فرهنگ پل بین کشورها، همواره یک کتاب مناسب وجود دارد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اگرچه تداوم بحران شیوع کرونا به لغو بعضی از نمایشگاه های بین المللی کتاب چون نمایشگاه لندن و پاریس انجامید؛ ولی مسئولان برگزاری نمایشگاه شارجه به عنوان یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های کتاب در دنیا، سال جاری این نمایشگاه را به صورت فیزیکی برگزار کردند.

فرهنگ پل بین کشورها، همواره یک کتاب مناسب وجود دارد

نمایشگاه کتاب شارجه از روز چهارشنبه سوم نوامبر (13آبان) آغاز شده و قرار است تا 13 نوامبر در این شهر ادامه داشته باشد. احمد العامری رئیس این نمایشگاه در بیانیه ای گفت: ما به رعایت بالاترین استانداردهای بهداشتی و امنیتی دنیا در محل برگزاری نمایشگاه متعهد هستیم و برای تضمین امنیت غرفه داران و بازدیدکنندگان، شیوه نامه های پیشگیرانه دقیقی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نمایشگاه کتاب شارجه پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه کتاب لندن از لحاظ اهمیت و بزرگی در جایگاه سوم قرار گرفته است. سال پیش بیش از 2 میلیون نفر از این نمایشگاه ده روزه بازدید کردند. سال جاری این نمایشگاه به صورت حضوری و با شعار همواره یک کتاب مناسب وجود دارد، برگزار شده است.

این نمایشگاه علاوه بر غرفه های کتابفروشی شامل مجموعه ای از کارگاه ها، تئاترها، اجراهای موسیقی و نشست های گفت وگو با 85 نفر از چهره های برجسته ادبی دنیا ازجمله عبدالرزاق گورنا، برنده نوبل ادبیات در سال 2021 برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه سال جاری شهر شارجه کشور اسپانیا به عنوان مهمان افتخاری حضور دارد و با سرپرستی فدراسیون ناشران این کشور (FGEE) تیم کاملی از نویسندگان، ناشران و عوامل اجرایی بازار کتاب اسپانیا در شارجه حضور یافته اند. پاتریسی تکسیس رئیس فدراسیون ناشران اسپانیا در ملاقات با شیخ سلطان بن قسیمی حاکم شارجه از حضور 800 ناشر و نویسنده اسپانیایی در نمایشگاه سال جاری شارجه اطلاع داد.

وی گفت: تمام افراد حاضر در نمایشگاه واکسینه شده و تست های مربوط به کرونا را انجام داده اند و از سلامت آنها قبل از حضور در نمایشگاه اطمینان حاصل شده است. وی اضافه کرد: سال جاری ناشران اسپانیایی با مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ این کشور در نمایشگاه حضور دارند و برنامه ها و کارگاه های متعددی تدارک دیده اند.

تکسیس در ملاقاتش با روسای نمایشگاه شارجه و حاکم این شهر، فرهنگ را عامل پیوند انسان ها خطاب کرد و گفت: امیدواریم حضور ناشران و نویسندگان اسپانیایی بتواند موجب روابط بهتر با ناشران اماراتی و ورود کتاب های اسپانیایی به بازار کتاب کشورهای عرب زبان گردد.

فدراسیون ناشران اسپانیا گزارشی از رکود بازار کتاب در اسپانیا و کشورهای اروپایی ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه و اظهار امیدواری کردند که برگزاری نمایشگاه های فیزیکی در دنیا مثل نمایشگاه شارجه در رونق مجدد بازارهای کتاب در سراسر دنیا موثر واقع گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1893

به "فرهنگ پل بین کشورها، همواره یک کتاب مناسب وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ پل بین کشورها، همواره یک کتاب مناسب وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید