خبرنگاران تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398

به گزارش مجله فضای وب، انزلی -خبرنگاران- عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از تخلیه و بارگیری 117فروند کشتی در بندر کاسپین در سال 1398 اطلاع داد .

خبرنگاران تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، امین افقی گفت: با وجود تحریم های مالی، مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تا به امروز با تخلیه و بارگیری 117 کشتی از اهداف برنامه ریزی شده پیشی گرفت و این درحالیست که سال گذشته 20 کشتی در این بندر پهلو گرفته بود.

وی اضافه کرد: دست یابی به این آمار بیانگر رشد مبادلات تجاری در قالب تامین کالاهای اساسی کشور نظیر انواع غلات و روغن خوراکی و همچنین دام زنده ، انواع لاستیک خودرو، مواد غذایی و شیمیایی، چوب و نیز تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور به وزن حدود 250 هزار تن و صادرات مشقات نفتی ، مواد غذایی، صنایع دستی ، مصالح ساختمانی، ماشین آلات و محصولات ایرانی به کشورهای حاشیه دریای خزر و کشور چین به وزن حدود 22 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه با انعقاد تفاهم نامه های مشترک بین المللی از سوی این سازمان و راه اندازی کریدور جدید چین-قزاقستان-ایران)بندر کاسپین) با موضوع این منطقه و حضور در کمیسیون های مشترک کشورهای منطقه، استفاده از ظرفیت های اوراسیا، مجتمع بندری کاسپین پیروز شد علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور اقدام به صادرات محصولات و کالاهای ایرانی به کشورهای جهت کریدور نماید.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: بر اساس آمار در امسال 846 TEU کانتینر کالا به مقصد نهایی چین صادر و 2902 TEU کانتینر از مبدأ چین به این مجتمع بندری وارد شده است.

وی فعال سازی کریدور شمال-جنوب را از برنامه های دیگر سازمان متبوع خود عنوان و توضیح داد اقدامات و تفاهم نامه های داخلی و خارجی جهت فعال سازی این کریدور صورت پذیرفته است.

در سفر دی ماه امسال هیات رسمی سازمان به آستراخان روسیه با حضور رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اولین کانتینر آزمایشی از جهت این کریدور حمل شد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خلق ارزش و ایجاد مزیت های رقابتی،کوتاهی جهت،کاهش هزینه های حمل و نقل، تسریع و تسهیل خدمات به فعالان مالی و بندری ،ارائه مشوق های قانونی متنوع از سوی این سازمان بهمراه توسعه زیرساخت ها و نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور را از دیگر دلایل استقبال بازرگانان به مجتمع بندری کاسپین عنوان نمود.

وی اظهار داشت: اولویت مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی جذب کالاهای جدید و متنوع، بازاریابی به منظور حضور محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه است و همچنین در تلاشیم با کاهش هزینه های حمل کالا،زمینه کاهش قیمت تمام شده کالا جهت استفاده مصرف کنندگان فراهم گردد.

افقی ، تکمیل و توسعه زیر ساختهای بندری، اتصال راه آهن سراسری به مجتمع بندری کاسپین، بهره برداری از اسکله رو رو در حال ساخت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه احداث اسکله ها و پسکرانه را از اهداف و برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی در سال 99 در این مجتمع و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و با توجه به مزیت های مناطق آزاد کشور، این مجتمع بندری در آینده نزدیک به عنوان کانون ترانزیت کالا با کشورهای عضو آن اتحادیه تبدیل خواهد شد.

فعالیتهای تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین از تابستان سال 97 در منطقه آزاد انزلی شروع شد. این بندرگاه در حال حاضر دارای سه پست اسکله است . سال گذشته 20 فروند کشتی در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد. طبق پیش بینی های اجرا شده در سال آینده دو پست اسکله دیگر نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید