خبرنگاران کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را 23 درصد کاهش داد

به گزارش مجله فضای وب، بجنورد- خبرنگاران- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و کاهش 23 درصدی جا به جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

خبرنگاران کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را 23 درصد کاهش داد

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این مدت 102 پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران صورت گرفته است که از نظر تعداد پرواز در مقایسه با پارسال تغییری ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: سال جاری 51 پرواز ورودی و 51 پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد صورت گرفته که از این طریق 2 هزار و 694 نفر جا به جا شده اند و حال آنکه پارسال در همین مدت سه هزار و 229 نفر جا به جا شده بودند.

قدمگاهی گفت: تعداد پروازها در فروردین سال جاری 4 سورتی، اردیبهشت 9، خرداد 23 و تیر 22 سورتی بوده است.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اخیرا با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در راستا تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافته است و بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان ایر نیز در روزهای دوشنبه و آدینه پرواز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طبق برنامه جدید پروازی تمام پروازهای شرکت آسمان و بخشی از پروازهای شرکت ماهان در این راستا پروازی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی گفت: پیش از این در هفته 9 برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این راستا هوایی انجام می شد.

قدمگاهی گفت: علت اصلی لغو پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد، کمبود ناوگان، احتیاج به آنالیز فنی دوره ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می گردد.

پارسال 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن 120 درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته به وسیله پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می دهد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را 23 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، مسافران هوایی خراسان شمالی را 23 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید