رشد مالی هنگ کنگ منفی شد

به گزارش مجله فضای وب، اقتصاد نیوز: پس از گذشت شش ماه از اعتراضات داخلی در هنگ کنگ، رشد مالی این کشور منفی شد.

رشد مالی هنگ کنگ منفی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ پاول چان، وزیر دارایی هنگ کنگ گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در ماه های اخیر، تداوم رشد منفی اجتناب ناپذیر است و این بدان معنا خواهد بود که دولت در استفاده از منابع مالی خود برای غلبه بر این بحران با محدودیت بیشتری روبرو خواهد بود.

اعتراضات در هنگ کنگ که ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین شروع شد در ماه های اخیر به یک تظاهرات گسترده ضد دولتی تبدیل شده که باعث ایجاد اختلال در بسیاری از فعالیت های مالی و تجاری، بانک ها، لغو پروازها و لغو سرمایه گذاری های خارجی جدید شده است. از زمان شروع بحران داخلی، شمار گردشگران چینی که بزرگ ترین بازدیدکنندگان خارجی هنگ کنگ هستند به نصف کاهش پیدا نموده است و فعالیت های خرده فروشی نیز یک چهارم کمتر شده است.

دولت هنگ کنگ تاکنون چهار بسته محرک مالی را به اجرا درآورده است که هر چهار بسته نتوانسته اند باعث تقویت رشد مالی در این منطقه شوند. چان اضافه نمود: سال 2019 برای جامعه و اقتصاد ما سالی پر نوسان بود، شش ماه اخیر بر ما سخت گذشت اما ما از شرایط موجود سرسخت تریم.

دولت هنگ کنگ در برآورد اولیه خود اعلام نموده اقتصاد این کشور در سال 2019 حدود 1.3 درصد کوچک تر شده و نرخ بیکاری نیز به 3.2 درصد افزایش پیدا نموده که از ژوئیه 2017 تاکنون بی سابقه بوده است.

دولت در شرایطی به کاهش رشد مالی اقرار می نماید که رشد مالی سه ماهه سوم هنگ کنگ به منفی 3.2 درصد رسید. این برای نخستین بار از زمان رکود بزرگ سال 2009 است که اقتصاد هنگ کنگ کوچک می گردد. متوسط رشد مالی هنگ کنگ در بازه زمانی 1990 تا 2019 معادل 0.88 درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 2003 با 6.1 درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز نرخ منفی 3.4 درصدی در سه ماهه نخست سال 2009بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 627

به "رشد مالی هنگ کنگ منفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی هنگ کنگ منفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید