خواص بی نظیر کنگر از کنترل دیابت تا کاهش وزن

به گزارش مجله فضای وب، کنگر علی رغم اینکه فیبر بالایی داشته و خاصیت سیرکنندگی دارد، از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردار است. حیدری گفت: مقدار قند موجود در این سبزی بسیار پایین است، بنابراین مصرف زیاد آن اضافه وزن و چاقی در پی ندارد.

خواص بی نظیر کنگر از کنترل دیابت تا کاهش وزن

یک کارشناس تغذیه با اشاره به قند پایین موجود در کنگر و خاصیت سیرنمایندگی این گیاه، مصرف آن را برای رژیم لاغری بسیار مفید دانست.

نیلوفر حیدری از کنگر به عنوان یکی از گیاهان پرمصرف بهاری یاد کرد و اضافه کرد: این گیاه از نظر تغذیه ای جزو گروه سبزیجات محسوب می گردد و از مفیدترین سبزیجات است.

وی اضافه کرد: کنگر علی رغم اینکه فیبر بالایی داشته و خاصیت سیرنمایندگی دارد، از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردار است. حیدری گفت: مقدار قند موجود در این سبزی بسیار پایین است، بنابراین مصرف زیاد آن اضافه وزن و چاقی در پی ندارد.

این کارشناس تغذیه گفت: با توجه به خاصیت سیرنمایندگی و از طرفی مقدار پایین کالری این سبزی، افراد می توانند از این سبزی برای رژیم لاغری خود استفاده نمایند. وی اضافه کرد: بعلاوه به علت قند پایین، مصرف کنگر برای بیماران دیابتی و مبتلایان چربی خون هم توصیه می گردد.

این کارشناس تغذیه خاصیت دیگر کنگر را وجود منابع بسیار آنتی اکسیدان در آن بیان کرد و اضافه کرد: گیاه کنگر بعلاوه خاصیت ضدالتهابی دارد.

وی به وجود منابع غنی ویتامین A و فولات هم در کنگر اشاره نمود و اضافه کرد: ویتامین A موجود در کنگر برای پیشگیری از انواع عفونت در بدن و بهبود پوست و مو مفید است. حیدری گفت: فولات هم که جزو ویتامین B محلول در آب است، برای پیشگیری از کم خونی موثر است.

این کارشناس تغذیه بعلاوه از کنگر به عنوان منبع غنی پتاسیم یاد کرد و اضافه کرد: پتاسیم موجود در کنگر برای کنترل فشار خون بسیار مفید است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه برترین روش مصرف کنگر طبخ آن به صورت بورانی است، گفت: افراد باید دقت داشته باشند که کنگر را با آب بسیار کم بر روی حرارت بسیار کم پخت نمایند تا املاح آن از بین نرود. وی اضافه کرد: توصیه می گردد افراد از سرخ کردن کنگر و مصرف روغن در کنار آن خودداری نمایند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2111

به "خواص بی نظیر کنگر از کنترل دیابت تا کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر کنگر از کنترل دیابت تا کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید