نکات ضروری و مهم در سفر به پاتایا تایلند

به گزارش مجله فضای وب، پاتایا مقصدی دیدنی و پرطرفدار در آسیا است که هر ساله توریست های زیادی را به سمت خود جلب می نماید! خبرنگاران در این مقاله نکات مهم سفر به پاتایا را بیان کرده است که پیشنهاد می گردد حتما مطالعه نمایید.

نکات ضروری و مهم در سفر به پاتایا تایلند

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

پاتایا با دارا بودن جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد شهری پرطرفدار برای ایرانیان جهت سفر می باشد. چنانچه قصد سفر به پاتایا و استفاده از تور پاتایا تایلند را دارید، ابتدا باید اطلاعاتی در خصوص این شهر دیدنی و ساحلی داشته باشید.

در این مقاله سعی شده است تا با ذکر موارد و نکات مهمی به کسانی که برای دفعه اول از تور پاتایا استفاده می نمایند، یاری گردد تا بتوانند علاوه بر حفظ امنیت و آسایش خود، سفری لذت بخش و مفرح به پاتایا داشته باشند. با ما همراه باشید تا این مقصد پرطرفدار آسیایی را بیشتر بشناسید.

بهترین زمان سفر به پاتایا تایلند

اگر علاقه مند به سواحل شنی، ورزش های آبی، حمام آفتاب هستید بهترین زمان سفر به پاتایا نوامبر تا آوریل (مهر تا بهمن ماه) که هوا به نسبت به خشک تر می باشد. از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا اوایل مهرماه) که به فصل سبز شهرت دارد به دلیل بارندگی زیاد معمولا اقامتگاه ها ازرانتر و سواحل خلوت تر می باشد.

وسایل مورد احتیاج سفر به پاتایا تایلند

به غیر از موارد ضروری سفر مانند پاسپورت، بلیط و پول کافی که درهر سفر باید به همراه داشته باشید. در سفر به پاتایا سعی کنید از آوردن وسایل غیر ضروری خودداری کنید چرا که همه آنچه در طول سفر احتیاج دارید می توانید در پاتایا به راحتی تهیه کنید. اما بهتر است حتما نقشه هتل، یک راهنمای لغات انگلیسی- تایلندی، داروهای ضروری ، لباس مناسب با فصلی که تور پاتایا را انتخاب کردید به همراه داشته باشید. همواره یک کپی از پاسپورت خود ر ا در سفر گشت و گذار شهری به همراه داشته باشید.

اقامت در پاتایا تایلند

در ابتدا باید این نکته را درنظر داشته باشید که به دلیل وجود اقامتگاه های متنوع از هتل تا خانه های مردم محلی هرگز مسئله ای در پیدا کردن مکانی برای استراحت در پاتایا وجود ندارد. به دلیل آنکه پاتایا شهر توریستی و پرجمعیتی است حتما سعی کنید محل اقامت خود را طوری انتخاب کنید که به مرکز شهر نزدیک باشد و البته در خیابان های شلوغ قرار نداشته باشد چرا که در زمان در سفر حرف اول را می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت محله های مناسب برای هتل های پاتایا، اینجا کلیک نمایید.

مدت زمان اقامت در پاتایا تایلند

برای سفر به پاتایا زمان کافی را اختصاص دهید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد. سعی کنید از قبل سفر، اطلاعات خود را از این شهر بالا ببرید و جاذبه های گردشگری اطراف آن را به درستی بشاسید و سپس با یک برنامه ریزی درست، اقامت مناسب و دلچسبی در این شهر ساحلی دیدنی داشته باشید. همواره برای سفر به یک مقصد به یاد داشته باشید شاید دیگر فرصت نکنید از این شهر بازدید کنید!

بازدید از معبد پاتایا تایلند

در پاتایا، معابد دیدنی زیادی وجود دارد. از معابد بزرگ و زیبای آن تا معابد کوچک همه زیبایی خاص خود را دارد.

غذاهای خیابانی پاتایا تایلند

غذاهای پاتایا علاقه مندان خاص خود را دارد. هم می تواند یک تجربه جالب برای توریستان و گردشگرانی باشد که به دنبال چشیدن طمع عای و غذاهای متفاوت هستند. هم می تواند به یک تجربه تلخ برای افرادی باشد که بدون آگاهی غذا ها آغاز به امتحان آنها می نمایند. برخی از غذاهای پاتایا از حشرات هست پس هنگام انتخاب غذا مواد تشکیل دهنده آن را در نظر داشته باشید. طعم غذا در هر ناحیه از پاتایا متفاوت می باشد. در مناطق شمالی غذاها بیشتر تند و شور است و به ندرت طعم های شیرین را در غذاها احساس می کنید. اما در مناطق مرکزی غذاها تند، شور و شیرین است.

حشرات در پاتایا تایلند

نوع آب و هوای پاتایا به دلیل مجاورت با دریا ، معتدل می باشد در نتیجه رطوبت بالایی بخصوص در مناطق جنگلی وجود دارد. پس باید در طول سفر مراقب نیش حشرات باشید. برای این مشکل نیز می توانید از کرم های مخصوصی با مشورت پزشک بهره ببرید.

بازدید از بازارهای پاتایا تایلند

حتما به بازارهای محلی پاتایا سر بزنید. قیمت های بسیار مناسب بازار مشتاقان خرید را به سوی خود می کشاند. اصطلاحا پاتایا را مکه ای برای یافتن اجناس دسته دوم می گویند. شاید به این دلیل باشد که در مکه و بازارهای محلی جهت خرید سوغاتی برای مسلمان وجود دارد. مطمئن باشید تجربه خرید در پاتایا بسیار متفاوت خواهد بود. درهنگام خرید چانه زنی را از قلم نیاندازید چرا که اثر بی نظیری در قیمت خرید شما دارد.

پیشنهاد می کنیم به بازارپه های آخر هفته در پاتایا به نام Chatuchack وJatujak که در مجاورت ایستگاه مترو Kamphaengphet) مترو) واقع شده است؛ حتما سر برنید. در این بازار انواع محصولات مانند لوازم خانگی، لباس، صنایع دستی، محصولات غذایی و حتی حیوانات اهلی یافت می گردد.

امنیت در پاتایا تایلند

اگرچه در کشور تایلند اقدامات جدی برای برقراری امنیت گردشگران و توریستان اجرا شده است ؛ با این وجود سعی کنید فریب افراد سودجو به خصوص در اطرف معابد و هتل ها را نخورید. با خود وسائل گران قیمت را حمل نکنید و آنها را در گاوصندوق هتل قرار دهید.

نکات کلی در خصوص پاتایا تایلند

- هر کشوری اصول اخلاقی و رفتاری خاص خود را دارد. یک گردشگر یا توریست باید به اصول پایه ای جامعه میزبان احترام بگذارد تا در سفر دچار مشکل نگردد.

- در سفر به پاتایا لبخند را از قلم نیاندازید چرا که مردمان پاتایا بسیار خوش خنده و مهربان هستند. خندیدن در فرهنگ پاتایا یک ارزش محسوب می گردد.

- در فرهنگ پاتایا سر ارزش ترین عضو بدن و پا پست ترین عضو می باشد. پس دست زدن به سر و یا با پا به چیزی اشاره کردن در فرهنگ پاتایا بسیار بد محسوب می گردد.

پیشنهاد می گردد این مطالب را هم بخوانید:

برترین جذبه های گردشگری پاتایا تایلند

جزایر اطراف پاتایا تایلند

منبع: لحظه آخری
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 451

به "نکات ضروری و مهم در سفر به پاتایا تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری و مهم در سفر به پاتایا تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید