پیشنهاد تازه برای تغذیه؛ رژیم غذایی غارنشینان را انتخاب کنید

به گزارش مجله فضای وب، رژیم غذایی غارنشینی که رویکردی به تغذیه انسان های اولیه دارد یکی از مناسب ترین رژیم های غذایی برای سلامت جسمانی و کاهش وزن محسوب می شود.

پیشنهاد تازه برای تغذیه؛ رژیم غذایی غارنشینان را انتخاب کنید

به گزارش خبرنگاران، از جمله رژیم های لاغری که در سال های اخیر به شهرت زیادی رسیده است، رژیم پالِئو یا رژیم غارنشینی است. این رژیم همان طور که از نامش پیداست، براساس نحوه تغذیه انسان های اولیه و غارنشین طراحی شده است. رژیم پالئو یک رژیم بسیار مؤثر برای کاهش وزن است و علاوه بر آن، مزایای متعددی نیز برای سلامتی دارد. درحالی که بیشتر رژیم های غذایی شمارش کالری را سرلوحه کارشان قرار می دهند، اما در این رژیم به شمارش کالری نیازی نیست و فقط کافی است که غذای مصرفی تان را از بین گروه های غذایی مُجاز انتخاب کنید. نکته جالب درمورد رژیم پالئو آن است که برخلاف رژیم های دیگر در حین لاغر شدن، احساس خستگی یا احساس بی حالی و ضعف نمی کنید، چون منابع غذایی سالم و طبیعی موجود در این رژیم می توانند تمام ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن شما را تأمین کنند.

رژیم پالئو یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی است. این رژیم شامل غذاهای کامل و فرآوری نشده است و از نحوه غذا خوردن انسان های اولیه تقلید می کند. طرفداران رژیم پالئو معتقدند که این رژیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های مدرن را کاهش بدهد و یادآوری می کنند که انسان های اولیه به هیچ کدام از بیماری هایی که مردم امروزی با آنها دست به گریبان اند (از جمله چاقی، دیابت و بیماری های قلبی)، دچار نمی شدند. در واقع مطالعات بسکمک نشان می دهند که پیروی از رژیم غذایی پالئو می تواند به کاهش وزن قابل توجه و پیشرفت های عمده در سلامت منجر شود.

  • رژیم غذایی پالئو چیست؟

رژیم پالئو برخلاف بیشتر رژیم های غذایی شامل شمارش کالری نیست. این رژیم غذایی به خوردن خوراکی های ارگانیک و کامل گیاهی و حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه، دانه ها و آجیل تأکید و از غذاهای فرآوری شده، شکر، لبنیات و غلات اجتناب می کند، البته برخی از نسخه های رژیم پالئو اجازه مصرف لبنیات و برنج را نیز می دهند.

تحقیقات نشان می دهند رژیم هایی که بر مواد غذایی کامل تکیه می کنند، برای کاهش وزن و سلامت کلی مفیدتر هستند، حس سیری بیشتری ایجاد می کنند، کالری کمتری دارند و مصرف غذاهای فرآوری شده را که با بسکمک از بیماری ها مرتبط هستند، کاهش می دهند.

بدین ترتیب می توان گفت: رژیم پالئو از رژیم غذایی انسان های اولیه تقلید می کند و هدف آن کاهش خطر ابتلا به بیماری های مُدرن است. این رژیم بر خوردن غذاهای کامل و فرآوری نشده تأکید می کند و مصرف موادی مانند غلات، شکر، لبنیات و غذاهای فرآوری شده را محدود می کند.

  • رژیم غذایی پالئو از چه راه هایی به کاهش وزن کمک می کند؟

1. حاوی پروتئین بالایی است

پروتئین، مهم ترین ماده غذایی برای کاهش وزن است، در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها مؤثر است و هورمون هایی را که مسئول تنظیم وزن هستند، کنترل می کند. رژیم های غذایی پالئو بر خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت های بدون چربی، ماهی و تخم مرغ تأکید می کنند. در واقع یک رژیم پالئوی معمولی بین 25 تا 35 درصدِ کالری هایش را از پروتئین تأمین می کند.

2. کربوهیدرات کمی دارد

یکی از بهترین راه های کاهش وزن، کاهش مصرف کربوهیدرات است. بیش از 23 مطالعه نشان می دهند که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثرتر از رژیم های کم چرب معمولی است. رژیم غذایی پالئو به وسیله حذف منابع متداول کربوهیدرات مانند برنج، نان و سیب زمینی، مصرف کربوهیدرات را به میزان زیادی کاهش می دهد.

باید توجه داشته باشید که کربوهیدرات ها لزوما برای شما مضر نیستند اما محدود کردن مصرف کربوهیدرات می تواند کالری مصرفی روزانه تان را کاهش بدهد و به کاهش وزن تان کمک کند.

3. مصرف کالری را کاهش می دهد

شما برای کاهش وزن معمولا باید مصرف کالری تان را کاهش بدهید. به همین دلیل مهم است از خوراکی هایی که جلوی گرسنگی را می گیرند استفاده کنید و غذاهایی را انتخاب کنید که شما را سیر نگه می دارند، چون آنها می توانند گرسنگی را رفع کنند و باعث شوند کمتر غذا بخورید.

اگر دائما احساس گرسنگی می کنید، ممکن است یک رژیم غذایی پالئو برای شما کاملا مناسب باشد، چون بسیار سیرکننده است. در حقیقت مطالعات نشان داده اند که رژیم پالئو، سیرکننده تر از سایر رژیم های محبوب مانند رژیم مدیترانه ای و رژیم مخصوص افراد دیابتی است. به علاوه مطالعات کشف کرده اند که رژیم پالئو می تواند به شما کمک کند در مقایسه با رژیم های معمولی، هورمون های GLP-1, PYY و GIP بیشتری فراوری کنید. این هورمون ها پس از هضم غذا ترشح می شوند و شما را بعد از یک وعده غذایی سیر نگه می دارند.

4. غذاهای به شدت فرآوری شده را حذف می کند

دلیل اصلی افزایش فرایند چاقی، رژیم غذایی مدرن است. این رژیم شامل غذاهای به شدت فرآوری شده است. این غذاها سرشار از کالری هستند، مواد مغذی کمی دارند و ممکن است خطر ابتلا به بسکمک از بیماری ها را افزایش بدهند.

در واقع مطالعات بسکمک نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای به شدت فرآوری شده، مهم ترین عامل افزایش میزان چاقی است. رژیم پالئو، غذاهای به شدت فرآوری شده را محدود می کند، چون آنها در دوره زمانی پارینه سنگی (عصر غارنشینی) وجود نداشتند. در عوض رژیم پالئو بر خوردن منابع پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات تازه و چربی های سالم که کالری کمتری دارند و غنی از مواد مغذی هستند تأکید می کند (اگر مصرف میوه و سبزیجات برای تان مشکل است، می توانید از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید که با استفاده از آبمیوه گیری پرس سرد گرفته شده اند و به همین خاطر مواد مغذی و آنزیم های آنها تا حد زیادی حفظ شده است).

5. شکر (قند) افزوده را حذف می کند

مانند غذاهای به شدت فرآوری شده، خوردن بیش ازحد شکر افزوده نیز می تواند تلاش های شما را برای کاهش وزن هدر بدهد و برای سلامت کلی شما مضر باشد. قند یا شکر افزوده باعث افزایش کالری غذاها می شود و مواد مغذی آن هم بسیار ناچیز است. به علاوه مصرف مقادیر بالای شکر افزوده ممکن است خطر ابتلای شما به بیماری قلبی و دیابت را افزایش بدهد. رژیم پالئو، شکر افزوده را به طور کامل حذف می کند و در عوض بر مصرف منابع طبیعی قند (شکر) موجود در میوه ها و سبزیجات تأکید می کند. میوه ها و سبزیجات علاوه بر آنکه قندهای طبیعی دارند، مواد مغذی بسکمک مانند ویتامین ها، فیبر و آب نیز برای بدن فراهم می کنند که همه آنها برای سلامتی مفیدند.

بدین ترتیب می توان گفت، رژیم غذایی پالئو می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، چون پروتئین بالا و کربوهیدرات پایینی دارد و فوق العاده سیرکننده است. همچنین غذاهای به شدت فرآوری شده و شکر افزوده را نیز حذف می کند.

  • نقش رژیم پالئو به کاهش وزن کمک می کند

شواهد بسکمک نشان می دهند که رژیم غذایی پالئو برای کاهش وزن مفید است.

در یک مطالعه به 14 دانشجوی سالم پزشکی گفته شد که به مدت سه هفته از یک رژیم غذایی پالئو پیروی کنند. آنها در طول این مطالعه به طور متوسط 2.3 کیلوگرم وزن کم کردند و سایز دور کمرشان حدود 1.5 سانتی متر کاهش یافت.

برخی از مطالعاتی که رژیم پالئو و رژیم های کم چرب مرسوم را با هم مقایسه کردند، دریافتند که حتی با مصرف کالری یکسان، رژیم پالئو در کاهش وزن مؤثرتر است.

در پژوهشی 70 زن چاق 60 ساله و بالاتر به مدت 24 ماه در دو گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروهی از آنان رژیم پالئو و گروه دیگر رژیم کم چرب و پرفیبر را دنبال کردند. زنانی که از رژیم پالئو پیروی کرده بودند، پس از شش ماه، 2.5 برابر و پس از دوازده ماه، 2 برابر گروه دیگر وزن کم کردند. پس از دو سال هردو گروه مقداری وزن اضافه کردند اما گروه پالئو همچنان 1.6 برابر گروه دیگر وزن کم کرده بود.

مطالعه دیگری، 13 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 را مورد بررسی قرار داد. این افراد طی دو دوره متوالی سه ماهه، از یک رژیم پالئو و سپس یک رژیم مخصوص افراد دیابتی (کم چرب با کربوهیدرات متوسط به بالا) پیروی کرده بودند. به طور متوسط افرادی که رژیم پالئو را دنبال می کردند، نسبت به افراد حاضر در رژیم دیابتی، 3 کیلوگرم بیشتر وزن کم کردند و کاهش سایز دور کمر آنها 4 سانتی متر بیشتر بود.

متأسفانه بیشتر تحقیقاتی که درباره رژیم پالئو اجرا شده اند، نسبتا جدید هستند به همین دلیل مطالعات بسیار معدودی درباره اثرات این رژیم در درازمدت به چاپ رسیده است. به علاوه، مطالعات بسیار اندکی به مقایسه اثرات رژیم غذایی پالئو و سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن پرداخته اند. مطالعات نشان می دهند که رژیم پالئو از هر نظر برتر است و مقایسه آن با سایر رژیم ها، این استدلال را بیشتر تقویت می کند.

بدین ترتیب می توان گفت، بسکمک از مطالعات نشان می دهند که رژیم پالئو می تواند به کاهش وزن کمک کند و نسبت به رژیم های کم چرب مرسوم در کاهش وزن مؤثرتر است.

  • مزایای رژیم پالئو برای سلامتی

1. می تواند چربی شکم را کاهش بدهد

چربی شکم - رژیم پالئو

چربی شکم بسیار مضر است و خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و بسکمک از بیماری های دیگر را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده اند که رژیم پالئو در کاهش چربی شکم مؤثر است.

در یک مطالعه، 10 زن سالم به مدت 5 هفته از رژیم غذایی پالئو پیروی کردند. به طور متوسط، دور کمر آنها که شاخصی از چربی شکم است، 8 سانتی متر کاهش یافت و به طورکلی حدود 4 تا 6 کیلوگرم وزن کم کردند.

2. می تواند حساسیت به انسولین را افزایش بدهد و باعث کاهش قند خون شود

حساسیت به انسولین یعنی اینکه سلول های بدن شما چقدر راحت به انسولین واکنش نشان می دهند. افزایش حساسیت به انسولین، بسیار خوب است چون باعث می شود بدن تان در حذف قند از خون، کارامدتر عمل کند.

مطالعات نشان داده اند که رژیم پالئو، حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و در کاهش قند خون مؤثر است. در یک مطالعه دو هفته ای، 24 فرد چاق مبتلا به دیابت نوع 2، به دو گروه تقسیم شدند. گروهی از یک رژیم پالئو و گروه دیگر از رژیمی با نمک متوسط، لبنیات کم چرب، غلات کامل و حبوبات پیروی کردند. در خاتمه این مطالعه، میزان حساسیت به انسولین در هردو گروه افزایش یافت اما این اثرات در گروه پالئو قوی تر بودند. به ویژه در گروه پالئو افرادی که بیشترین مقاومت به انسولین را داشتند، بیشتر از سایرین افزایش حساسیت به انسولین را تجربه کردند.

3. می تواند عوامل خطر بیماری های قلبی را کاهش بدهد

رژیم غذایی پالئو کاملا شبیه رژیم های توصیه شده برای افزایش سلامت قلب است. میزان نمک این رژیم پایین است و بر مصرف منابع پروتئین بدون چربی، چربی های سالم، میوه ها و سبزیجات تازه تأکید می کند. به همین دلیل تصادفی نیست که مطالعات نشان داده اند رژیم پالئو می تواند عوامل خطر مربوط به بیماری قلبی را کاهش بدهد. عواملی که در ابتلا به بیماری های قلبی تأثیر دارند عبارت اند از:

  • فشار خون: تجزیه وتحلیل اجرا شده روی 4 مطالعه با 159 شرکت کننده نشان داد که رژیم پالئو، فشار خون سیستولیک را به میزان 3.46 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را نزدیک به 2.48 میلی متر جیوه کاهش می دهد. (فشار خون سیستولیک و دیاستولیک به حد بالا و پایین فشار خون اشاره دارند.)
  • تری گلیسیرید: مطالعات متعدد نشان داده اند که پیروی از یک رژیم پالئو می تواند تری گلیسیرید کل را تا 44 درصد کاهش بدهد.
  • کلسترول LDL: چندین مطالعه نشان داده اند که پیروی از رژیم پالئو می تواند کلسترول بد خون (LDL) را تا 36 درصد کاهش بدهد.

4. می تواند التهاب را کاهش بدهد

التهاب یک فرایند طبیعی است که به بدن کمک می کند با عفونت ها مبارزه کند و آنها را از بین ببرد. بااین حال التهاب مزمن، مضر است و می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی را افزایش بدهد.

رژیم غذایی پالئو بر خوردن مواد غذایی خاصی تأکید می کند که می توانند به کاهش التهاب مزمن کمک کنند. یکی از این مواد غذایی، سبزیجات و میوه های تازه هستند که جزو منابع خوب آنتی اکسیدان ها به حساب می آیند. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند. رادیکال های آزاد در طی التهاب مزمن به سلول های بدن آسیب می رسانند.

همچنین رژیم پالئو، ماهی را به عنوان یک منبع پروتئین توصیه می کند. ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدها می توانند با سرکوب هورمون هایی که باعث التهاب مزمن می شوند (از جمله TNF-α, IL-1 و IL-6) التهاب را کاهش بدهند.

بدین ترتیب می توان گفت، رژیم پالئو، مزایای بسکمک برای سلامتی دارد از جمله آب کردن چربی شکم، بهبود حساسیت به انسولین، عوامل خطر بیماری قلبی و التهاب.

  • نکاتی برای به حدبیشتر رساندن کاهش وزن با رژیم پالئو

نکات زیر به شما کمک می کنند که با استفاده از رژیم پالئو، حدبیشتر کاهش وزن را داشته باشید:

  • سبزیجات بیشتری مصرف کنید: سبزیجات کالری کم و فیبر بالایی دارند و به شما کمک می کنند به مدت طولانی تری احساس سیری کنید.
  • از میوه های مختلف استفاده کنید: میوه ها مغذی و فوق العاده سیرکننده هستند. سعی کنید هر روز 2 تا 5 واحد میوه مصرف کنید.
  • وعده های غذایی را از قبل آماده کنید: برای روزهایی که سرتان شلوغ است، از قبل چند وعده غذایی آماده کنید. به این طریق می توانید جلوی وسوسه خوردن غذاهای ناسالم را بگیرید.
  • خواب کافی داشته باشید: یک خواب شبانه خوب با متعادل نگه داشتن هورمون های چربی سوزی به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید.
  • فعالیت بدنی داشته باشید: ورزش منظم به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند و درنتیجه میزان کاهش وزن شما را افزایش می دهد.

سخن خاتمهی

بدیهی است که پیروی از رژیم پالئو می تواند به کاهش وزن کمک کند. این رژیم سرشار از پروتئین است، کربوهیدرات کمی دارد، اشتها را کاهش می دهد و غذاهای به شدت فرآوری شده و قند افزوده را حذف می کند.

اگر دوست ندارید کالری های مصرفی تان را بشمارید، شواهد نشان می دهد که رژیم پالئو می تواند گزینه ایدئالی برای شما باشد. بااین حال باید توجه داشته باشید که این رژیم برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال برای افرادی که به سختی می توانند محدودیت های غذایی را تحمل کنند، سازگار شدن با گزینه های غذایی موجود در رژیم پالئو کار آسانی نیست.

  • گزارش دوم درباره رژیم غذایی غارنشینی

حتما شما نیز موارد زیادی درباره رژیم غذایی غارنشینی (پالئو) شنیده اید. حالا سوال اینجاست که رژیم غذایی غارنشینی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

به گزارش ایلنا، رژیم غذایی پالئو که آن را با نام های رژیم سرخپوستان یا رژیم غارنشینی نیز می شناسند بر روی مصرف مواد غذایی طبیعی، واقعی و غذاهای کامل تمرکز دارد و تلاش می کند افراد را از مصرف غذاهای فرآوری شده و غیر طبیعی باز دارد.

این رژیم بسیار ساده است. شما می توانید از مواد غذایی گیاهی و حیوانی استفاده کنید. بله ما در مورد گوشت گاو، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها و آجیل ها صحبت می کنیم.

به نظر می رسد این رژیم غذایی بسیار ساده و آسان باشد. بله این نوع رژیم غذایی ممکن است برای غارنشین ها ساده و آسان باشد، زیرا آن ها در معرض هزاران غذای بسته بندی شده و پر زرق و برق قرار نداشتند. اما برای انسان های امروزی که در معرض غذاهای فرآوری شده متعدد هستند دنبال کردن چنین رژیم غذایی می تواند کمی سخت باشد.

متخصصان رژیم غذایی غارنشینی نیز رفتار مدرن افراد را مدنظر داشته اند و تلاش کرده اند آن را بررسی کنند. اگر چاقی و دیابت با همان سرعتی که غذاهای فرآوری شده در حال رشد است افزایش یابد آیا بهتر است همانند اجداد خود رفتار کنیم و به رژیم غذایی آن ها روی بیاوریم؟

  • غارنشینان مدرن:

قبل از اینکه بخواهید شام امشب را آماده کنید کمی به این موضوع بیندیشید. ما در سال 2020 زندگی می کنیم و فروشگاه های متعددی در سطح شهر وجود دارد که مواد غذایی متعددی در اختیارمان قرار می دهد؛ بنابراین زندگی سرخپوستی شما در دنیای مدرن امروزی همانند این موضوع است: صبح از خواب بیدار می شوید یک عدد تخم مرغ را با اسفناج، سس و آووکادو و یک فنجان قهوه میل می کنید. سپس کمی شیر بادام می خورید. برای نهار نیز از اسپاگتی های خوشمزه استفاده می کنید. خوب حتما می گویید این رژیم غذایی غارنشینی است که دنبال کرده اید. اما در ادامه با مواردی آشنا می شوید که به شما کمک می کند به شیوه درست و صحیح از این رژیم غذایی استفاده کنید.

  • چه غذاهایی را در رژیم پالئو می توانید بخورید؟

مرغ: ممکن است در حال حاضر در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

ماهی

گوشت قرمز

تخم مرغ: برای صبحانه، نهار و شام

سبزیجات

میوه ها: میوه هایی که قند کمتری دارند بهتر از سایر میوه ها خواهند بود.

آجیل ها: بادام زمینی مجاز نیست، اما می توانید از مواردی همچون بادام استفاده کنید.

روغن های طبیعی

چربی های سالم

شیرین کننده های طبیعی: به عنوان مثال می توانید از عسل استفاده کنید.

نکته: به دنبال گوشت ارگانیک و طبیعی باشید. بهتر است از موادی استفاده کنید که طبیعی هستند.

  • کدام مواد غذایی برای رژیم پالئو مجاز نیست؟

مواد غذایی فراوری شده

شکر تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده

بقولات

لبنیات

غلات

روغن های گیاهی

  • چه بحث هایی در مورد رژیم غذایی پالئو وجود دارد؟

وبلاگ نویسان و متخصصان زیادی در این حوزه فعالیت می کنند. هر کدام از این افراد نیز عقاید و نظرات خاص خود را دارند. برخی از افرادی که از این رژیم تبعیت می کنند به دنبال موادی با کربوهیدرات پایین می گردند.

برخی از افراد نیز دوست دارند از سیب زمینی پخته شده یا یک کاسه کوچک برنج سفید پخته شده استفاده کنند. افرادی هستند که نمی توانند زندگی را بدون لبنیات تجسم کنند.

در واقع هیچ بحث و مناظره ای در این مورد وجود ندارد. کافیست برنامه ای را پیدا کنید که برای شما کارساز و موثر است. به عنوان مثال اگر فکر می کنید خوردن پنیر برای شما مسئله ای ایجاد نمی کند یا می توانید از بستنی استفاده کنید هیچ مسئله ای وجود ندارد.

  • 9 دستور غیر رسمی در مورد رژیم غذایی پالئو:

از آنجایی که هیچ قانون رسمی در مورد رژیم غذایی پالئو وجود ندارد سعی کردیم در این مقاله راهنمایی ها و دستورالعمل های متخصصین و وبلاگ نویسان این حوزه را جمع آوری کنیم. این نکات به افرادی که در ابتدای راه قرار دارند کمک می کند درک بهتری از رژیم غذایی سرخپوستان داشته باشند.

غذاهای کامل زیادی مصرف کنید: ما نمی توانیم بدون سیب زمینی شیرین، آووکادو و تخم مرغ زندگی کنیم.

غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف نمایید: چیپس ها، کوکی هاو نان های بسته بندی شده را کنار بگذارید. اگرچه این موضوع در نگاه اول سخت به نظر می رسد، اما بعد از چند ماه به آن عادت خواهید کرد.

تنها به خاطر اینکه مواد غذایی موردنظر شما بسته بندی شده است نمی توانید آن را کنار بگذارید: شما می توانید از میان وعده های سالم بسته بندی شده نیز استفاده کنید.

از مصرف غذاهایی که حس خوبی در شما ایجاد نمی کند پرهیز کنید: حتی اگر ماده غذایی مورد نظر شما توسط این رژیم تایید شده باشد نیز باید به ندای درونتان گوش کنید. از مصرف غذاهایی که باعث بدتر شدن حال شما می شود اجتناب نمایید.

باید ببینید چه چیزی برای شما کارساز و مفید است: برخی از افرادی که از رژیم غذایی سرخپوشان استفاده می کنند گاه به گاه از برنج نیز استفاده می کنند. در این میان افرادی هستند که از خوردن برنج اجتناب می کنند. خودتان باشید و برنامه غذایی را ایجاد کنید که باعث بهتر شدن حال شما می شود.

زیاد سخت نگیرید: ما دوست داریم قانون 20/80 را دنبال نماییم. 80 درصد از زمان خود را به خوردن مواد غذایی توصیه شده در این رژیم اختصاص دهید و 20 درصد را به مواردی که توصیه نشده است بگذارنید. مطمئن باشید هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی دهد.

یاد بگیرید آشپزی کردن را دوست داشته باشید: از آنجایی که خوردن مواد غذایی فراوری شده در این رژیم منع می شود باید بتوانید وعده های غذایی خود را در منزل تهیه کنید. اجازه ندهید این موضوع شما را دچار استرس و پریشانی کند. از دستورهای غذایی ساده کار خود را آغاز کنید و از پخت غذاها در منزل لذت ببرید.

با مواد غذایی که دوست دارید کلا خداحافطی نکنید: رژیم غذایی سرخپوشان به شما اجازه می دهد از مواد غذایی دلخواهتان استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از پن کیک، شکلات و بستنی استفاده کنید. فقط زیاده روی نکنید. باید حد اعتدال را نگه دارید.

  • چرا باید از رژیم غذایی پالئو استفاده کنیم؟

برای اینکه شکم شش تکه داشته باشیم؟ نه شوخی می کنید! با اینکه این برنامه غذایی برای کمک به کاهش وزن در میان افراد محبوب شده است، اما نمی تواند چنین مزیتی داشته باشد.

هر فردی که به دنبال بهبود سبک زندگی و نحوه غذا خوردن است می تواند به دنبال این رژیم باشد.

اگرچه تحقیقات زیادی برای تایید این موضوع نیاز است، اما بررسی های مختلف نشان می دهد که این رژیم غذایی در کاهش وزن و بهبود متابولیسم موثر خواهد بود.

  • متخصصان رژیم غذایی پالئو بر این باورند که افراد پایبند به این رژیم نتایج زیر را تجربه خواهند کرد:

کاهش وزن

احساس سیری بیشتر

هوس کمتر به مواد شیرین

پوست شفاف تر و روشن تر

افزایش انرژی

عضلانی تر بودن

کاهش التهاب

بهبود هضم و گوارش

ارتباط سالم تر با مواد غذایی

  • آیا رژیم غذایی پالئو برای همه افراد مناسب است؟

اگر بتوانید روشی را برای خوردن پیدا کنید که حس شما را بهتر می کند باید به آن پایبند باشید.

اگر خوردن پروتئین های حیوانی بیشتر و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد می توانید از رژیم غذایی پالئو استفاده کنید. اگر از این رژیم استفاده می کنید باید خود را برای پرهیز از غلات، لبنیات و سویا آماده سازید.

  • منابع:

پایگاه اطلاع رسانی چطور؛ طیبه جلایر

باشگاه خبرنگاران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1020

به "پیشنهاد تازه برای تغذیه؛ رژیم غذایی غارنشینان را انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تازه برای تغذیه؛ رژیم غذایی غارنشینان را انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید