خلیج فارس مواج می شود

به گزارش مجله فضای وب، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از ظهر نبه 10 خرداد با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و بخش هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم می شود.

خلیج فارس مواج می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، پیام مساعدی جمعه نهم خرداد افزود: در این مدت ایجاد گردوخاک به همراه وزش باد نیز پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد امروز به نسبت شرایط جوی و دریایی در استان بوشهر آرام است هرچند در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی و بخش هایی از جنوب استان احتمال رخداد ناپایداری های جوی به صورت موقت دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: همچنین در روزهای آینده دمای هوا در استان بوشهر بویژه مناطق غیر ساحلی از مقادیر بالایی برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق شرقی و بخش هایی از جنوب این استان در ساعاتی از بعدازظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 8 تا 30 و روی دریا گاهی تا 34 کیلومتر در ساعت و در مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی جنوب استان در هنگام وقوع ناپایداری بیش از 50 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی مطرح نمود: در این مدت ارتفاع موج 30 تا 90 سانتیمتر گاهی تا 120 سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 03:40 دقیقه بامداد، جزر اول 06:13، مد دوم 12:57 و جزر دوم 20:59 خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1009

به "خلیج فارس مواج می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج فارس مواج می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید