خبرنگاران حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری

به گزارش مجله فضای وب، ارومیه- خبرنگاران- حضرت زهرا (س) که در زندگی کمتر از 2 دهه ای خود، سرمنشا بسیاری از فضایل و آموزه های اخلاقی بود، علاوه بر تربیت فرزندانی نظیر حسنین (ع) و حضرت زینب کبری (س)، یادمانی از ولایتمداری برپا کرد که پس از قرن ها، در همه نقاط دنیا درخشان است.

خبرنگاران حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری

به گزارش خبرنگاران، حضرت فاطمه زهرا (س) که در روز20 جمادی الثانی سال پنجم بعثت در خانه حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه کبری (س) دیده به جهان گگردد و در این خانه سراسر نور و معنویت تربیت یافت، در طول دوران زندگی پربرکت خود همیشه الگویی برای مسلمانان و حتی بشریت از زن و مرد تبدیل شد که ابعاد مختلف زندگی ایشان هنوز هم برای همه مردم جهان الگو است.

ایشان علاوه بر دوران زندگی در کنار پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، در دوران کوتاه پس از وفات ایشان نیز در همه ابعاد، زندگی پر از معنویت، ولایتمداری و پاسداشت صندلی خانواده را تبیین کردند که هنوز از آن دوران برای زندگی در همه خانواده ها بهره برداری می گردد.

ساده زیستی، احترام گذاشتن به همه اعضای خانواده، تربیت فرزندان همراه با عزت نفس، دینداری، احترام به بزرگتر و از همه مهمتر، ولایتمداری و دفاع از ولایت حتی به قیمت جان از جمله مهمترین آداب به یادگار مانده از خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به بهانه برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ایام سوگواری حضرت زهرای مرضیه (س) به این نمایشگاه رفتم تا برداشت مردم را از این نمایشگاه و البته زندگی حضرت زهرا (س) جویا شوم.

یکی از بانوان ارومیه ای که به همراه کودک چهار پنج ساله اش در این نمایشگاه حاضر شده و از صدایش معلوم بود که همراه با بازدید از این نمایشگاه، اشک هم ریخته است، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این نمایشگاه بهترین مکان برای دیدن ساده زیستی، مظلومیت و فداکاری حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت علی (ع) است.

فاطمه صباحی اضافه نمود: در ابتدای ورود به نمایشگاه با منظره هایی روبرو می شوی که از فرط مظلومیت اهل بیت (ع) اشک ماتم بر صورتت سرازیر می گردد و هرقدر هم جلوتر می روی، این مظلومیت بیشتر می گردد.

این شهروند ارومیه ای در پاسخ به سوال من درباره گفتن تنها یک شاخصه زندگی حضرت زهرا (س) برای الگوگیری گفت: دفاع از ولایت و امام زمان خود با قیمت از دست دادن آغوش گرم مادر برای فرزندان، مهمترین این شاخصه هاست که هر مادری توان این کار را ندارد.

او که در حال گفتن این جمله ها نگاه کوتاهی هم به فرزند چهار پنج ساله خود می کرد، گریه کنان از کنار ما جدا شد.

جوان دیگری که به همراه جوانان هم سن و سال خود در این نمایشگاه حاضر شده بود، پس از این مادر، توجه مرا جلب کرد، به او نزدیک شده و پرسیدم که با نیت قبلی به این نمایشگاه آمدی؟ او در جواب گفت که نه در کنار دوستانم از خیابان امام ارومیه می گذشتیم که اسم نمایشگاه ما را به خود جلب کرد.

محمدرضا عباسی ادامه داد: داخل که شدیم و دیوارهای گِلی را که دیدم، می خواستیم برگردیم ولی به اصرار دوستان ادامه دادیم که البته در ادامه نمایشگاه، صحنه های بسیار خوبی دیدیم.

او اضافه نمود: من در این نمایشگاه که برای اولین بار در آن حاضر می شوم، صحنه های بسیار جذابی دیدم و مشتاق شدم تا کتاب هایی در این باره پیدا نموده و بخوانم که البته امیدوارم پیدا کنم.

وی اعلام کرد: شرایط قبرستان بقیع، خانه حضرت زهرا (س)، بیت الاحزام حضرت زهرا (س)، تابوت امام حسن (ع)، واقعه غدیر و خلاصه همه بخش ها برای من جذاب بود و حتما تا آخر هفته، دوباره این بار شاید با خانواده برای بازدید از نمایشگاه می آیم.

این جوان ارومیه ای اظهار کرد: مهمترین الگوی حضرت فاطمه (س) برای من بعد از بازدید از این نمایشگاه، ساده زیستی و مظلومیت ایشان بود که شاید زیاد در این باره به ما گفته نشده و شاید هم ما زیاد در این باره نشنیده ایم.

پس از او، یکی از بانوان میانسال را دیدم که سر بر کنار پنجره های قبرستان بقیع ساخته شده در این نمایشگاه گذاشته و آرام آرام گریه می کرد.

به او نزدیک شده و منتظر خاتمه گریه اش شدم؛ پس از آن آرام پرسیدم که چه چیز این قبرستان شما را به گریه انداخت؛ او در جواب گفت که این قبرستان هر تکه اش، گریه آور است؛ قبرهایی که مملو از مظلومیت است، بدون بارگاه و جلال و جمال.

فاطمه زهرا محمدزاده که به گفته خودش بعد از کرونا، این جزء معدود بارهایی بود که از منزل خارج شده بود، در این گفت و گوی کوتاه اظهار کرد: اینجا نگاه می کردم و با خود می گفتم که شاید در کنار هر یک از این قبور، قبر حضرت زهرا (س) هم بوده باشد.

او اضافه نمود: مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) چنان داغی بر دل های ما گذاشته که هیچگاه سردشدنی نیست.

این مادر ارومیه ای اظهار کرد: حالا که نگاه می کنم متوجه می شوم که چرا تنها قبر مخفی جهان، از آن حضرت زهراست زیرا دشمنان ایشان از جمله وهابیت همچنان در جهان تاخت و تاز می نماید.

به این مادر گفتم که چه چیز زندگی حضرت زهرا (س) شما را بیشتر به حیرت وا می دارد، او در جواب گفت که همین مظلومیت در عین اینکه تنها فرزند پیامبر زمان خود باشی، برای من حیرت آور است؛ حضرت زهرا در آن دوران چیزی برای خود نمی خواستند و فقط به پشتیبانی از ولی زمان خود قیام کردند و در این راه پرفضیلت نیز به شهادت رسیدند.

از نمایشگاه که بیرون آمدم، دیدم که چقدر نگاهم به زندگی حضرت زهرا (س) و نمایشگاه کوچه های بنی هاشم عوض شده و این بار خواستم که حتما در روزهای آینده با فرزندانم دوباره به این نمایشگاه بیایم و این بار، با دقت بیشتر آن را نگاه کنم.

این نمایشگاه تا سوم بهمن ماه پذیرای علاقه مندان است.

حضرت زهرا (س) سوم جمادی الثانی، در چنین روزی در سال 11 هجری قمری به شهادت رسیدند و امروز، سالروز شهادت حضرت ام ابیها (س) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید