به عنوان پنجمین شهر گران جهان انتخاب شد. مساحت امارات حدود 67340 کیلومترمربع است که و در ساحل جنوبی خلیج فارس واقع شده است.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره ابوظبی، این شهر پرجاذبه رفته ایم. با ما همراه باشید تا ابوظبی را بهتر بشناسید:

1. وجه تسمیه ابوظبی به علت وجود آب شیرین در گذشته در این ناحیه بوده است. گله ای از (ظباء) یعنی آهو، قبل از ورود انسان به این منطقه در ناحیه وجود داشته است. در سال 1761 قبیله بنی یاس بعد از پیدا کردن آب شیرین در منطقه ساکن می شوند و نام منطقه را به خاطر وجود آهو ظباء ابوظبی می گذارند.

2. نام قدیم ابوظبی ام النار بوده است.

3. یکی از دلایل محبوبیت ابوظبی، معماری خاص این شهر است. بسیاری از بناهای معماری ابوظبی به وسیله معمارهای ژاپنی ساخته و پرداخته شده است. نکته جالب اینجا است که طرح اولیه ساخت ابوظبی مدرن به وسیله یک معمار ژاپنی، بانام تاخاشی در سال 1967 مطرح شده است و این شهر در ابتدا 40٬000 نفر جمعیت داشت.

4. کپیتال گیت، یا ورودی مرکز، آسمان خراشی منحصربه فرد در ابوظبی است که رکوردی در گینس ثبت نموده است، گپیتال گیت در مجاورت مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی طراحی شده است، 160 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین برج های شهر است. کپیتال گیت، خمیده ترین برج جهان است که با 18 درجه انحنا است. متریال اصلی در این سازه، فولاد ضدزنگ، بتن و شیشه است. این برج 35 طبقه است و دارای مجتمع اداری و یک هتل 5 ستاره با 200 اتاق است.

5. مسجد شیخ زاید، یکی از زیباترین مساجد خاورمیانه است که به عنوان بزرگ ترین مسجد ابوظبی شناخته شده است. این مسجد بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی سومین مسجد بزرگ جهان است.

نام مسجد شیخ زاید از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده که بنیان گذار و نخستین رئیس جمهور امارات بوده است و در همین مسجد دفن شده است.

6. مسجد شیخ زاید، سومین مسجد جهان است از نظر مساحت و دهمین مسجد جهان از لحاظ حجم و بزرگی مسجد است.

7. مسجد شیخ زاید بزرگ ترین لوستر جهان را دارد، لوستر این مسجد بیش از 9 تن وزن دارد!

8. رکورد بزرگ ترین ها در مسجد شیخ زاید تمام نشده است، در این مسجد بزرگ ترین فرش جهان واقع شده است که به وسیله شرکت ایرانی در 9 تخته جدا بافته شده و در مسجد به هم متصل شده است. این فرش زیبا دست باف است و به وسیله 1200 کارگر بافته شده است. در بافت این فرش بیش از 38 تن کتان و پشم استفاده شده است و طراحی فرش به وسیله علی خلیقی اجرا شده است. وزن کلی فرش 12 تن است.

9. ابوظبی بیش از 2000 منطقه حفاظت شده و پارک دارد، بعضی از این منطقه ها بیش از 400 کیلومتر از خط ساحلی توسعه پیدا نموده اند.

10. یکی از معروف ترین پارک های ابوظبی، پارک دریاچه یا لیک پارک است. این پارک میان دو جاده واقع شده است، جاده کورنیچ و جاده خلیفه بن زاید. برای رسیدن به این پارک زیبا باید از مرکز شهر 49 دقیقه رانندگی کرد.

11. جزیره یاس، جزیره ای در ابوظبی است که محل برگزاری مسابقات فرمول یک رانندگی هم در این جزیره است. اگر در هتل هایی نزدیک به این جزیره اقامت داشته باشید می توانید به راحتی زمین های مسابقه را ببینید. این منطقه به وسیله معمار معروف هرمان تیلک ساخته شده است.

12. ابوظبی شهری است با عقاید و فرهنگ های مختلف و متفاوت و تمام فرهنگ ها در این شهر محترم شمرد می شوند. نژادهای متفاوت در این شهر بدون هیچ مسئله ای در کنار هم زندگی می نمایند. رستوران های ابوظبی انواع مختلفی از غذاها را برای جهانگرد ها سرو می نمایند.

13. مسابقات شتر، در ابوظبی و سایر نقاط عربستان رواج دارد، انتقادهای زیادی به این مسابقات وارد شده بود به همین علت در راستای بهبود این مسابقات، در حال حاضر از روبات هایی برای این مسابقه استفاده می نمایند و ربات ها روی پشت شترسوار می گردد.

14. ابوظبی را می توان قلب اقتصاد و فعالیت سیاسی و صنعتی امارت متحده عربی دانست. ابوظبی نقش بسیار مهمی در مسائل مالی امارت و حتی عربستان دارد و بسیاری از دفاتر دولتی امارات در ابوظبی واقع شده است.

15. بخش های حومه ابوظبی در سال های اخیر بسیار پیشرفت نموده است و شهرک های مسکونی زیادی در این منطقه ها ساخته شده است.

16. هندی ها بزرگ ترین گروه قومی در امارات هستند و بیش از 40 درصد از جمعیت کل این شهر را تشکیل می دهند.

17. کویر خالی، یکی از کویرهای مشهور اطراف ابوظبی است که به وسیله ویلفرد تسیرر شناسایی شده است. تپه های این کویر بیش از صدها فوت ارتفاع دارند.

18. واحه العین، محل تولد شیخ زاید بن سلطان آل نهین، اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی است که امروز به یکی از جهانگردی ترین مکان های ابوظبی تبدیل شده است. باغ شهر، باغ وحش العین و جبل حفیت از جاذبه های این منطقه است.

19. زبان اصلی ابوظبی عربی و انگلیسی است.

20. ابوظبی در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های فرهنگی خاورمیانه است. موزه گوگنهایم و لوور ابوظبی دو موزه مهمی است که به تازگی در این شهر تاسیس شده است. معمارهای برجسته ازجمله فرانک گری، ژان نوول، تادائو آندو و زاها حدید در طراحی این موزه نقش داشته اند.

21. فراری ورلد، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده و البته مجذوب کننده ترین مجموعه تفریحی جهان است که در ابوظبی در جزیره یاس واقع شده است و وسعتی برابر با 200000 مترمربع دارد.

22. ساخت فراری ورلد در سال 2007 شروع شد و در پس از سه سال در سال 2010 درهای آن به روی مسافران و گردشگران باز شد. در ساخت فراری ورلد نزدیک 12, 370 تن فولاد به کار رفته است، یعنی چیزی دو برابر فولادی که در ساخت برج ایفل استفاده نموده اند.

23. این شهربازی جوایز و افتخارات زیادی را از آن خودنموده که یکی از مهم ترین آن ها، جایزه موسسه معتبر ورلد تراول اواردز در سال 2016 که با آن جایزه مقصد برتر و نوظهور گردشگری آسیای میانه را به خود اختصاص داد.

24. ترن هوایی فرمولا روسا، سریع ترین ترن هوایی جهان است که در شهربازی فراری ورلد واقع شده است و در عرض دو ثانیه سرعت 100 تا 240 کیلومتر بر ساعت را طی می نماید.

25. ابوظبی در برنامه بلندمدت خود، توسعه حمل ونقل عمومی و راه آهن را قرار داده است. تا سال 2030 ابوظبی به یکی از برترین شهرها درزمینهٔ حمل ونقل عمومی تبدیل می گردد.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com / travelwith2ofus.com / کارناوال / fa.wikipedia.org / aldiarhotels.com / emiratesloan.info
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2001

به "تور دبی ارزان: حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: حقایق جالب درباره ابوظبی، امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید