دستگاه ماسک ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله فضای وب، روتین های پوستی منظم و مناسب با نوع پوست یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای مقابله با چروک، افتادگی پوست، آکنه و دیگر مسائل پوستی است. استفاده از مواد طبیعی مانند انواع میوه ها و سبزی ها به طور منظم در روتین های پوستی می تواند تاثیر فوق العاده ای در سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد. در این مطلب به معرفی دستگاه ماسک ساز می پردازیم؛ ابزار کارآمدی که به شما یاری می نماید تا در منزل به راحتی با استفاده از مواد طبیعی ماسک های کاربردی بسازید و سلامت پوست تان را تضمین کنید. با ما همراه باشید.

دستگاه ماسک ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مطلب می خوانید

دستگاه ماسک ساز چیست؟

نحوه استفاده از دستگاه ماسک ساز

معرفی چند مدل دستگاه کاربردی ماسک ساز

دستگاه ماسک ساز چیست؟

اگر از جمله کسانی هستید که به روتین های مراقبت از پوست صورت اهمیت می دهید احتمالا از اهمیت ماسک های صورت آگاهید. ماسک های صورت به دو دسته تقسیم می شوند؛ ماسک های طبیعی و ماسک های فراوری شده به وسیله کمپانی های مختلف که به ماسک های ورقه ای، ماسک های پیل آف و غیره تقسیم بندی می شوند.

به طور کلی استفاده از ماسک های موجود در بازار از لحاظ کاربرد آسان تر است، اما این ماسک ها دارای مواد نگهدارنده ای است که ممکن است در دراز مدت مضراتی داشته باشد. ماسک های طبیعی می توانند با استفاده از مواد طبیعی و مفید پوست تان را به برترین شکل ممکن درخشان و با طراوت نمایند. اما ساختن ماسک های خانگی ممکن است کمی برای شما سخت باشد؛ ماسک تان غلظت مناسب را نداشته باشد و یا بیش از مقدار غلیظ باشد و نتوانید به خوبی ماسک را روی صورتتان بگذارید. در اینجا دستگاه های ماسک ساز وارد میدان می شوند؛ این دستگاه های به شما یاری می نمایند تا ماسک های ورقه ای را خودتان با مواد مغذی و طبیعی موجود در آشپزخانه تان بسازید و بهره ببرید.

دستگاه های ماسک ساز ممکن است به لحاظ عملکرد با هم فرق داشته باشند اما همگی آن ها یک کار می نمایند و آن شکل دادن به مواد طبیعی و تبدیل آن به ماسک هایی برای استفاده راحت است.

برخی از دستگاه های ماسک ساز مواد طبیعی را به شکل پوره درمی آوردند و برخی از آن ها به شکلی طراحی شده اند که فقط باید مایعات در آن ها بریزید. در برخی از دستگاه ها قرص های ژلاتین می اندازید و یک ماسک نقابی ژلاتینی تحویل می گیرید و برخی از آن ها ماسک را به شکل پد و اسفنج تحویل می دهند.

اگر می خواهید با پیری و افتادگی صورت مبارزه کنید قرص های کلاژن هم می توانید همراه مواد اولیه در دستگاه ماسک سازتان قرار دهید تا به مرور زمان بتوانید با استفاده از ماسک های جوان ساز با افتادگی پوست و چروک هم مقابله کنید.

مزایای استفاده از دستگاه ماسک ساز

اما مزایای استفاده از دستگاه ماسک ساز دقیقا شامل چه مواردی می شود؟ در این بخش از مطلب مزایای استفاده از دستگاه ماسک ساز را با یکدیگر مرور می کنیم.

استفاده راحت

همان طور که در بخش های قبلی هم به آن اشاره کردیم ماسک های خانگی به لحاظ کیفیت و اطمینان از ماسک های کارخانه ای بسیار بهترند، اما نحوه استفاده از آن ها مشکل است. ماسک های خانگی معمولا شکل منسجمی ندارند و استفاده از آن ها کمی مشکل می شود. حتی ممکن است همه صورت و گردن تان یا حتی لباس هایتان را کثیف کند. یا در برخی موارد مجبور می شوید بعد از زدن ماسک به حمام بروید.

به همین علت بسیاری از افراد وقت یا حوصله درست کردن ماسک خانگی را ندارند و ترجیح می دهند از ماسک های موجود در بازار استفاده نمایند. ماسک سازهای خانگی این مشکل را حل می نمایند و شما می توانید به راحتی مواد اولیه را به دستگاه تحویل بدهید و در عرض زمانی اندک یک ماسک ورقه ای راحت تحویل بگیرید.

صرفه جویی در هزینه

شما یک بار بابت دستگاه ماسک ساز هزینه می نماید و پس از آن تمام هزینه ای که در ماه بابت ماسک های مراقبت از پوست می نماید به جیب تان برمی شود. به راحتی می توانید با مواد طبیعی موجود در منزل برای خودتان برترین ماسک ها را بسازید و پوستتان را شفاف و درخشان کنید.

تطبیق پذیری و امکان استفاده از انواع مواد مختلف با یکدیگر

برخی از مواد طبیعی بسیار مفیدند اما در حالت طبیعی نمی توانید این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و ماسک بسازید. مثلا ممکن است ترکیب روغن نارگیل با آب انار و آلوئه ورا و ساختن یک ماسک طبیعی سخت باشد، اما دستگاه ماسک ساز به خوبی این کار را برایتان انجام می دهد.

از طرف دیگر ماسک های موجود در بازار معمولا بر اساس یک سری ترکیبات خاص ساخته شده اند و تنوع چندانی در ترکیب مواد ندارند. به عبارتی می توانید ترکیب ماسک را به نسبت احتیاج پوست تان تغییر دهید. برای مثال اگر یک ماسک پاکسازی با زغال سیاه تهیه می کنید تا منافذ پوست تان را تمیز کند، در حالی که به تازگی دچار خشکی و کم آبی پوست هم شده اید، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و مقداری عسل یا آلوئه ورا هم به ترکیب اضافه کنید تا ماسک در حین پاکسازی منافذ، پوست تان را هم آبرسانی کند.

نحوه استفاده از دستگاه ماسک ساز

فقط کافی است که تصمیم بگیرید که پوست تان برای اینکه حال بهتری پیدا کند، به کدام یک از میوه ها و سبزیجات احتیاج دارد. سپس میوه ها و سبزیجات مورد احتیاجتان را خوب شسته و آبگیری کنید. مرحله بعدی بستگی به نوع دستگاه شما دارد.

برخی از دستگاه ها فقط مایعات را با هم مخلوط می نمایند و به شکل ماسک در می آورند؛ برای این دستگاه ها قبل از استفاده باید میوه ها را آبگیری کنید. برخی از انواع دیگر دستگاه ها مواد را برایتان خورد و پوره هم می نمایند و در نهایت یک ماسک نقابی راحت تحویلتان می دهند.

موادی مانند شیر، چای سبز، آب برنج، عسل، ژل آلوئه ورا، زردچوبه، جوی دوسر، سفیده تخم مرغ و روغن های گیاهی هم مواد مغذی بسیار خوبی هستند که می توانید به کرات از آن ها بهره ببرید و به میوه ها و سبزیجات اضافه کنید. بر حسب نوع دستگاه یا ماسک نقابی تان ژلاتینی خواهد بود و یا این که در یک اسفنج و پد جمع می شود و به راحتی قابل استفاده خواهد بود.

نکته دیگری که حتما باید به آن توجه کنید این است که فرآیند تمیز کردن دستگاه را به دقت مطابق راهنما و بروشور ارائه شده به وسیله دستگاه ها انجام دهید تا امکان تجمع باکتری در بخش های مختلف دستگاه ماسک ساز به صفر برسد.

معرفی چند مدل دستگاه ماسک ساز کاربردی

در این بخش از مقاله چند مدل کاربردی دستگاه ماسک ساز را برایتان معرفی می کنیم. ممکن است به نظرتان برسد که قیمت دستگاه های ماسک ساز بالاست اما به این نکته توجه کنید که خرید این دستگاه نوعی سرمایه گذاریست برای این که خودتان ماسک طبیعی درست کنید و از خریدن ماسک های کارخانه ای بی احتیاج شوید.

ماسک ساز کبالت مدل YM1002

دستگاه ماسک ساز کبالت مدل YM1002 یک دستگاه هوشمند ماسک ساز است که می تواند در زمانی در حدود 5 دقیقه انواع مواد را به ماسک تبدیل کند. این دستگاه یک صفحه لمسی دارد و با دکمه های سوییچی مجزا و یک سنسور که هر فرآیند را به دقت آنالیز می نماید. فقط دقت کنید که این دستگاه هوشمند با مایعات کار می نماید و باید به جای قطعات میوه آب و یا اسانس میوه را به آن اضافه کنید.

ماسک ساز کبالت مدل YM1002

4,775,000 تومان

مشاهده و خرید

ماسک ساز مائور مدل MSK123

ماسک ساز مائور هم یکی دیگر از دستگاه های کاربردی ساخت ماسک در منزل است. این دستگاه روی سه حالت مختلف کار می نماید؛ ساخت ماسک از میوه و سبزیجات، ساخت ماسک از مایعات و حالت خودشوینده. تکنولوژی سیستم یون ساز موجود در دستگاه با ایجاد یون های منفی در سطح ماسک باعث دفع رادیکال های آزاد، افزایش خون رسانی و افزایش اثر ماسک صورت خواهد شد.

انواع ماسک های پاکسازی نماینده، لایه بردار، آبرسان، جوانسازی، ویتامینه، روشن نماینده پوست، ضدجوش و لک و هر نوع ماسک زیبایی یا درمانی صورت با این دستگاه در کمترین زمان قابل تهیه است. همراه با مواد قرص ژلاتین هم در دستگاه بیندازید تا یک ماسک ژلاتینی موثر با کاربرد آسان برای خودتان تهیه کنید.

ماسک ساز مائور مدل MSK123

1,450,000 تومان

مشاهده و خرید

دستگاه ماسک ساز صورت اسمارت ماسک مدل 004

این ماسک ساز کاربردی تیغه هایی خاص و حرفه ای دارد که می تواند در سه دقیقه مواد مختلف را به خوبی پوره و با یکدیگر ترکیب کند تا بیشترین تاثیر با کمترین اندازه مواد مصرفی حاصل شود . بعلاوه تکنولوژی سیستم یون ساز موجود در دستگاه با ایجاد یون های منفی در سطح ماسک باعث دفع رادیکال های آزاد، افزایش خون رسانی و افزایش اثر ماسک صورت خواهد شد.

انواع ماسک های پاکسازی نماینده، لایه بردار، آبرسان، جوانسازی، ویتامینه، روشن نماینده پوست، ضدجوش و لک و هر نوع ماسک زیبایی یا درمانی صورت با این دستگاه در کمترین زمان قابل تهیه است. کاربرد ماسک ساز اسمارت شامل کاربرد شخصی و خانگی در منزل، کاربرد حرفه ای در سالن های زیبایی، کلینیک ها و مراکز درمانی است.

دستگاه ماسک ساز صورت اسمارت ماسک مدل 004

1,025,000 تومان

مشاهده و خرید

و در آخر

در این مطلب یکی از ابزارهای کارآمد مراقبت از پوست را برایتان معرفی کردیم؛ دستگاه ماسک ساز به شما یاری می نماید تا به طور روتین و منظم با صرف کمترین زمان بتوانید برای خودتان با استفاده از مواد طبیعی ماسک های فوق العاده بسازید.

برای این که بتوانید کارآمد تر عمل کنید، در خصوص مسائل پوستی تان تحقیق کنید و برترین مواد طبیعی را برای درمان این مسائل پیدا کنید؛ با مخلوط کردن این مواد در دستگاه ماسک ساز می توانید ماسک های چند کاره و فوق العاده موثر برای خودتان بسازید.

منبع: myglamm, stylecraze

پاسخ به برخی پرسش های تکراری

دستگاه ماسک ساز چطور کار می نماید؟

برخی از دستگاه های ماسک ساز مواد طبیعی را به شکل پوره درمی آوردند و برخی از آن ها به شکلی طراحی شده اند که فقط باید مایعات در آن ها بریزید. در برخی از دستگاه ها قرص های ژلاتین می اندازید و یک ماسک نقابی ژلاتینی تحویل می گیرید و برخی از آن ها ماسک را به شکل پد و اسفنج تحویل می دهند.

آیا دستگاه ماسک ساز به صرفه است؟

ممکن است به نظرتان برسد که قیمت دستگاه های ماسک ساز بالاست اما به این نکته توجه کنید که خرید این دستگاه نوعی سرمایه گذاریست برای این که خودتان ماسک طبیعی درست کنید و از خریدن ماسک های کارخانه ای بی احتیاج شوید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2184

به "دستگاه ماسک ساز چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ماسک ساز چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید