ذاکری: نخبگان علمی تحقیقات عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند

به گزارش مجله فضای وب، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: معتقدم باید در مراکز رشد از توان نخبگان علمی استفاده گردد تا شرکت های دانش بنیان از داخل این مراکز، تحقیقات علمی عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند.

ذاکری: نخبگان علمی تحقیقات عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به توان بالقوه نخبگان دانشگاهی در پیشرفت علمی کشور گفت: اگر همه دانشگاه ها به طور مستمر از توان نخبگان علمی در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استفاده نمایند در مدت زمان کوتاهی دستاوردهای قابل توجهی به دست خواهد آمد که می تواند سرعت موتورهای مالی کشور را افزایش دهد.

* تا کنون از ظرفیت نخبگان به طور جدی استفاده نشده است

وی با بیان اینکه سال آینده 5 مرکز نوآوری راه اندازی می کنیم، اضافه نمود: تا به امروز آنگونه که باید از ظرفیت دانشگاه ها و به خصوص دانش آموختگان، اساتید و نخبگان علمی در گره های مختلف مالی، اجتماعی و فرهنگی استفاده نشده است که این موضوع یک ایراد بزرگ بوده و اصولا دانشگاه برای مواقع اضطراری و حساس تشکیل شده تا بتواند بحران های مختلف را در هر کشوری برطرف کند.

* فناوری نوظهور دانشگاه دارای دستاورد است

ذاکری توضیح داد: مراکز نوآوری و فناوری در دانشگاه ها نقش مهم و محوری درپیشرفت و رشد علمی دارند که باید با نگاه جدی تری به آنها توجه گردد به طور مثال فناوری نو ظهور در دانشگاه همانند مرکز عصبی ایران دارای دستاوردهای زیادی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 404

به "ذاکری: نخبگان علمی تحقیقات عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذاکری: نخبگان علمی تحقیقات عقب مانده کشور را به نتیجه برسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید