خبرنگاران 17 محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شد

به گزارش مجله فضای وب، همدان- خبرنگاران- مدیرکل استاندارد همدان از صدور 17 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های تولید شده در صنایع استان خبر داد و گفت: این محصولات به سبد استاندارد همدان اضافه شدند.

خبرنگاران 17 محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شد

محمد مددی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد 16 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و یک پروانه تشویقی است که از ابتدای سال جاری برای محصولات استان صادر شد.

وی افزود: این محصولات شامل فرآورده های صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، معدنی، خودرو، نیرو محرکه، بسته بندی و سلولزی هستند که به تازگی زیر پوشش استاندارد قرار گرفته اند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می شوند.

مددی کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد تولیدکننده یا ارائه کالا بر اساس موازین و مقررات دانست و افزود: سال جاری با توجه به نتایج آزمون ها و رعایت نشدن ویژگی های مندرج در استانداردها 30 پروانه استاندارد در این استان تعلیق و 32 پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل شد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش نیاز جهش تولید است گفت: تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

مددی یادآوری کرد: به جای تقسیم استانداردها به اجباری و اختکمک رویکرد نوین هر محصول یک پیوست استاندارد در حال اجراست.

به گفته مدیرکل استاندارد همدان این رویکرد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده است و نظام خوداظهاری و خودکنترلی در شبکه تولید و توزیع را نهادینه می کند.

670 محصول در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1162

به "خبرنگاران 17 محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 17 محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید