دلایلی که باعث می شوند واقعیت سفر با انتظارات ما متفاوت باشد

به گزارش مجله فضای وب، همه ما تصاویر زیبای مقاصد گردشگری مختلف را در اینترنت دیده ایم و این تصاویر باعث شده اند فکر کنیم بعد از بازدید از این نقاط دیدنی و ثبت تصاویر آنها، کدامها را پرینت بگیریم و به دیوار خانه آویزان کنیم. بیشتر ما در لحظه ای که کتابهای راهنما را می گردیم تا نقطه مورد نظرمان برای سفر را انتخاب کنیم، انتظارات خود را بالا می بریم. اما، انتظارات ما به ندرت به حقیقت می پیوندند. اغلب اوقات نقاطی که در زندگی واقعی و از نزدیک می بینیم، با آنچه که در کارت پستال و تصاویر اینترنتی به چشم می خورند، متفاوت هستند و این همان لحظه ای است که واقعیت، ضربه ناگهانی خود را وارد می آورد.

دلایلی که باعث می شوند واقعیت سفر با انتظارات ما متفاوت باشد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

نقاطی که در بروشورهای تبلیغاتی از آنها با عنوان مقاصد دنیاگردی بکر یاد می گردد، ممکن است از نزدیک بسیار کثیف و شلوغ به نظر بیایند. این امکان وجود دارد که مردم محلی به سخن گفتن با شما علاقه ای نداشته باشند یا تنها به این دلیل با شما ابراز دوستی نمایند که بتوانند از شما سو استفاده نمایند. آب و هوای مقصد دنیاگردیتان ممکن است بسیار ناخوشایند باشد؛ ممکن است در سفر بیمار یا گم شوید یا از شما کلاهبرداری گردد.

بیشتر نقاط دنیا به دلایل مختلف با آنچه که از آنها دیده و شنیده ایم تفاوت دارند و این اتفاق، همواره حتی برای مثبت اندیش ترین دنیاگردان در حال افتادن است. در این نوشتار می خواهیم در خصوص دلایلی که باعث می شوند واقعیت سفر با انتظارات ما متفاوت باشند، بنویسیم. با ما همراه شوید.

انتظارات ما بیش از اندازه غیرواقعی هستند

همه ما تصاویر بانمک و خنده داری را که انتظارات ما از سفر را به نمایش گذاشته اند، در اینترنت دیده ایم. دلیل اصلی وجود چنین تصاویری این است که انتظارات ما بیش از اندازه غیرواقعی بوده و گاهی بیش از اندازه از یک نقطه خاص انتظار داریم. اگر کمی بیشتر فکر کنید، به این نتیجه می رسید که اگر شما به یک تصویر ایده آل از یک نقطه خاص دسترسی دارید، هر شخص دیگری که اینترنت دارد، می تواند به آن دسترسی داشته باشد و همانطور که آن تصویر ممکن است شما را تشویق کند که به بازدید از آن نقطه بروید، میلیون ها نفر دیگر را نیز به این کار تشویق می نماید. پس، تنها بخاطر اینکه یک نقطه در تصاویر زیبا و خلوت بنظر می رسد، برای سفر به آن برنامه ریزی نکنید.

نباید فراموش کنید بیشتر تصاویری که می بینید، تبلیغاتی هستند. پس به جایی سفر کنید که چشم اندازهای جدیدی به زندگی شما می آورد. به سفری دست بزنید که شما را از محدوده آسایش بیرون بیاورد تا چیزهایی را تجربه کنید که شما را به انسان بهتری تبدیل می نمایند؛ تا ببینید مردم آن سوی دنیا چگونه کارهایی را انجام می دهند.

اشکال از مقصد دنیاگردی شما نیست

اگر بعد از سفر به یک نقطه از دنیا، خیلی تحت تاثیر آن قرار نگرفتید، مشکل از آن نقطه نیست. مشکل اصلی، انتظاراتی است که شما قبل از دیدن آن در خود ایجاد نموده اید. این انتظارات در بیشتر مواقع، دعوتنامه ای برای دردسر هستند و دلیل اصلی ناامید شدن شما. می بایست تلاش کنید انتظارات خود را در پایین ترین حد ممکن نگاه دارید. برای مثال، وقتی به پاریس سفر می کنید، انتظار نداشته باشید زیباترین و رمانتیک ترین شهر دنیا را ببینید. بهتر است به جای آن، منتظر دیدن شهری مملو از دنیاگرد، مردم محلی گستاخ و غذای فوق العاده گران باشید.

در نهایت، پایین آوردن انتظارات باعث می گردد در سفر به این شهر به شما خوش بگذرد و حتی شاید عاشق آن شوید. این روش ممکن است در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد؛ اما اگر در تمامی جنبه های زندگیتان خودش را نشان دهد، می تواند نتیجه منفی هم داشته باشد. امکان دارد انتظارات منفی شما از حد خارج شوند و این اصلا چیز خوبی نیست. پیدا کردن این نقطه تعادل و تلاش در پایین نگاه داشتن انتظارات، کار بسیار مسئله ای است که می بایست در انجام آن تلاش بسیار زیادی به خرج دهید.

با جریان عادی زندگی همراه شوید

سعی کنید انعطاف پذیر باشید و ذهن خود را باز نگاه دارید. همواره آماده اتفاق های غیر منتظره باشید و اجازه ندهید این اتفاق ها سفر شما را خراب نمایند. بیاد داشته باشید که هیچ چیز هرگز آنطور که بنظر می رسد، نیست؛ بویژه در خصوص سفر. اگر چیزی رخ داد که برنامه های شما را بهم ریخت، آن را به عنوان یک چالش یا ماجراجویی جدید ببینید و نه نشانه ای از یک سفر خراب شده. البته، حرف زدن در خصوص این چیزها از انجام دادن آنها آسان تر است.

انتظار یک سفر ایده آل را نداشته باشید. هیچ چیز در این دنیا ایده آل نیست. بسیاری از افراد به جای اینکه با زندگی در لحظه از زندگی خود لذت ببرند، اشتباه بسربردن در انتظارات غیر واقعی را مرتکب می شوند. بطور خلاصه باید گفت تعطیلات خود را با مقایسه کردن مقصد سفرتان با عکسی که قبلا دیده اید یا چیزهایی که قبلا در خصوص آن خوانده اید، خراب نکنید. بهتر است آنچه که در لحظه اتفاق می افتد را تجربه کنید و از تجربه خود لذت ببرید.

شما بیش از اندازه رویایی فکر می کنید

زمانیکه در تایلند سفر می کردم، برای بازدید از نقطه ای از این کشور به نام جزایر فی فی Phi Phi Islands هیجان بسیار زیادی داشتم. براساس تصاویری که دیده بودم، این جزیره از زیباترین نقاط روی سیاره زمین بشمار می رفت. اما، حقیقت چیز دیگری بود. این جزیره به تعدادی جهت پیاده روی مملو از فروشگاه های سوغاتی در یک بازار خیابانی محدود می شد و این جهتها مملو از دنیاگرد بودند. این جزیره نه اصالتی داشت و نه فرهنگی. رستوران ها نیز فقط غذا و نوشیدنی های دنیاگردی بسیار گران قیمت به مشتریان خود ارائه می کردند. با اینکه سواحل این جزیره زیبا بودند و تجربه خیلی بدی محسوب نمی شدند، سفر به این جزیره به یکی از بزرگترین سرخوردگی های زندگی من تبدیل شد.

بیشتر بخوانیدجزیره فی فی، رویایی ترین جزیره تایلند

به جایی سفر کنید که از آن انتظار زیادی نداشته باشید

قبل از اینکه به کشمیر سفر کنم، انتظارات خیلی بالایی از آن نداشتم. می دانستم که امکانات این منطقه بسیار کم هست. اما، شنیده بودم که کشمیر طبیعت فوق العاده بی نظیری دارد. از آنجایی که از تجربیات قبلی درس گرفته بودم، با انتظارات پایین به کشمیر سفر کردم. البته در طول سفر، اتفاقات غیر منتظره ای برایم رخ دادند؛ از جمله اینکه مورد دزدی قرار گرفتم و معترضان محلی به اتوبوسمان سنگ پرتاب کردند. اما، همچنین تجربه میهمان نوازی مردم محلی و فرصت اقامت نزد آنها را نیز داشتم. هرگز اجازه ندادم تجربیات بدی که کسب نموده بودم، سفرم را خراب کند. با هر کدام از مسائل مانند یک چالش روبرو شدم؛ با جریان زندگی همگام شدم و بهترین ماجراجویی عمرم را تجربه کردم.

تصور کنید اگر فیلم مورد علاقه تان دارای پیچش اتفاقات خوب و بد در کنار هم نبود، چگونه می توانست نظر شما را جلب کند !؟ درست است که همه چیز سخت و پیچیده شده، اما جالبتر هم می گردد. این نکته در خصوص سفر هم صدق می نماید. فرقی نمی نماید چه اتفاقی بیفتد، تنها ذهن خود را باز نگاه دارید؛ سعی کنید خودتان را با شرایط وفق بدهید و خود را بدون از دست دادن روحیه مثبت، با جریان اتفاقات هماهنگ کنید. چیزهای خوب بالاخره اتفاق می افتند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1048

به "دلایلی که باعث می شوند واقعیت سفر با انتظارات ما متفاوت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که باعث می شوند واقعیت سفر با انتظارات ما متفاوت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید