رشد 20 هزار میلیارد تومانی عایدی ماهیانه مالیاتی

به گزارش مجله فضای وب، منظور گفت: در سال 1400 طی هر ماه 25 هزار میلیارد تومان عایدی مالیاتی داشته ایم که سال جاری به 45 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد 20 هزار میلیارد تومانی عایدی ماهیانه مالیاتی

داوود منظور گفت: طی یک سال اخیر 170 مورد از تخلفات فساد اقتصادیاتی شناسایی شده است، سال گذشته طی هر ماه 25 هزار میلیارد تومان عایدی اقتصادیاتی داشته ایم، سال جاری این رقم به 45 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان امور اقتصادیاتی گفت: نظام اقتصادیاتی یکی از اجزا مهم و تأثیرگذار در اقتصاد است، و این سازمان بیش از هر چیزی نیازمند سلامت است. این سلامت در تعامل با مردم و رفتار های ممیزین و بعلاوه در رفتار مردم باید وجود داشته باشد.

او اضافه نمود: یکی از ابزار های مشخص شده دادستان انتظامی اقتصادیاتی است که وظیفه آن برخورد با موارد تخلف است. دادستان های اقتصادیاتی ما پس از کشف تخلف باید مورد را گزارش نمایند. برای آنکه دادستان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد در کل کشور دادیار داریم. این افراد که حسن معروفیت دارند به عنوان معتمد شناخته می شوند.

منظور ادامه داد: واقعیت این است که ممکن است نتوانیم با این شرایط با همه موارد فساد برخورد کنیم. در فساد هر دو طرف ذی نفع هستند و اشتراک منافع منافع آن ها شناسایی فساد را سخت می نماید. با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و حراست های سازمان امور اقتصادیاتی موارد تخلف متعددی را شناسایی کردیم. البته به وسیله گزارش گیری های مردم نیز آماده شناسایی سوءرفتار ها هستیم.

او با اشاره به اینکه طرف دوم فساد مربوط به مودیان است، گفت: طبیعتاً مودیان ترجیح می دهند اقتصادیات کمتری بپردازند. در یک سال گذشته با اطلاعات که از بانک ها، بیمه ها و سایر دستگاه ها دریافت کردیم، توانستیم دو میلیون و 200 هزار نفر مودی نو شناسایی کردیم. بعلاوه حدود یک و نیم میلیون نفر اظهارنامه نو دریافت شد و مجموع مودیان به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است. البته فعالان اقتصادی زیادی وجود دارند که شناسایی نشدند.

رئیس سازمان اقتصادیات گفت: روش های فرار اقتصادیاتی زیادی وجود دارد و یکی از متداول ترین آن ها ایجاد شرکت های صوری است. متاسفانه مشکلاتی نیز در قانون شرکت ها وجود دارد و سخت گیری لازم وجود ندارد. در بحث کارت های بازرگانی و کارت های بانکی نیز شاهد چنین مواردی هستیم. در حقیقت افراد به نام دیگری فعالیت اقتصادی می نمایند و پس از مدتی آن ها را رها می نمایند. در سال گذشته یک بازنشسته آموزش و پرورش را شناسایی کردیم که طی سه سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی داشته است.

خبرنگاران اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2141

به "رشد 20 هزار میلیارد تومانی عایدی ماهیانه مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 20 هزار میلیارد تومانی عایدی ماهیانه مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید