دکتر مونسان: گردشگری موجب انتقال فرهنگ ها و مودت بین ملت ها می گردد ، برگزاری هم زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ثمر بخش است

به گزارش مجله فضای وب، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه گردشگری غیر از کارکرد مالی، کارکردهای دیگری نیز دارد گفت: گردشگری موجب انتقال فرهنگ ها و مودت بین ملت ها می گردد.

دکتر مونسان: گردشگری موجب انتقال فرهنگ ها و مودت بین ملت ها می گردد ، برگزاری هم زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ثمر بخش است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، دکتر علی اصغر مونسان با بیان این مطلب در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی که با حضور مسئول دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، معاونان این وزارتخانه، تعدادی از سفرای کشورهای خارجی، جمعی از مسئولان و مدیران بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و صنایع دستی، نمایندگان مجلس، تعدادی از استانداران و مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 31 استان کشور در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، اضافه نمود: خیلی مسرور هستم که رویداد دیگری در حوزه گردشگری در کشور در حال برگزاری است و از همه مسئولان برگزاری این نمایشگاه تشکر می کنم.

او اضافه نمود: اعتقاد دارم صنعت گردشگری ابعاد فراتری از بعد مالی دارد و ابعاد مهم فرهنگی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد و یکی از مهم ترین کارنمودهای گردشگری معرفی فرهنگ ها و انتقال آن ها است که به مودت و ارتباط خوب بین کشورها یاری می نماید.

گردشگری نگاه فرهنگی و انسانی دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری هم به موضوعات اجتماعی می پردازد و هم به موضوعات فرهنگی و در کنار آن کارنمودهای مالی نیز به وسیله این صنعت تحقق می یابد. اظهار کرد: فرهنگ بخش مهمی است که اگر موردتوجه قرار نگیرد و به خوبی منتقل نمی گردد و از بین خواهد رفت؛ گردشگری با معرفی فرهنگ ها موجب رونق فرهنگی و ارتقای دستاوردهای بشری که میراث ملموس و ناملموس است می گردد. بنابراین به اعتقاد من گردشگری قبل از این که نگاه مالی داشته باشد، نگاه انسانی و فرهنگی دارد.

مونسان ادامه داد: هرجا که گردشگری رونق دارد تعامل دولت های آن کشورها نیز با هم ارتباط خوبی دارند چراکه گردشگری فراتر از ابعاد مالی است و ابعاد مهمی مانند ابعاد فرهنگی و اجتماعی را نیز در برمی گیرد.

او ضمن بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری به امر توسعه پایدار توجه جدی دارد و ما نیز تمام کوشش مان را می کنیم که گردشگری ابزاری برای معرفی تمدن کهن کشور و داشته های مهم فرهنگی و تاریخی ایران باشد، اضافه نمود: در کنار آن به طور حتم ابعاد مالی و تشکیل شغل نیز شکل خواهد گرفت که از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به امر گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: در کشور ما نیز موضوع گردشگری اهمیت ویژه ای دارد و در چند سال گذشته شخص آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری، اهمیت خاصی به این صنعت داده است چراکه گردشگری در کشور که دارای ظرفیت های بزرگ ازجمله غنای فرهنگی و اقوام تاریخی است دارای اهمیت فراوانی است.

مونسان با عنوان اینکه جای جای کشور ما خوشبختانه دارای ظرفیت های فراوانی است، کوه، دریا، جنگل، کویر و ... همه ظرفیت هایی است که در ایران در حوزه گردشگری داریم و تقریباً تمام شهرهای کشور جزو مقاصد خوب گردشگری می توانند تعریف شوند، گفت: حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری که امروز در استان های مختلف در حال اجرا است نشان می دهد که آینده گردشگری آینده روشنی است.

از حوادث مختلف عبور خواهیم کرد

او در ادامه به حوادث دو ماه اخیر در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: در این میان گاهی اوقات شاهد اتفاقاتی نیز هستیم که می تواند در حوزه گردشگری نیز تأثیرگذار باشد اما با توجه به تجربه بالای ملت ایران و همت آنان که موضوعات مهمی مانند جنگ را با استقامت و همت پشت سر گذاشته اند می توانیم ازاین اتفاقات و حوادث نیز عبور کنیم.

این مقام مسئول توضیح داد: به طور حتم موضوعاتی مانند حادثه هواپیمای اوکراینی برای همه ما تلخ است اما با کوشش هایی که همه شما خواهید داشت مطمئن هستم که فرایند رو به رشد گردشگری تداوم خواهد داشت چراکه ذاتاً جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران خارجی داریم که اقلیم متنوع در کنار مردم مهربان و مهمان نواز ایران و جاذبه های بی نظیر گردشگری در توسعه این صنعت نقش مهمی را ایفا می نمایند.

حرکت برنامه ریزی شده تر در حوزه گردشگری

مونسان در ادامه به کوشش های صورت گرفته برای رونق هرچه بهتر صنعت گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: سند توسعه گردشگری کشور را آماده نموده ایم و به زودی در دولت تصویب خواهد شد احکام خوبی در این سند برای سایر دستگاه های اجرایی کشور دیده شده و با تصویب این سند و اجرای آن شاهد حرکت برنامه ریزی شده تری در صنعت گردشگری خواهیم بود.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار آن تدوین سند برند ملی گردشگری نیز یکی از اقدامات خوبی است که صورت گرفته در این سند پاسخ های مثبتی که گردشگران خارجی در فرایند تهیه این سند به پژوهشگران داده اند انسان را به وجد می آورد که از مهمان نوازی و مهربانی مردم ایران سخن می گویند.

نتایج مثبت برگزاری هم زمان دو نمایشگاه

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه اتفاق خوب سال جاری حضور هنرمندان صنایع دستی در کنار نمایشگاه گردشگری تهران است که یکی از بخش های افتخارآفرین ما است، اضافه نمود: اقدامات هنرمندان صنایع دستی موجب رونق صنعت گردشگری کشور و باعث جلب توجه گردشگران خارجی می گردد. ازاین رو برگزاری هم زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نتایج خوبی را به دنبال دارد.

او اظهار کرد: انصافاً کیفیت در تولیدات صنایع دستی به شدت افزایش یافته و کارهایی که در این حوزه در حال اجرا است کارهای بسیار زیبا و خوب و قوی است که توجه به آن ها می تواند در کنار ظرفیت های گردشگری موجب توسعه گردشگری کشور گردد.

مونسان در انتها صحبت های خود اظهار داشت: شک ندارم اگر قرار باشد اقتصاد دیگری در کشور به وجود آید که وابستگی ما را به نفت کاهش دهد با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد به طور حتم این اقتصاد، گردشگری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 678

به "دکتر مونسان: گردشگری موجب انتقال فرهنگ ها و مودت بین ملت ها می گردد ، برگزاری هم زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ثمر بخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر مونسان: گردشگری موجب انتقال فرهنگ ها و مودت بین ملت ها می گردد ، برگزاری هم زمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ثمر بخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید